Uitgerekend juni 2020

Hoi allemaal, 
Ook ik wil me graag aanmelden voor deze groep. Wij mogen ons ook heel gelukkig prijzen met onze eerste zwangerschap. 

Wij zijn 2,5 jaar geleden begonnen. Helaas ging er een jaar voorbij en was er niks.... 
In augustus zijn wij in het ziekenhuis terecht gekomen en hoorde we in november dat ik een ernstige vorm van endometriose heb... Dat verklaarde dus de enorme pijnen die ik had..
In februari zijn wij doorgestuurd naar het umc en is ons het ivf traject voorgesteld. Voordat we hier mee konden beginnen ben ik voor 4 maanden in de overgang gezet, zodat m'n lichaam tot rust kon komen.
In juli hebben we de eerste ronde gehad, maar helaas is deze misgelopen. 
In september gestart met ronde 2 (cryo terugplaatsing).
Wat ben ik ziek geweest van de medicijnen, maar het was het allemaal waard. 

Ik ben vandaag 7 weken en 5 dgn zwanger. We hebben al 2 echo's gehad. De eerste (5.4) ivm bloedverlies en de 2e (6.2) om te kijken of het hartje al zichtbaar was. Gelukkig waren beide goed. 
Aanstaande donderdag (8.2) weer een echo. Als deze goed is mag ik op 6-11 voor de eerste keer naar de VK. 

Ik merk dat ik het heel spannend vind. Zelfs angstig om het te verliezen. Nu we al 1 keer het hartje hebben gezien hoop je toch dat het goed is... 
Ik geniet van de kwaaltjes en dat spugen overleef ik wel :)
Heel verhaal maar ik hoop dat ik niet de enige ben die het zo spannend vindt...
groetjes!

[quote quote=10258745]Hola Jess, Aller eerst Gefeliciteerd met je zwangerschap! We zijn op de zelfde dag uitgerekend, wat toevallig  Ik (wij) zijn ook blij, maar Indd nog geen besef.. denk dat dat pas komt op het moment dat we het hartje mogen horen.. Net zoals jij niet moe en niet misselijk, maar wel af en toe buikkrampen. (Mijn borsten zijn wel al een cup groter ) Misschien dat we nu nog blij moeten zijn dat er niet tot weinig symptomen zijn, die komen vast nog wel!? Wat fijn dat je al een intake gehad hebt, en dat de verloskundige heeft gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken.. Wanneer mag je voor een afspraak komen om naar het hartje te luisteren? Wij pas 13 nov, duurt lang! Dan pas een intake ook.. Wij hebben het ook aan nog niemand verteld, pas na de 13e![/quote] Wat toevallig idd. Jij/jullie ook gefeliciteerd. En toch fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben met weinig sympthomen. Ik heb 7 november een afspraak voor de eerste echo, hopen dan alles dan goed is. :D 

[quote quote=10259019]Hoi allemaal, Ook ik wil me graag aanmelden voor deze groep. Wij mogen ons ook heel gelukkig prijzen met onze eerste zwangerschap. Wij zijn 2,5 jaar geleden begonnen. Helaas ging er een jaar voorbij en was er niks…. In augustus zijn wij in het ziekenhuis terecht gekomen en hoorde we in november dat ik een ernstige vorm van endometriose heb… Dat verklaarde dus de enorme pijnen die ik had.. In februari zijn wij doorgestuurd naar het umc en is ons het ivf traject voorgesteld. Voordat we hier mee konden beginnen ben ik voor 4 maanden in de overgang gezet, zodat m’n lichaam tot rust kon komen. In juli hebben we de eerste ronde gehad, maar helaas is deze misgelopen. In september gestart met ronde 2 (cryo terugplaatsing). Wat ben ik ziek geweest van de medicijnen, maar het was het allemaal waard. Ik ben vandaag 7 weken en 5 dgn zwanger. We hebben al 2 echo’s gehad. De eerste (5.4) ivm bloedverlies en de 2e (6.2) om te kijken of het hartje al zichtbaar was. Gelukkig waren beide goed. Aanstaande donderdag (8.2) weer een echo. Als deze goed is mag ik op 6-11 voor de eerste keer naar de VK. Ik merk dat ik het heel spannend vind. Zelfs angstig om het te verliezen. Nu we al 1 keer het hartje hebben gezien hoop je toch dat het goed is… Ik geniet van de kwaaltjes en dat spugen overleef ik wel  Heel verhaal maar ik hoop dat ik niet de enige ben die het zo spannend vindt… groetjes![/quote]
Wat bijzonder! Gefeliciteerd en geniet inderdaad van alles, hier heb je zo lang op gewacht :D 

