Uitgerekend juni 2022

Heb de kraamhulp gevraagd en zij zegt hetzelfde als ElsieJoy. Al zien ze op een echo dat het kindje als sterrenkijker ligt (wat idd nog niet betekent dat het ook zo geboren wordt), dan is dat geen indicatie voor een keizersnee bijvoorbeeld. Het persen wordt alleen wat lastiger/zwaarder wat alleen een probleem is als de bevalling niet snel genoeg vorderd en moeder of baby uitgeput raken. 
@ElsieJoy, dat van de wegwerkzaamheden is wel super vervelend. Is er nog een andere mogelijkheid? Kunnen ze jullie 'route' voorrang geven? Hopelijk is het snel voorbij (de bevvalling of de opbreking :)) Van dat zeiltje klinkt trouwens wel superhandig, haha. Ik vond omdraaien super zwaar en alles plakte aan je. Ik droeg van die gladde satijnen broeken om het omdraaien wat makkelijker te maken.

Oh en vergeleken met een keizersnee: mijn mening: de wond van een keizersnee is pijnlijker en een knip geneest Veel sneller. Wat het vervelende is van een knip is dat het in de zelfde regio is als alle andere 'schade' :) dus plassen is pijnlijk de eerste dagen. Poepen is niet pijnlijk, maar je moet er wel voor zorgen dat het soepel blijft (en is voor mij iets lastig). Zitten op de knip afwissel en met knip ruimte geven in combinatie met rugpijn en/of bekkenpijn. Met een keizersnee kun je de wond meer ontzien heb ik het idee. 
Trouwens, ik ben hier in de zweetnachten  beland. Das ook super oncomfortabel, gewoon dwars Door het dekbed heen. Ben helemaal geen zweter van mezelf, zelfs niet in saunas bv ?. 

Oh en vergeleken met een keizersnee: mijn mening: de wond van een keizersnee is pijnlijker en een knip geneest Veel sneller. Wat het vervelende is van een knip is dat het in de zelfde regio is als alle andere 'schade' :) dus plassen is pijnlijk de eerste dagen. Poepen is niet pijnlijk, maar je moet er wel voor zorgen dat het soepel blijft (en is voor mij iets lastig). Zitten op de knip afwissel en met knip ruimte geven in combinatie met rugpijn en/of bekkenpijn. Met een keizersnee kun je de wond meer ontzien heb ik het idee. 
Trouwens, ik ben hier in de zweetnachten  beland. Das ook super oncomfortabel, gewoon dwars Door het dekbed heen. Ben helemaal geen zweter van mezelf, zelfs niet in saunas bv ?. 

@MarijkePlusTwee wat knap en fijn dat je na je ervaring nog positief terugkijkt op je bevalling! En uiteindelijk heb je er een gezond kind met lekker wat reserves ervoor terug.

Ik ben zelf afgelopen vrijdag 3 juni bevallen van ons zoontje. Helaas een erg laag geboortegewicht, 2560 gram, dus we moesten 24 uur in het ziekenhuis blijven om zijn bloedsuiker te checken. Gelukkig was dat alle keren goed! Maar hij had het wel moeilijk warm te blijven. Na twee dagen gaat dat nu gelukkig ook goed. En dan hebben we ineens een klein tevreden jongetje in ons midden om voor te zorgen ?
Verder iedereen nog veel succes met de laatste loodjes, wachten duurt helaas altijd lang. En maar hopen dat ze geen straten gaan open breken of afzetten als de tijd er is om naar het ziekenhuis te gaan.

@jsdb, Oooh van harte gefeliciteerd. Fijn dat de suikers goed zijn. Arme hieltjes, die verduren het zo. Dat hij maar snel lekker mag groeien. En dat jij een mooie, rustige en gezonde kraam week mag hebben.

@Jsdb
The second baby ?.
Ik word zo gelukkig van de verhaaltjes. Hoe heet je kleine? Echt zielig ff zo een moeizame start maar gelukkig gaat alles nu prima. Hoe voel jij je?

Zijn we allemaal zwanger van jongens? Boy season ?

Ik ga inmiddels richting 39 weken. ??
Ik had gister vet de hele dag krampen en in mn rug pijn, maar werd niet intenser. Dus het waren gewoon oefenweeen of indalingsweeen. Heb nu wel continue een gekneusde feeling in mn vajayjay. ?

Gefeliciteerd JSdB! Wat fijn dat het nu goed gaat met temperatuur en dat de suikerwaardes in orde waren. Mocht je tzt je bevallingsverhaal nog willen delen, dan lees ik weer graag mee. :) Nu eerst maar eens lekker genieten van dat kereltje van jullie.

