Spannend Smobe, succes alvast!
En wat een hoop baby's alweer erbij. Sommige hebben wel echt een flink pittige bevalling achter de rug. Hopelijk herstellen jullie en de kleine allemaal goed.
Hier vandaag precies 39 weken zwanger. Vorige week nog bij de gynaecoloog geweest. Baby is nagekeken met een groeiecho en ctg (wegens minder leven voelen). Ze blijft gelukkig op haar eigen curve groeien, hoofdje was nog steeds p7 en buikje iets kleiner geworden p21. Mijn controles waren allemaal goed, hb-waarde en bloeddruk in orde. Daarna nog eens de voor- en nadelen van inleiden en keizersnede besproken. Vanochtend telefonisch overlegd met de gynaecoloog, moest een keuze maken. Ik wil toch liever afwachten tot 41 weken en dan inleiden met eventueel een ruggenprik. Zie erg op tegen een keizersnede, zeker als het niet in de eerste plaats medisch noodzakelijk is. Mocht het noodzakelijk zijn dan leg ik me daar bij neer, maar dan heb ik het in ieder geval (weer) geprobeerd. Het belangrijkste vond ik dat er geen extra risico's voor de baby zouden zijn en daar lijkt het tot nu toe niet op. Ik hoop dat het deze keer meer ontspannen kan zijn.
Verder rommelt het flink, veel voorweeën, legen van de darmen, menstruatiepijn, zelfs wat bloedverlies, maar verder nog niks wat doorzet. Probeer nu wel meer actief te zijn nu ik niet meer voorzichtig hoef te doen. Zijn al dagje in de stad uit geweest, met de kinderen gaan zwemmen, in de tuin snoeien, huis opruimen en poetsen, laatste boodschappen gedaan en traktaties gemaakt voor mijn oudste voor de opvang. Toch fijn dat ik zo op het einde nog een hele andere fase mee mag maken. Al vind ik het wachten op mentaal ook wel moeilijk, ben onderhand zo ontzettend nieuwsgierig geworden! Nog eventjes volhouden.?