Uitgerekend Juli 2019 ♡

gefeliciteerd voor de nieuwe dames! bij ons heeft t 14 maanden/16 cycli geduurd, dus kan je gevoel helemaal voorstellen Bloompje! Voor mij kwam er een soort rust, dat t toch was gelukt.
bij mij was de eerste echt gewoon uitwendig (dacht 6+1 maar was korter...) konden wel heel duidelijk t zakje zien en de vrucht.
bij mij in de familie heerst nu buikgriep, gelijk goed excuus dat ik me niet top voel. Merk dat iedere dag de misselijkheid wat toeneemt, maar nog handelbaar. Wel heel moe. Kan zo 10-12 uur slapen.

Gefeliciteerd nieuwe dames!
Ik ben vandaag 7.3 en sinds gister continu misselijk! Vorige zwangerschap totaal niet ervaren dus dit is iets nieuws voor me. Het fijne is wel dat dit me zekerheid geeft en dan is elke kwaal meer dan waard.
Over 6 daagjes dan eindelijk de echo!
Hoe gaat het met derest?

Thnx meiden! Volgens internet ben ik 2 augustus uitgerekend. Ik heb wel last van lichte krampjes en weinig afscheiding, hebben meerdere dit ook? En hoe zit het nu precies met hoe ver ik ben want zodra je weet dat je zwanger bent moet je er dan 4 weken bij op tellen? Dat zou betekenen dat ik volgende week op 5 weken zit? En moet ik maandag de huisarts bellen of een gynaecoloog ik snap er niks van!
Weet iemand overigens ook een leuke ap die bijhoudt hoever je bent en hoe groot he kindje is? Ik zie veel apps in het Engels maar vind het fijner als het gewoon Nederlands is. Mijn schoonzus heeft een ap zodat ze kan zien dmv een fruit stuk hoe groot haar kindje is. Ik vind deze erg leuk maar weet niet hoe dat heet? Ik kan 't haar natuurlijk nog niet vragen 

@Bloompjee De telling van je zwangerschap begint op de eerste dag van je laatste menstruatie. 
Je kan direct zonder doorverwijzing een verloskundige bij je in de buurt bellen. Die geeft dan ook aan je huisarts en apotheek door dat je zwanger bent. Hier staat per dorp vast bij welke verloskundige je terecht kunt, maar je huisarts weet vast ook welke verloskundigepraktijk je moet hebben.
Ik heb de app Zwangerschap+. Heel leuk en informatief. Elke dag nieuwe blogjes voor je beschikbaar. Je kan er vanalles in bijhouden en je ziet er ook hoe groot je kindje is (uitgedrukt in fruit, dieren of snoepjes ?) 

Prenatal app geeft het ook aan in fruit maar verder vind ik hem teveel reclame geven ik heb de zwangerschap+ En de ouders van nu app die heeft ook leuke weetjes :) 
Hoe gaat het verder met iedereen? Hier nog steeds lekker symptoomvrij af en toe met sporten wat pijn aan mijn borsten maar verder helemaal niks.. 
Vind het nog steeds bijzonder dat je lichaam aan zo'n grote taak bezig is maar je daar helemaal niks van voelt.. 
De dagen kruipen voorbij tot de eerste echo 10 december.. heb ook zoveel zin om het iedereen te vertellen..
Ben nu als het goed is 5 weken en 3 dagen zwanger, 25 juli uitgerekend

Fijn dat je je zo fijn voelt Anneke ??
Ik ben 6 weken en 6 dagen zwanger en volgens eigen berekening 21 juli uitgerekend. Dit komt vast door mijn cyclus van 34 dagen. 8 oktober was eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb 6 december eerste echo. 
Bij mijn vorige zwangerschap moest ik ontzettend vaak plassen, daar heb ik nu geen last van. Wel mee vermoeid en soms ietwat misselijk. Maar moet ook gezond eten ?

Bedankt voor de tips meiden! Ik heb het uitgerekend en ik ben nu 4 weken + 2 dagen.
2 augustus ben ik uitgerekend. 
Ik begin nu wel meer kwaaltjes te krijgen. Heb erg last van een droge mond. Vooral in de ochtend geen trek in m'n ontbijt. Ik voel soms misselijkheid opkomen. Pluspunten: geen trek in chocola, mooie egale huid zonder puistjes!
Laatst zeiden er wat mensen dat ik er goed uit zag met lekkere rode wangen. Ik heb blijkbaar dus echt een soort zwangerschap glow ofzo hahah.
Ik rijd trouwens paard, en ze zetten mij altijd op de meest wilde paarden. Maar nou twijffel ik of ik het niet beter gewoon kan vertellen opstal? Want ik zie het niet zitten als ik er straks af val. Nou gebeurd dat niet zo snel want ik ben wel wat gewend maar dan zul je net zien. 

Terug
Bovenaan