Dank jullie wel voor de felicitaties! Hij heeft de naam Jason gekregen en doet het super goed. Het was nog even spannend, omdat hij gisteren toch al 7% van zijn geboortegewicht kwijt was en als hij dan vandaag weer zou zijn afgevallen hadden we moeten gaan bijvoeden. De melkstuwing was wel al prima op gang, maar hij had best wat moeite met aanhappen. Dus gisterenochtend, toen eindelijk weer wat winkels open waren na Pinksteren, mijn man meteen om tepelhoedjes gestuurd en dat is me toch een uitkomst! Totaal geen moeite meer met aanhappen en vanochtend op de weegschaal was hij inens 140 gram aangkomen, wat écht super veel is. Dus niet bijvoeden en hij mocht vandaag voor het eerst in bad, heerlijk vond hij het.

Oke en dan nu mijn bevallingsverhaal.
Donderdag op vrijdag nacht begon het rond een uur of 1 te rommelen. Flinke krampen en al snel rugweeën. Ik wilde mijn man er nog niet voor wakker maken dus ben blijven liggen, proberen ze op te vangen en nog wat rust te pakken. Volgens mij was het rond half 5 dat ik mijn man wakker maakte, omdat de weeën toch al om de 7 à 8 minuten kwamen, alleen niet zo heel lang duurde, vaak net zo'n 45 seconden. Nog even op het gemakje gedoucht en mijn man de vk laten bellen. Die kon niet direct komen, omdat ze nog bij een andere bevalling was, maar zou er om half 8 zijn. Ondertussen beneden zelfs nog redelijk ontbeten, maar de weeën bleven in kracht toenemen. Iets na 7 uur was een stagiair verloskundige er als eerste en die is meteen mijn ontsluiting gaan checken. Het was duidelijk begonnen, maar zat nog maar op 3 cm. Afgesproken dat ze om half 1 weer terug zouden komen. Kracht en lengte van de weeën bleef toenemen en het was ook heerlijk alleen maar rugweeën, dat vond ik wel erg heftig. Paar keer onder de douche geweest ook om te verlichten. Ergens eind van de ochtend begon ik ook te bloeden en dat vond ik eng. Maar het was nog maar een klein beetje en hield vast aan de gedachte dat het prima de slijmprop kon zijn, want ik had niet het idee dat ik die eerder al was verloren. Rond half 12 kwam ik uit bed voor een bezoek aan het toilet en het bloed stroomde letterlijk langs mijn benen. Dus mijn man maar weer laten bellen en de verloskundigen kwamen. Ze constateerden dat het puur bloed was van mijn lichaam die erg hard aan het werk was. Ik zat op 5 à 6 cm en het bevalbad kon eindelijk opgezet worden. Wat keek ik daar naar uit! Maar duurde een eeuwigheid voordat die een keer vol was. Ergens rond half 3 kon ik er een keer in, dat was wel erg prettig en gaf veel rust. Maar na anderhalf uur moest ik er weer uit om het lichaam de kans te geven de weeën goed op te blijven bouwen. Weer naar boven naar de yogabal en -matje en daar braken de vliezen in een wee. Helaas, er zat ontlasting bij. Dus dat werd nog naar het ziekenhuis. Eerst controleren hoeveel ontsluiting ik ondertussen had, dat was al 8 à 9cm en ik kreeg persdrang. Met rugweeën en persdrang de auto in naar het ziekenhuis, had onderweg net de brug open gestaan, dus dat moest nog op gang komen. Eenmaal op de snelweg was het gas erop. Rond half 6 was ik in het ziekenhuis en zat op 9cm ontsluiting. Helaas ik mocht dus nog steeds niet mee persen, maar ik kon ze ook echt niet meer opvangen. Na twee keer proberen met de hand die laatste centimeter vrij te krijgen mocht ik rond 7uur gaan persen en na een uur was Jason om 20:02 geboren. Vond het laatste stukje persen heel heftig, omdat ik zijn schouder heel erg onder in mijn baarmoeder voelde branden. Het persen drukte die pijn wel weg, maar met het op adem komen, was het extra goed te voelen, waardoor ik heel moeilijk mijn adem onder controle kon krijgen. En het deed zo'n pijn in mijn rug, dat ik best even spijt heb gehad dat ik geen pijnbestrijding wilde. maar het is volledig gelukt zonder. Ik had een klein scheurtje en ben wel nog gehecht.

Terug
Bovenaan