Uitgerekend juni 2020

Hoi allemaal, 
Ik sluit me ook graag aan bij deze groep. Leuk al die zwangerschappen. Minder leuk als het misgaat. Overkwam ons ook afgelopen juli. Uitgerekend 3 juni, en vorige week eerste echo gehad. 
Wat ik me afvraag. Is jullie buik ook al zo opgezet? Ik vind dat ik al echt zo'n zwangere buik heb. 
X Mariëlle 

Super fijn jullie reacties dames! 7 november heb ik de eerste echo. Daarna willen we het de ouders vertellen. Ik kan niet wachten, dan kan ik ook dingen aan m'n moeder vragen. Ik merk dat ik dat heel graag wil doen omdat alles nieuw is zo bij een eerste zwangerschap.

Hebben jullie het familie al verteld of gaan jullie dat nog doen? Op wat voor manier? 

@Mariëlle Ik heb van mijzelf altijd al een buikje gehad (haha), maar ik merk wel dat mijn buik meer gespannen is. Ik kan hem niet meer helemaal inhouden en een te strakke broek vind ik ook niet zo prettig zitten. Gek lichaam!
@Nugget Ik heb het mijn ouders al verteld. Ik heb een week voordat ik tot de ontdekking kwam dat ik zwanger was een lichte bloeding gehad. Ik dacht toen zelf aan een korte en lichte menstruatie, dus de positieve test kwam ook als een verrassing. De vk vermoedt echter dat het een innesteling is geweest in combinatie met een eventueel geknapt bloedvat. Ik heb namelijk helemaal geen pijn gehad en ben geen stolsels verloren.
Toch ben ik door bovenstaande een beetje onrustig in mijn hoofd en wilde ik zowel de blijdschap als de onzekerheid met mijn ouders delen. Ik heb ze een lieve knuffel met slabbetje gegeven. Vonden ze super leuk!

Ola Ladies, 
Wat een grote groep, hoop gelezen, hoop blijdschap en een hoop zorgen. 
Hier hetzelfde.
Volgens mijn berekening nu exact 6 weken zwanger, 19 juni uitgerekend.
Erg blij maar besef is nog niet. Heb namelijk 0 symptomen. Niet moe of misselijk..Wel buikkrampen. 
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik werkelijk alles gehad, viel op werk in slaap en kreeg geen hap door mn keel. Vandaar dat ik mij nu ook zorgen maak. 
Afgelopen week intake gehad bij verloskundige, zij gaf aan mijn geen zorgen te hoeven maken. Krampen zijn normaal. Tenzij de pijn oploopt tot stande bbm zwanger (helaas ook gehad in het verleden). Dit is het gelukkig niet.
Vandaag voor alle zekerheid gemaild en Vk zegt dat het normaal is bij een tweede zwangerschap omdat je dan meer de groei en ontwikkeling van de baarmoeder voelt. 
Wij hebben ook nog aan niemand verteld.! Wil eerst zelf zeker zijn. 
Herkenbaar voor sommige?
Gr. J

Hola Jess,
Aller eerst Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
We zijn op de zelfde dag uitgerekend, wat toevallig :) 
Ik (wij) zijn ook blij, maar Indd nog geen besef.. denk dat dat pas komt op het moment dat we het hartje mogen horen.. Net zoals jij niet moe en niet misselijk, maar wel af en toe buikkrampen. (Mijn borsten zijn wel al een cup groter ?) Misschien dat we nu nog blij moeten zijn dat er niet tot weinig symptomen zijn, die komen vast nog wel!?
Wat fijn dat je al een intake gehad hebt, en dat de verloskundige heeft gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken..
Wanneer mag je voor een afspraak komen om naar het hartje te luisteren? Wij pas 13 nov, duurt lang! Dan pas een intake ook.. 
Wij hebben het ook aan nog niemand verteld, pas na de 13e! 

@nugget ik heb t m'n ouders ook nog niet vertelt. we zijn heel close dus dat maakt t best moeilijk ?.
Mijn schoonzusje loopt blijkbaar 4 weken voor op mij, hun hebben dat net deze week bekend gemaakt. Waren al 2,5 jaar bezig blijkbaar, ze wouden dat eerst voor zichzelf houden. Was best moeilijk om toen gewoon m'n mond te houden... 

Hoe houden jullie het geheim met etentjes enzo met vrienden en/of familie? Behalve voor bob spelen.

Terug
Bovenaan