Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hier inmiddels ook 40+1 weken en nog geen voortekenen. Geen slijmprop verloren, oefenweeën of andere dingen. Volgens mij wil die kleine er gewoon helemaal niet uit. Word met de dag ongeduldiger haha

Hai hai,
een tijdje niks geplaatst. Ik ben nu 39+2 dagen en bij mij is het ook nog rustig. Voel m'n kindje flink bewegen en hij ligt ingedaald en vast. Heb ook sinds de uitspatting van de hitte een paar weken terug last van carpaal tunnelsyndroom in m'n handen. Heel onhandig haha maar ik probeer het maar een beetje te negeren. Alles staat klaar qua koffer, geboortekaartjes ready, en verder is de planning bevallen in het ziekenhuis en daarna 4 dagen naar een kraamhotel. Dus voor 4 dagen extra qua kleding ingepakt.  Wat nog wel moet gebeuren is de isofix voor het autostoeltje monteren. Dat gebeurt morgen en nu probeer ik te relaxen maar ik vind het wel steeds spannender worden. Hoe ziet ie eruit, gaan mensen de naam wel mooi vinden (het is een originele naam en het zal wennen worden voor mensen, misschien went ie wel nooit haha), hoe gaat de bevalling verlopen en de kraamperiode. Dat zijn de vragen die door m'n hoofd spoken. Heb verder het idee dat ik nog heel veel moet doen. Een onrustig gevoel. Morgen de puntjes op de i zetten. Maandag een etentje voor m'n tantes verjaardag en verder geen afspraken meer staan. Smeren jullie ook perineum olie daar beneden, ik heb het pas 3 keer gesmeerd dus nu beter dagelijks zodat het hopelijk nog iets van nut heeft. Ok dit was mijn update. Heel veel sterkte met de bevallingen en gefeliciteerd voor degene die de kleine al hebben. 
Liefs Zoë 

Wat spannend voor sommigen!! En voor alle dames zonder voortekenen... ik zat te wachten op de slijmprop, maar had eigenlijks helemaal geen voortekenen. Heb ook geen diarree gehad, maar het begon ineens met rugpijn, die steeds heftiger werd. Dus het kan nog altijd snel beginnen zonder voortekenen hihi.  
Heb zelfs nog een stukje gewandeld dezelfde avond naar de jumbo, 2u later begonnen de weeën haha, wandelen moet ook goed zijn, of naja beweging, dus ben wat meer gaan bewegen, zou dag het zijn geweest? Hahaha.
succes voor alle dames die nog moeten bevallen! Hopelijk hebben jullie snel jullie wonder in jullie armen, zo bijzonder!! 
Het meest gekke vind ik dat als ik naar haar kijk dat ik denk: jemig dit is “gemaakt” in mijn lichaam van een hoopje cellen. Bizar! Dit zat gewoon bijna 9maand in mijn buik, die echt klein was, ze is niet groot maar kan me niet voorstellen waar ze gelegen heeft.
en bijzonder om mijn lijf te zien, moest eerste dagen wennen aan mijn flubber buik, voelde leeg en werd er gek genoeg wat misselijk van als ik het aanraakte. 
Vandaag is het dag 5 en mijn buik slinkt met de dag, heel bizar om te zien dat dat zo snel gaat. Ben al aardig plat weer en van 72,2 zit ik alweer op 65,3 kilo (was voor de bevalling 64kilo) heel fijn natuurlijk hihi.
en ohja het beste moment dat je gewoon gepoept hebt, en het totaal niet zeer deed. Wat fijn zeg! Dat moment gaan jullie ook krijgen, ben je gewoon trots op jezelf?
groetjes van; Team no sleep ?

Botw, hier ook al bijna op gewicht. Woog voor mn zwangerschap 57 kg, was 12 kg aangekomen en weeg nu 59 kg. Mijn zoontje is nu 15 dagen oud. Heb nu ook een flubber buik.. het is mn tweede keizersnee geweest en ik ben in het verleden 50 kg afgevallen mbv een gastric bypass. Dus ja.. nu ecbt niet tevreden met mijn buik en hopelijk trekt het bij.. buik heeft genoeg te voorduren gehad afgelopen 4 jaar. Maar baal er wel van...

Wat leuk de naam Liv!! Gaat het bij ons ook worden. Sinds vanmorgen elk half uur pijn golven (max30sec) die ik wel echt weg moet zuchte .  Nu wat slijmverlies met beetje bloed.... Hopelijk start het echt vandaag.

MammavanB: je nieuwe lijf is gewoon even wennen, maar je hebt er iets moois voor terug, zo moeten we het maar zien? fijn dat je ook alweer zo snel op gewicht bent.

JustanotherName: Spannend! Hopelijk begint het snel!! En ja Liv vind ik super mooi!! De kraamzorg schrijft haar naam vaak met een hartje (puntje van de i) ziet er zo leuk uit. Kort en stoer :) 

Oh BOTW, heel herkenbaar van dat poepen hahahah. Ondanks tweede kindje ben je toch weer bang dat het niet lukt of zeer gaat doen.. Hier inmiddels dag 11 na de bevalling en al sinds donderdag zonder kraamzorg. Moet zeggen dat het best goed gaat, het is wel even puzzelen aangezien ik nu steeds 2 kindjes moet tillen ipv 1 maar onze dochter past zich heel goed aan!
Succes voor de dames die zitten te wachten, hopelijk komt er snel wat op gang. Voor de dames die ook al bevallen zijn, gefeliciteerd!! 

BOTW en Nomade, gefeliciteerd! Beide superleuke namen! Wat balen van de keizersnee Nomade, wat een littige bevalling had je! BOTW, ik heb ook alleen maar rugweeen gehad! 
Vervolg van mijn bevallingsverhaal... ook heel verhaal.
Had dus ruggenprik en toen weeenopwekkers. Ze hebben het echt 30 keer opgehoogd ofzo. Elke keer was er een halve cm bij, schoot niet op. Dus savonds om 8 uur zei de verloskundige en de arts dat als er binnen een uur niet 2 cm bij was, het een keizersnee werd. 

Maar toch gelukt dat laatste uur. En toen moest ik nog een uur wachten, weeen opvangen, en daarna persen en moest ie binnen een uur geboren worden. Alles gegeven en toen was ie er eindelijk om 23.30 uur, na 23 uur bevallen van Joachim, een flinke jongen van 3872gram en 54 cm! 
We moesten nog blijven omdat ik koorts had en hij in het vruchtwater had gepoept. Volgende dag vertrouwde de arts t niet helemaal en had hij iets te hoge infectiewaarde. We zijn overgeplaatst naar ander ziekenhuis (wegens geen plek/personeel) en moeten nu 5 dagen blijven. Hij krijgt antibiotica. Hij ligt aan allemaal slangetjes en onder een warmtelamp. Best hectisch met alle monitoren en alarmen. Zo’n zin om naar huis te gaan! Laat af en toe echt een traantje om alle hectiek, echt een achtbaan zo. Totaal geen rust en nog geen roze wolk. Wil gewoon mijn kindje kunnen knuffelen en thuis zijn. Hopelijk mogen we woensdag naar huis. 
Ben van onder wel ongeschonden, wonder boven wonder. Heb idd perineumolie gesmeerd Zoe! Nog wel wat beurs hoor, maar plassen en poepen gaat goed. En buik is al redelijk wat platter en niet blubberig. Een weegschaal is hier niet, ben wel benieuwd. 

Terug
Bovenaan