Uitgerekend juli 2021

Wat leuk om weer van jullie te lezen! Nu al tandjes... Bij ons laten die nog op zich wachten. Vind ik voorlopig ook wel prima haha.

Geen idee hoeveel m'n zoontje binnenkrijgt met drinken, hij drinkt uit de borst. Wel heel vaak, maar elke keer kort. Misschien gaat dat nog veranderen naar minder vaak en wat uitgebreider per keer.

Wij zijn hier nog vooral aan het worstelen met slaap. Overdag gingen de slaapjes goed, maar wel in de kinderwagen of draagdoek. Hij werd dus altijd in slaap gewiegd. Inmiddels slaapt hij overdag op de slaapkamer, maar nu zijn het allemaal hele korte slaapjes geworden. Hopelijk gaat dat zich ook snel verbeteren. S nachts wordt hij ook nog vaak wakker, het doorslapen was dus inderdaad eenmalig helaas.
De bedtijd ben ik nog mee aan het proberen wat werkt gisteravond was het ongeveer 20:30.

Gisteren voor het eerst ook oefenhapjes gegeven, hij heeft misschien een hapje doorgeslikt ? Dus dat gaan we ook lekker blijven oefenen.

Ik twijfel om wat vrij te nemen om meer te kunnen focussen op ritme aanbrengen en zo. Eerder ging het werken super, maar inmiddels ben ik vooral heel moe...

Wat naar om te lezen dat je nu vooral erg moe bent. Misschien is het inderdaad fijn en vooral het beste om wat meer vrij te nemen als dat ook kan op je werk. Wie weet heb je er dan zo een beetje ritme in en anders kun je in ieder geval zijn dutjes even meeslapen. Even bijtanken mama, om jezelf blijven denken! Aan de ene kant wel fijn dat hij wat vaker drinkt alleen dan korter, op zich is dat nog niet zo erg toch? Alleen als jij er niet bent is het erg lastig. Weigert hij nog steeds de fles? En hoe gaan de hapjes nu?

Ik heb nu op werk aangegeven dat ik echt even om mezelf moet denken, en nu minimaal kan werken. Ik ga overwegen misschien ouderschapsverlof te nemen totdat m'n jongen naar een opvang zou kunnen. Want hij weigert inderdaad nog steeds de fles, maar ik heb ook niet meer de energie om die te blijven proberen.

De hapjes gaan best wel goed! Ik kom er niet elke dag aan toe om die aan te bieden, maar gisteren heeft hij alle wortel gegeten die ik hem gaf (een eetlepel bij elkaar denk ik). En wat nu ook steeds beter werkt: moedermelk met rijstebloem uit cupjes aanbieden. Het is nog heel erg knoeien, maar hij vindt het heel erg lekker. Als dat goed gaat kan ik het ook zonder rijstebloem geven en dan zou ik hem wel een middag bij z'n oma kunnen brengen. Dus er is hoop ^^

Het is vooral pittig om te accepteren dat ik niet alles kan wat ik zou willen. En ik heb het gevoel dat er vanuit de maatschappij wel van me verwacht wordt dat ik moeder kan zijn en werken. Zeker als ik maar 16 uur werk. Dus dat leren loslaten.

Wat goed dat je dat hebt aangegeven Feutje, heel knap. Hoe reageerden ze op het werk? Neem je nu tijdelijk ouderschapsverlof? Ook verstandig dat je de strijd met de fles niet meer aangaat. Als het niet werkt, werkt het niet. Dan zijn het lekker jullie momentjes samen! Wat fijn dat de hapjes goed gaan, wel een geklieder hè? Haha! Ja dat is een kwestie van leren loslaten dat gevoel maar ik snap wel wat je bedoelt. Tegenwoordig moet iedereen erbij werken en in alle haast van het leven leven. Vooral als ze nog zo jong zijn is dat super lastig. Je doet het heel goed en je kan trots zijn op jezelf! Ik ben dan huismoeder maar ik loop er vaak ook nog wel tegenaan als ik dan aangeef bij of mijn ouders of schoonouders of partner dat ik ‘moe’ ben of ff geen zin heb dat ze niet weten wat ze horen. Omdat ik toch huismoeder ben? Verder doe ik toch ‘niks’? Erg lastig, vooral als alles op mij aankomt en ik van mijn partner ook geen enkele hulp krijg. Met niks. Met mij en de kleine gaat het super goed en we gaan vrolijk zo door. Eregister naar het consultatiebureau geweest en de kleine is al 7.8 kilo en 66 cm! Haar 2 tandjes groeien ook heerlijk door, worden al echte slachttandjes haha!

Super goed van je Feutje, eerst even om jezelf denken. Uiteindelijk heeft niemand er wat aan als jij straks thuis moet zitten, omdat het echt niet meer gaat. Hopelijk kom je wat tot rust en misschien dat de kleine dat dan ook wel aanvoelt waardoor het al wat beter gaat. Wat fijn dat de hapjes goed gaan, leuk is dat hè al die gekke gezichtjes die ze dan trekken. Gaan de nachten inmiddels wat beter? Ik zag een ander topic van je over een slaapcoach, heb je daar nog wat mee gedaan?

Hm dat is niet zo leuk Bollebuikpuntnl dat mensen zo reageren. Ik had mezelf ook behoorlijk vergist in hoe zwaar dit zou zijn de eerste maanden. Ik ben ook huismoeder, maar verder kom ik ook gewoon echt nergens anders aan toe ? Ik ben vandaag naar het CB geweest en mijn zoontje is nu 8,1 kg en 66,4 cm… ze gaan gelijk op die van ons! Ik denk dat er ook wel tandjes aan zitten te komen, zoveel kwijlen, rode wangen en op zijn handjes sabbelen. Maar heb ook wel gelezen dat het dan alsnog weken kan duren, haha. Het gaat allemaal wel erg snel hoor, maar vind het wel ook steeds leuker worden ?

