Uitgerekend juni 2019

[quote quote=10126114]Hi Allemaal! Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben gehad in april (eileider verwijderd), nu bijna 6 weken zwanger! Super spannend. Na een toiletbezoek voor de grote boodschap heb ik steeds heel licht bloedverlies uit de vagina. (Gekeken met een papiertje komt echt uit de vagina). Iemand anders die dit ook wel eens heeft mee gemaakt? Heb gisteravond de vk gebeld en bel straks de gynaecoloog weer maar dacht wellicht heeft iemand dat eens eerder gehad. Duurt nu ongeveer een weekje. Liefs![/quote]
Ja ik herken het, zit in hetzelfde schuitje. Soms zelfs even helder rood bloed, maar altijd heel kort. Ik ben nu 6w +5d (volgens meting gisteren op de echo) en er zit ind wat bloed in mijn baarmoeder, maar de gyn maakt zich er geen worgen over. Wss een gesprongen adertje ofzo. Ze zei mij, zolang het niet meer wordt en je geen buikkrampen begint te krijgen, is dit niet erg. Maar ik voel mij er ook echt niet blij en gerust bij (ik heb zelf ook al 3 miskramen achter de rug). Ik zal gewoon moeten afwachten hoe het loopt.
Maar zelfs veel bloedverlies en krampen, dat hoeft niet perse op een miskraam te wijzen. Tijdens de zwangerschap van mijn eerste zoontje heb ik gedurende 16 weken bloed verloren. Soms zelf zoveel dat het langs mijn benen omlaag liep. En ik nam dagelijk bijna de max aanbevolen hoeveelheid paracetamol om de pijn in mijn buik te kunnen verbijten --> nu loopt er een monstertje van 19 maanden rond ;-)
Maar ik ben de eertse om te verstaan dat je je heel onzeker en bang voelt. Ik ben continu ongerust :-(. Ik heb dan ook gevraagd om volgende week opnieuw op controle te mogen gaan. Dus het is weer bang afwachten tot volgende week woensdag.

Vandaag een spannende dag!! Om 13.15u een afspraak bij de vk voor de intake. Ze maken dan ook meteen een vroege echo (nu 7.2 weken) omdat ik eerder een miskraam heb gehad.
Ben zo zenuwachtig.. Stel dat het vruchtje kleiner is dan verwacht, stel dat het hartje niet klopt, stel dat... Ik maak mezelf helemaal gek waardoor ik erg onzeker ben/word. 
Heb ook het gevoel dat de misselijkheid veel minder erg is dan eerder, maar nog wel pijnlijke/gespannen borsten en vermoeid. Vervelende is dat ik - toen ik een mk kreeg - ook nog gewoon misselijk was geweest. De vk zei dat dat gewoon nog mogelijk was omdat er nog steeds hcg in je lijf zit, ondanks dat de mk op gang komt.
Hoop dat vanmiddag al mijn zorgen worden weggenomen, tot die tijd.. "Stel dat..."
Sorry voor mijn AAAGH-berichtje, maar moest het gewoon even van me afschrijven.

Ook ik sluit me graag aan! Allereerst gefeliciteerd aan alle zwangeren maar ook sterkte voor de meiden met een miskraam..
Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger van onze eerste en heb over 2 weken precies de 1e echo bij ongeveer 8 weken. Ik vind t wachten ook zoooo lang duren. Hoor veel verhalen over miskramen en ook mn moeder heeft dat destijds gehad waardoor ik er zo bang voor ben! 
Qua kwaaltjes ben ik soms duizelig en misselijk. Begin vd week was ik heel erg misselijk maar is nu minder. Dan maak ik me gelijk alweer zorgen.. moest toen ook om alles huilen maar had ook een kutsituatie op t werk wat nu wat gezakt is. ben s avonds ook eerder moe en heb meer puistjes en wat gevoelige borsten. Wat ik ook vreemd vind is dat ik een paar kilo ben afgevallen.. en normaal altijd problemen met stoelgang en nu moet ik minimaal 1 x pd en soms ook diarree terwijl je juist vaak hoort over obstipatie..

Mommylouise, herkenbaar.. moet nu ook dagelijks, soms vaker naar het toilet en voorheen niet. Het viel mij ook al op dat er veel staat over obstipatie, tot nu toe nog geen last van.. 
wel heel wisselend misselijk. De ene keer denk ik iets gevonden te hebben wat helpt, maar de volgende keer werkt het weer niet.. 
As woensdag echo.. spannend!

Mommylouise; welkom en gefeliciteerd! 
Een beetje afvallen is geen probleem, je lichaam werkt natuurlijk heel hard voor het kleine wondertje in jouw buik. Er wordt waarschijnlijk meer energie verbruikt an der binnenkomt. Zolang je niet extreem afvalt hoef je je geen zorgen te maken. 

[quote quote=10126114]Hi Allemaal! Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben gehad in april (eileider verwijderd), nu bijna 6 weken zwanger! Super spannend. Na een toiletbezoek voor de grote boodschap heb ik steeds heel licht bloedverlies uit de vagina. (Gekeken met een papiertje komt echt uit de vagina). Iemand anders die dit ook wel eens heeft mee gemaakt? Heb gisteravond de vk gebeld en bel straks de gynaecoloog weer maar dacht wellicht heeft iemand dat eens eerder gehad. Duurt nu ongeveer een weekje. Liefs![/quote]
Nou ik heb precies hetzelfde. Deze week al eerder beetje bloed verlies gehad en vandaag heb ik het weer. Van de week de verloskundige gebeld en die zei dat ze niet eerder wat kunnen zien als het bloeden is gestopt. Ik baal er zo van en mijn eerste echo is pas 20 november. Ik ben nu ook bijna 6 eeek

Goedemorgen allemaal!
leuk dat dit bestaat!
Na een miskraam te hebben gehad afgelopen juli ben ik nu opnieuw zwanger. (Eerste kindje)
was eerst bang, want ik heb eigenlijk gewoon helemaal geen last van symptomen dus dacht Ooh niet weer een miskraam, maar
gisteren eerste echo gehad en ik ben precies 8 weken en het kindje is 1,4cm. En het hartje klopt heel goed! 6 nov intake gesprek en 21 nov de 12 weken echo!
Uitgerekende datum is nu 07-06-2019?

[quote quote=10126202]
Nou ik heb precies hetzelfde. Deze week al eerder beetje bloed verlies gehad en vandaag heb ik het weer. Van de week de verloskundige gebeld en die zei dat ze niet eerder wat kunnen zien als het bloeden is gestopt. Ik baal er zo van en mijn eerste echo is pas 20 november. Ik ben nu ook bijna 6 eeek
[/quote]
@Beestjesfan: Ze kunnen als je ruim zes weken bent al het hartje zien kloppen (soms lukt het zelfs al eerder) dus ik vind het belachelijk dat ze je zo lang in onzekerheid laten zitten. Ik zou er nog een keer op aandringen dat je eerder een echo wil. Uiteraard geeft een kloppend hartje nog geen zekerheid, maar het zegt wel wat en anders weet je ten minste dat het mis is.

Terug
Bovenaan