Uitgerekend juli 2021

Ah ja kan me voorstellen dat dat wat gepuzzel is soms, dat komt vanzelf wel! Het is inderdaad niet handig om haar dan weer wakker te moeten maken. 
Nee ik kan niet met hem mee slapen, het lukt mij niet om te slapen overdag en zijn "lange" middagdut gaat nog niet altijd goed. Het is dus best vermoeiend allemaal. Gelukkig gaat het wel een stuk beter en is het allemaal maar een fase natuurlijk. Voel je niet schuldig hoor, geniet er lekker van dat je zo'n goed slapertje hebt. 
Rolt ze inmiddels al door? Ik oefen nu met een speeltje (heb nog steeds fysio voor hem, dus krijg steeds nog tips en oefeningen). Ik leg dat dan net buiten handbereik en nu kan hij al naar zijn buik rollen om het speeltje te pakken. Het kost nog veel moeite, maar het begin is er!  
Wat goed dat ze al een boterhammetje lust! Ik wil daar binnenkort ook mee gaan beginnen. De pindakaas geef ik nu door de banaan geprakt en dat vindt hij ook erg lekker. Hier zitten we nog steeds op 5 flessen, ik vind het maar lastig om te bepalen of ik de laatste fles nog moet geven. Ik moet hem wel wakker maken, maar hij drinkt hem vervolgens wel leeg. Misschien gaat hij het vanzelf aangeven als de hapjes wat meer worden. 
Kerst met ons kleintje was wel bijzonder ja, hebben jullie het ook leuk gehad?
Kan jouw dochter nog in de reiswieg eigenlijk? Ik zit in dubio of ik al over zal gaan naar de wandelwagen. Hij past eigenlijk niet goed meer in de reiswieg en hij vindt het ook maar saai (slapen doet hij ook niet in de wagen, haha). Die van ons kan helemaal in ligstand, dat zou volgens mij wel moeten kunnen toch?

Leuk om te lezen dat bij jullie het eten ook zo goed gaat!
Hier was de kleine heel enthousiast met de hapjes, maar van broccoli kreeg hij last van obstipatie dus we zijn weer gestopt. Nu een aantal dagen echt alleen moedermelk gegeven om de darmen rust te geven. Ik ga vandaag beginnen met het eerste fruithapje, heel benieuwd hoe hij dan zal reageren. Hij was al zó blij met bloemkool! ?

Slapen is nog redelijk drama, maar er zit verbetering in! M'n zus heeft hier twee weken terug een aantal nachten gelogeerd, en was s nachts elke keer de eerste aan z'n bed om hem te troosten als hij wakker werd. Zo was er eindelijk energie om consequent te zijn en hem niet elke keer te voeden als hij wakker werd. Hij had ook helemaal geen honger, maar vond de borst het fijnste om aan getroost te worden. Nu voed ik hem (meestal) nog maar een keer per nacht.
Maar met de obstipatie heeft hij vooral s nachts heel veel buikpijn en echt meer nodig om getroost te worden. Dus flink deel van de nacht met hem rondjes lopen tot hij slaapt, en dan 20 minuten blijven zitten tot hij diep genoeg slaapt om weer in z'n bedje te leggen. Best wel vermoeiend.

De slaapjes overdag kunnen ook wat verbetering gebruiken: het zijn 3 hazenslaapjes van maximaal een uur, maar meestal 45 min.

Maar ik geniet zó enorm van hem! Het is zo'n lieve blije jongen! Gisteren was m'n broer hier, en heeft de hele tijd met z'n neefje gespeeld. (Ik wist niet wat ik meemaakte ?)
Hij rolt ook al beide kanten op en doet een eerste poging tot tijgeren. Dus binnenkort het huis maar échte babyproof maken.

Tandjes zijn hier nog niet te bekennen, en dat vind ik best wel prima ^^ Heb nog niet zo zijn in borstvoeden met een bijtertje...

Allereerst voor jullie de beste wensen voor dit jaar, het jaar dat onze kleine alweer 1 jaar gaat worden. Ongelofelijk! Mijn meisje is vandaag precies een halfjaar oud en ze heeft net haar eerste nacht met koorts gehad, 39 graden. Mijn vriend en ik hebben allebei Corona opgelopen en de kans is dus groot dat zij het ook heeft. Vanochtend was de koorts weg maar ze is denk ik nog maar een uurtje wakker geweest vandaag, dus toch wel een beetje ziekjes.
@Mootje : Nee ze rolt nog steeds niet door… ze vind het helemaal fantastisch om op haar buik te liggen en dan is ze super trots en vrolijk maar rolt nog niet zelf om. Aantal keren wel van buik naar rug gerolt maar ook dat zien we de laatste 2 week ook niet meer. Probeer het ook met speeltjes en alles maar dan kijkt ze ernaar en vind ze het best haha. Eventjes afwachten hoe dat gaat. Hoe gaat het slapen nu snachts? Wil het een beetje beter? Misschien een keer afwachten als je hem niet wakker maakt voor de laatste fles wanneer hij dan komt? Op een gegeven moment ook bij mijn kleintje gedaan en sliep ze gelijk door. Hier eet ze nu bijna elke dag ook al een hele boterham op (zonder korst), 2 grote 6+ potjes en 3 flessen nog maar. Soms ook nog zo’n biologisch koekje gedept in water. Beginnen nu ook met water te laten drinken omdat ze nog maar 3 flessen krijgt maar dat is nog een beetje wennen. Wij hebben een extra grote reiswieg gekocht dus ze past er nog wel in maar zie wel dat het niet meer heel lang duurt voor ze er niet meer in past. Ik heb onze wandelwagen ook al ff geprobeerd op het onderstel maar volgens mij kan die van ons niet eens in ligstand. Zitten kan ze nog niet dus dan kan ze daar nog niet in. Toch maar ff in verdiepen want volgens mij moet hij wel in ligstand kunnen. Ik zou als ik jou was gewoon de wandelwagen doen hoor, lekker half liggend beetje om zich heen kijken. Ideaal!
@ Feutje Hoe is het gegaan met het eerste fruithapje? Lukt het een beetje? Wat fijn dat hij zo blij was met bloemkool, heerlijk hè als je ze zo ziet genieten dan! Wat goed zeg dat je zus een aantal nachten is geweest, dat heeft wel goed gedaan. Apart hè dat ze dan geen honger hebben maar lekker de troost bij je zoeken. Ook wel van genieten want voor je het weet is dat ook over. Wat leuk zeg dat hij een poging doet tot tijgeren. Heb het idee dat mn meisje dat ook probeert maar komt nog niet heel ver vooruit haha.