Pff dames, ik heb vandaag een slechte dag. Ik voel mij heel onzeker over het verloop van deze zwangerschap. Ik loop rond met een knallende koppijn, maar ben bang dat deze meer door stress komt dan van de zwangerschap zelf. 
Ik heb gelukkig al drie dagen geen oud bloed-/bruinverlies meer, dus dat zou iets positiefs moeten zijn. Echter net na mijn wc bezoek een hoeveelheid doorzichtig slijm. Hierdoor direct weer in de war, want dit had ik altijd een paar dagen voor eisprong. Ik weet niet of dit hoort bij een zwangerschap. Nog 9 lange dagen wachten tot de eerste echo, maar misschien bel ik de vk morgenochtend even om mijn zorgen te delen. 
Hoe gaat het bij jullie? 

@Zwaantje als je zwanger bent krijg je ook meer afscheiding. Je kunt zeker altijd even bellen als je je er beter bij voelt. Ik heb zelf ook veel meer afscheiding.   https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/vaginale-afscheiding-zwangerschap/   Sorry, ik google altijd eerst ??. Is niet altijd beter om te doen, vooral niet bij ernstigere lijkende dingen zoals bloed. Maar goed ?.   Verder gaat best prima. Minder steken in de buik, die kwamen elk geval niet van een blaasontsteking, die test was negatief. Gisteren bij de hema maar was sportbh's gekocht om in te slapen, zonder was geen doen ?.   Merken jullie al andere symptomen of veranderingen in symptomen? Sneller emotioneel?   Weltrusten allemaal!

Hallo iedereen , 
hier ook uitgerekend in juni! 
18 nov eerste echo , dit duurt nog zolang! Zal blij zijn dat die dag er is en dat we te horen krijgen dat alles inorde is. Het is ons eerste. Na 2 maanden stoppen met de pil hadden we al prijs! 
ik ervaar wel buikklachten en dit maakt mij onzeker , maar gynaecoloog en huisdokter zeggen "zolang er geen bloed bij komt zien moet ik mezelf geen zorgen maken"... toch blijf ik onzeker. 
wij zijn nu 4weken en 6 dagen zwanger. 
Nog vrouwen met onzekere buikklachten? 

Groetjes 

Buikkramp is heel normaal (zolang het draaglijk is) je baarmoeder gaat zich oprekken en dat kan je voelen. Ook gaan je darmen plaats maken dus daar kan je ook kramp van hebben. Zolang het draaglijk is en er geen bloedverlies is moet je proberen  te vertrouwen op je lichaam die heel hard aan het werk is. Ik ben nu 9 weken en heb af en toe nog kramp, zeker in het begin had ik dit vaak en had goede echo's. 

Yes, vanochtend getest en zwanger van ons tweede kindje! Zoontje is nu 7,5 maand.
Ongesteldheid was 4 dagen te laat, we waren er nog niet mee bezig dus een echt cadeautje is dit. Maar kleintje, je bent nu al zo welkom ❤
Voor het laatst ongesteld geweest op 22 sept, dus zou nu 5w1d zijn..

Terug
Bovenaan