Oooh wat leuk zeg dat ze zo gelijk oplopen, hartstikke leuk. Kunnen inderdaad allemaal tekenen zijn van tandjes maar wat je zelf ook al zegt, het kan ook nog wel een paar weken duren. Maar het is in werking haha! Hier groeien haar 2 ondertandjes al super goed en ze bijt ook veel op haar speen of knuffels. Merk dat ze er nu weer wat meer last van krijgt door haar hele rode wangetjes, wie weet komen de volgende al! Ja die interactie die je nu krijgt is zo leuk hè? Eerder keken ze je met volle verbazing aan maar nu alle geluidjes en het vele lachen is zo leuk. Geniet er enorm van! Hoe is het bij jullie met het omrollen? Hier wel van buik naar rug en ze gaat heel vaak op haar zij liggen maar ze draait nog niet door op haar buik. Kreeg wel complimenten van consultatiebureau dat al veel beter was dan vorige keer doordat er zoveel geoefend hebben met haar. En hoe gaat het bij jullie met de hapjes? Geven jullie ook een pap fles?

Hoe gaat het met tandjes poetsen, lukt dat al een beetje? Ja de interactie is echt zo leuk. Hij is nu wel wat vaker aan het “klieren” met de fles, omdat hij zich zo bewust is van de omgeving. Alles is interessant. Hoe gaat het bij jullie met slapen? Gaat dat nog steeds zo goed? Wij hebben weer een paar pittige weken achter de rug. Zoveel wakker ‘s nachts … en wij dus ook. Ik ga niet zo goed op weinig slaap. Daarentegen lijkt er eindelijk verbetering te komen in de slaapjes overdag. Afgelopen twee nachten gaat het weer beter, dus ik hoop dat het weer een tijdje goed gaat. Ik wijt alles maar aan een sprong en/of slaapregressie. Al denk ik soms dat hij al bijna 6 maanden in één grote sprong zit, haha.
Wat super goed dat ze al zo aan het oefenen is met rollen. Hier wordt er ook vanaf rug driftig naar de zij gerold, bijna door naar buik. Af en toe van buik naar rug wel omgerold, maar misschien was dat ook wel per ongeluk. Hapjes gaan supergoed, hij eet tot nu toe alles. Ik heb wel een paar keer rijstebloem geprobeerd in de laatste fles, maar daar moest hij niks van hebben. Geven jullie wel pap?

Moet eerlijk bekennen dat ik nog geen tandjes heb gepoetst. Alles ligt wel klaar in huis maar ik zit een beetje in de knoop met waneer ik het dan moet doen. Als ik haar naar bed breng geef ik op haar kamer namelijk haar laatste fles en dan leg ik haar lekker weg in haar bedje na het boertje en de knuffels met mama❤️ Overal staat ook (wat ik zeker ook snap) dat voor het slapengaan het beste is maar ik heb er geen belang bij om mn meisje dan weer klaar wakker te hebben omdat ik ineens haar tanden ga poetsen. Dus denk dat ik het maar sochtends gewoon moet doen na het wassen en aankleden. Beter sochtends dan helemaal niet. Oh dat meen je niet, wat balen zeg van de nachten. Las ergens dat de 6 maanden sprong wel 4 weken kan duren… Kun je wel een beetje met hem mee slapen overdag? Ja voel me bijna schuldig maar hier gaat het slapen echt fantastisch. Zoiezo een heel makkelijk en super vrolijk meisje. Afgelopen nacht heb ik haar om 20:00 uur naar bes gebracht en ik schrok zelf wakker om 09:00 uur. Toen lag zij nog in dromenland. Om 09:30 uur pas de eerste fles gegeven. Overdag zit er nog wel veel verschil in met de slaapjes. Aantal dagen dan echt korte hazenslaapjes en dan ineens weer bijna een week een mooie middag slaap van 2/3 uur. Heel verschillend maar ik ga lekker met haar mee daarin. Hebben gelukkig geen ritme nodig overdag! En al helemaal niet als het snachts zo super goed gaat. Hier ook driftig naar de zij aan het draaien, bijna door naar de buik. Wel heel hinderlijk met verschonen want ze is dus altijd aan het draaien haha! Wat fijn dat de hapjes nu ook zo goed gaan, heerlijk als ze alles lussen hè! Nee ik geef geen pap maar meer omdat het dus zo hartstikke goed gaat bij ons. Als dat minder zou zijn geweest of als ik nachten achter elkaar krijg dat ze wakker word ga ik dat zeker proberen met de laatste fles. Voor nu niet nodig! Ik ben begonnen met de potjes van 6+ afgelopen week en dat eet ze ook gretig op. Heb al 2 dagen gehad dat ze maar 3 flessen had ipv 4 door de grotere potjes. Gister voor het eerst brood met pindakaas gegeven en dat vind ze (natuurlijk haha) ook heerlijk! Dus nu hier maar weer een schema mee creëren. De eerste kerst samen met onze kindjes, zo speciaal vinden jullie niet? Kunnen natuurlijk door de lockdown niet zoveel maar vind het heerlijk om als gezinnetje nu warm binnen te zitten en te genieten van elkaar. Alvast hele fijne kerstdagen voor jullie. Geniet ervan!?❤️

Terug
Bovenaan