Wat gaat het hard he, alweer een half jaar. Wat vervelend dat jullie ziek zijn geweest, hopelijk is het allemaal meegevallen.
Mijn zoontje is inmiddels een hele drukke omroller geworden, haha. Zodra hij met zijn billetjes het kleed aanraakt is hij eigenlijk al omgerold. Zo leuk om te zien, wel lastig op het verschoonkussen, want meneer vindt dat dus ook heel leuk om daar zo lekker druk te doen. Wanneer hij op zijn buik ligt spartelen zijn beentjes ook heel driftig alsof hij vooruit wil. Soms rolt hij 3x over het kleed om bij een speeltje te komen, vond dat best slim. Bij jouw dochter inmiddels ook wat vooruitgang? Het ging hier ineens heel snel! Het slapen is nog heel wisselend. We hebben een weekje zonder avondfles geprobeerd, maar hij werd daar 's nachts alleen maar onrustiger van en was nog veel vaker wakker (gaven hem dan dus wel 's nachts een fles). Dus nu maar weer in de avond en hem wakker maken en dat lijkt toch echt beter te gaan, we zitten dus eigenlijk nog steeds op 5 flessen, maar die gaan niet altijd meer allemaal leeg. Overdag gaat het wel echt goed met 3 slaapjes in bed, waarvan ook 1 lange slaap! Wij zijn ook begonnen met oefenen met water drinken en een broodje eten, gaat dat goed bij jullie? Vind dat toch wel spannend met al dat verslikken. De hapjes gaan wel supergoed, geef steeds wat meer en dat gaat er goed in. Jouw dochter eet nog steeds zo goed? Wij hebben nu inderdaad de wandelwagen in gebruik en hij ligt er heerlijk in. Kan lekker een beetje van zich af kijken en soms dommelt hij lekker in een slaapje. 

Hier gaat het steeds beter! M'n zoontje slaapt eindelijk beter s nachts, af en toe helemaal door, en vaak hoef ik er maar 1 keer heen voor een voeding.
Rond nieuwjaar realiseerden we ons ineens dat hij alleen maar in slaap gewiegd wilde worden en dan vervolgens 20 min vastgehouden tot hij diep genoeg sliep om weg te leggen. Het was al een hele tijd geleden dat hij gewoon zelf in slaap was gevallen (terwijl we erbij waren). Dus toen begonnen met hem niet meer oppakken als hij moest slapen en niet zielig was (dus geen krampen of obstipatie oid). Heel veel liedjes zingen en z'n gehuil verdragen. Maar nu gaat het zo ongelofelijk veel beter!
Hij is ook echt vrolijker als hij meer heeft geslapen s nachts, dus beter voor ons allemaal.
Nu zijn de slaapjes overdag wel een uitdaging: hij slaapt elke keer maar 30 minuten. Vorige week een keer 2 uur en 20 minuten in de kinderwagen gedaan, maar daarna ook niet meer. Terwijl hij ook nog een stuk vrolijker is als z'n slaapjes overdag beter gaan. Dus nog even zoeken naar hoe we die kunnen verlengen.

De hapjes overdag gaan ook steeds beter. In het begin had hij last van z'n darmen, maar dat lijkt nu ook goed te gaan. Het is nog wel zoeken naar hoe snel ik dat eten kan opbouwen, want tot zes maanden lijk je alleen oefenhapjes te mogen geven en dan vanaf 6 maanden ineens een volledige maaltijd, en een boterham etc. Dus dat bouwen we rustig op. Hij vindt het echt superleuk om uit te proberen. Hij krijgt nu vaak een stukje soepstengel bij z'n fruit en we hebben gisteren voor het eerst een beetje brood met pindakaas geprobeerd. Vandaag wat aardappel bij de groente.
Ik heb ook al een paar weken het idee dat hij wil gaan kruipen, maar dat lukt hem nog totaal niet! Dus dat blijven we lekker oefenen ^^
Vanaf volgende week ga ik weer wat werken na m'n ouderschapsverlof, hopelijk gaat dat goed.

Hoe gaat het bij jullie? Hoeveel voedingen vervangen jullie nu door vast voedsel en hoe snel bouw je dat op?

Terug
Bovenaan