Uitgerekend Juli 2019 ♡

Vanmiddag weer voor wekelijkse controle geweest bij de verloskundige en ze heeft een poging gedaan om mij te strippen. Helaas zitten alles nog potdicht. Het deed ook vreselijk pijn toen ze het probeerde. Maar goed, vrijdag nog een poging doen. Zie er heel erg tegen op. Als de bevalling niet van zelf komt, word ik volgende week woensdag ingeleid. Ik baal zo erg. 

Gefeliciteerd dames die bevallen zijn. Jammer van de minder leuke verhalen, maar gelukkig hebben jullie een gezond babytje in jullie armen. Geniet ervan.
Dwaallichtje, wij zijn precies even ver. Wanneer moet je naar de verloskundige? Het maakt niet uit als hij nog niet ingedaald is, behalve dat je meteen moet gaan liggen als je vliezen breken. Ligt hij wel met zijn hoofdje beneden? 
Gebruiker 1011.. het verliezen van de slijmprop betekend helaas niet altijd iets. De slijmprop groeit gewoon weer aan. Ik ben hem zelf ook al een paar keer verloren. Stukken ervan. Jammer dat het gerommel is gestopt, op een dag zet het door!
Marjuli, hoever ben jij? 41 weken? Hier doen ze geen strippoging als je niet een paar centimeters ontsluiting hebt. 

Hoi Dames,
Ik ben niet zo actief meer op het forum. 12 juli is onze Damien geboren dmv een geplande keizersnede. Vond t erg spannend, was flink gespannen en moest p de OK nog huilen ? al met al super goed gegaan, herstel gaat goed en de kleine man doet t steeds beter, is te licht maar daar werken we hard aan. Ik ga komende dagen eens alles bijlezen. 

Hi dames,
Gefeliciteerd aan alle nieuwbakken ouders en aan de rest succes, we denken aan jullie!
Ik ben vorige week woensdag bevallen van een schattig jongetje met 39+6. Ik verloor mijn slijmprop in de ochtend maar ging ervan uit dat dat niks betekende. Half uurtje later braken echter spontaan mijn vliezen. Maar goed, ook dat hoeft niet te betekenen dat er meteen wat gaat gebeuren. Ik had dit idee tot 16.00, toen de verloskundige toch nog even langskwam en het wat ik dacht dat ‘rommelen’ was, al 6 cm ontsluiting was. Op naar het ziekenhuis was het bet zo rap verder ging. Nog even in een bad gezeten en binnen 2,5 uur volledige ontsluiting. Toen was ik al een half uur persweeen aan het wegpuffen.
Toen ik echter wel mee mocht gaan persen, namen mijn weeen af. Omdat de hartslag van de kleine echter omlaag ging, is niet afgewacht op toename van de weeen of was er tijd voor weeenopwekkers. 20 minuten, een knip en een vacuumverlossibg later werd hij zonder echte persweeen geboren.
Wat een ervaring. Alles leek zo ongelooflijk gemakkelijk te gaan en jammergenoeg lig ik hier alsnog met een stapel hechtingen. Gelukkig wel met een gezond kind, wat het allerbelangrijkst is uiteraard, maar ik had eigenlijk gehoopt iets ongeschonder uit de strijd te komen ?.
Dank voor al jullie verhalen en tips de afgelopen maanden. Ik heb het altijd ontzettend fijn gevonden om ze te lezen. En heel veel geluk met jullie kleintjes.
xx

Vannacht zijn mij vliezen gebroken! Jeaj, 't lijkt nu echt eindelijk te gaan beginnen.
De weeën waren in het begin om de 4 minuten maar liepen al snel af naar om de 10 min tot nu om 't half uur.. 't is dus afwachten of 't door gaat zetten of dat ik medisch  ga worden.. Wordt nog spannend hier!

Hoe gaat 't met de rest?

Spannend Smobe, succes alvast!
En wat een hoop baby's alweer erbij. Sommige hebben wel echt een flink pittige bevalling achter de rug. Hopelijk herstellen jullie en de kleine allemaal goed.
Hier vandaag precies 39 weken zwanger. Vorige week nog bij de gynaecoloog geweest. Baby is nagekeken met een groeiecho en ctg (wegens minder leven voelen). Ze blijft gelukkig op haar eigen curve groeien, hoofdje was nog steeds p7 en buikje iets kleiner geworden p21. Mijn controles waren allemaal goed, hb-waarde en bloeddruk in orde. Daarna nog eens de voor- en nadelen van inleiden en keizersnede besproken. Vanochtend telefonisch overlegd met de gynaecoloog, moest een keuze maken. Ik wil toch liever afwachten tot 41 weken en dan inleiden met eventueel een ruggenprik. Zie erg op tegen een keizersnede, zeker als het niet in de eerste plaats medisch noodzakelijk is. Mocht het noodzakelijk zijn dan leg ik me daar bij neer, maar dan heb ik het in ieder geval (weer) geprobeerd. Het belangrijkste vond ik dat er geen extra risico's voor de baby zouden zijn en daar lijkt het tot nu toe niet op. Ik hoop dat het deze keer meer ontspannen kan zijn. 
Verder rommelt het flink, veel voorweeën, legen van de darmen, menstruatiepijn, zelfs wat bloedverlies, maar verder nog niks wat doorzet. Probeer nu wel meer actief te zijn nu ik niet meer voorzichtig hoef te doen. Zijn al dagje in de stad uit geweest, met de kinderen gaan zwemmen, in de tuin snoeien, huis opruimen en poetsen, laatste boodschappen gedaan en traktaties gemaakt voor mijn oudste voor de opvang. Toch fijn dat ik zo op het einde nog een hele andere fase mee mag maken. Al vind ik het wachten op mentaal ook wel moeilijk, ben onderhand zo ontzettend nieuwsgierig geworden! Nog eventjes volhouden.?

Wat heftig Saarttje, waarom mocht je niet mee persen?
SMOBE; wat spannend!! Hoop dat het alsnog door zet.
Kershje; goed om te horen dat het goed gaat! Lekker veel aanleggen (als je bv geeft) en de plasluiers in de gaten houden. Komt helemaal goed met de kleine!
Hier is het even wennen, het hebben van een peuter en een baby. Gelukkig gaat het makkelijker dan ik verwacht had door de horrorverhalen die sommige moeders meegaven. Misschien is dat omdat mijn man nog verlof heeft hahaha, over een paar dagen mag ik het echf zelf doen, vind het heel spannend. Ik moet nog 3 kilo afvallen om terug te komen op mijn gewicht voor de zwangerschap, al hoop ik dat het erop blijft want ben wel tevreden zo. Hechtingen zijn nu aan het oplossen en dat voel ik helaas wel. Verder is borstvoeding nog steeds een everyday struggle, maar ben echt enorm blij dat ik mijn dochtertje hiervan mag voorzien.
Hoe gaat het verder met iedereen?

Terug
Bovenaan