Uitgerekend juni 2022

Jesse en Jason! Leuk! Ik heb ook een naam met J.

@JSDB!
Wel heftig met dat bloed, jammer dat je toch niet thuis kon bevallen. Je hebt wel lang weeen gehad of ligt het aan mij?

Ik ben dan ook echt super blij met dat jullie en jullie kindjes gezond zijn en het herstel goed gaat ❤️

@JSDB heftig met dat bloedverlies! Dat zou ik ook wel erg spannend vinden. Maar wel mooi dat je het uiteindelijk toch zonder pijnstilling en met een klein scheurtje ervanaf gebracht hebt.
En fijn dat hij toch weer lekker aan het aankomen is. Ik heb mijn zoontje destijds moeten bijvoeden omdat hij hard aan het afvallen was en na elke voeding bij moeten kolven. Toch mooi als je dat met een tepelhoedje kan voorkomen lijkt me dan.

@Elsiejoy

Raad eens bij wie de weg is afgezet door werkzaamheden? Wat een gezeik?.

Meanwhile ben ik 39+1 en probeer ik alles om de bevalling op gang te brengen maar tevergeefs ?. Van voetmassages tot ananas eten tot aan spelen met mn tepel tot aan lopen. Nee mn kind vindt het prima waar hij is, his mommy not so much?

@CGRCIV Oh nee he! Wat een drama. Ik heb geen idee wanneer ze bij ons gaan beginnen, maar dat 'binnen enkele dagen' moesten we kennelijk ruim interpreteren voor de werkzaamheden... De bevalling laat ook nog op zich wachten.

Ik ben inmiddels ook op het spoor van alles proberen om de bevalling in gang te zetten, en er is inmiddels ook een inleiding ingepland omdat de baby toch wel erg dik begint te worden. Ik hoop dat het toch nog spontaan gaat gebeuren, maar behalve heel wat gerommel wat maar niet doorzet, lijkt het erop dat de baby het nog wel prima vind in mijn buik. 

Poef dames, wat een week hier. Ik twijfel of ik het hier kwijt moet/kan, dus ik houd het kort. 
Afgelopen maandag, terwijl de kleine 10 dagen was, heeft mijn hoogsensitieve vriend een psychose gehad. Er zijn veel spanningen in zijn kant van de familie en gezondheidsproblemen aan mijn kant van de familie. Mijn oma lag op sterven en is gistern overleden. Dat dus, én de bevalling die hij best als traumatisch ervaarde. Bij mijn vriend liep het emmertje dus niet alleen over, maar zelfs de badkuip waar het emmertje in stond. Gelukkig was het een korte psychose en is hij inmiddels thuis. Hij is, met medicatie, weer aanwezig, maar alles vermoeid hem snel en is snel geprikkeld. 
Dus nou ja, voor zover een tweede kraamweek. Kudoos aan alle alleenstaande moeders zeg. Het voelt alsof je constant een marathon loopt om een  'normale' dag uit te voeren.
Ik heb het bevallingsverhaal nog niet gelezen van JsdB. Hopelijk gaat alles goed met Jason en groeit hij lekker. Jesse is (nu met twee weken oud) terug op zijn geboortegewicht. 
Voor de overige dames, wat is dat toch met wegwerkzaamheden. Hier ligt ook alles al overhoop. Je zou toch denken dat er maar een beperkt aantal mensen/middelen zijn om tegelijkertijd aan de weg te werken. Blijkbaar zoeken deze projecten de gezinnen hier op uit :). Het duurt ook vast niet meer lang voor jullie. Ik wens jullie een hele makkelijke bevalling. 

En het rommelt vrolijk verder. Gisteravond en vannacht telkens redlijk regelmatig om de 5 minuten weeën, maar wel te kort (40-50 seconden ofzo), waarschijnlijk voorweeën dus. En vanmorgen werden mijn man en zoontje snipverkouden wakker, ik denk dat de spanning die dat bij mij veroorzaakte genoeg was om de boel weer te kalmeren, want daarvoor had ik nog steeds regelmatig die voorweeën... Ik ben maar lekker even mijn slaapgebrek van vannacht in gaan halen, al lukt dat maar matig omdat de buren nu bezig zijn met een luidruchtig deel van hun verbouwing...

Maar echt he, dan heb je het gevoel dat het elk moment kan gebeuren, is je partner ineens ziek, terwijl hij bijna nooit ziek is - in tegenstelling tot ikzelf, ik vang alles wat rondgaat op de kinderopvang bij mijn zoontje, behalve deze verkoudheid kennelijk (tot nu toe, afkloppen)?. Gelukkig wel een negatieve corona zelftest van hem, want ik moet het al helemaal niet hebben dat hij misschien niet bij de bevalling zou mogen zijn straks. Misschien maar eens uitzoeken wat het beleid van het ziekenhuis is wat dat betreft...

@MarijkePlusTwee, jeetje wat heftig! Gecondoleerd met je oma. Maar dan krijg je wel een hele berg voor je kiezen met je partner zo, naast dat alle taken en zorgen al zwaar genoeg zouden zijn (ook voor twee mensen) van een pasgeboren baby. Hopelijk is hij snel weer helemaal zichzelf!
Goed dat Jesse weer op z'n geboortegewicht zit!

@Marijkeplustwee

Oh my god? Hoe gaat met jou mentaal? Heb je naast je vriend nog wel een opvangnet? Lijkt me serieus pittig met ene newborn en een peuter. Ik hoop dat deze rot periode snel voorbij gaat, let op jezelf want jij moet ook 100% zijn. En sterkte met het verlies ?.

@Elsiejoy:
Ik had vannacht ook aardig wat krampen en pijnen. Ik was ook in de veronderstelling dat het wellicht zover was.. maar helaas. Dan maar weer ananas eten en lopen?.
Ik hoop dat je man snel beter wordt!

Terug
Bovenaan