Uitgerekend juni 2022

@Cicigrcia voor ons was het inderdaad een verrassing wat het zou worden, een tweede jongen dus. Zijn naam hou ik liever geheim, maar begint met een M, dus we kunnen hem M. noemen hier.

Wat lastig dat je nog niet genoeg melk hebt om hem tevreden te houden. Drinkt hij 's avonds niet ook vaker? Hier blijft de baby 's nachts wel af en toe een uur of 4 slapen, maar aan het einde van de middag/begin avond is hij toch wel wat aan het clusteren en drinkt dan soms wel elke anderhalf tot 2 uur. Als er minder lang tussen de voedingen zit is het natuurlijk ook niet gek als je per keer wat minder melk hebt. 

@JSdB hoera, van de tepelhoedjes af! Die kleine van mij klokt ook nogal, heb zelfs af en toe gekolfd omdat ik bang was dat het anders gewoon te veel was voor hem, maar het lijkt nu weer meer in evenwicht te zijn met hoeveel hij nodig heeft.

Het gaat hier heel goed, M. drinkt best goed (al wil hij nu ineens niet meer aanhappen als hij op zijn linkerzij ligt, dus nu is het ineens rugby rechts en madonna links voor het voeden... Hij weet ook niet wat hij wil, haha) en slaapt tussendoor ook als een roosje. Tot op het punt dat we ons afvragen wanneer we dan tummy time moeten gaan doen, want hij slaapt tot hij honger heeft, een schone luier geven vind hij dan al te lang duren en daarna slaapt hij weer verder, of heeft hij zich zo volgepropt dat op z'n buik leggen ook niet echt een optie is, haha.

Wat iets minder soepel gaat is dat de oudste iets te pakken heeft wat rondgaat op de kinderopvang en daardoor telkens hoge koorts heeft en slecht slaapt. Ik vind het ook erg lastig dat ik weinig voor hem kan betekenen als ik aan het voeden ben, en hem dan zelfs actief vermijd omdat M. nogal kan schrikken van plotseling gehuil of als hij dingen op de grond gooit (doet hij nu hij niet lekker is ineens veel vaker dan normaal). Zo wil ik niet zijn als moeder voor de oudste, maar tegelijkertijd hebben mijn tepels al genoeg te verduren in een rustige omgeving voor het voeden en hoop ik ook dat wat het ook is, niet overspringt op de baby.

Oja, en afgelopen zondag voelde ik iets knappen bij de hechtingen van de knip, ik denk dat er iets te strak gehecht was, maar sindsdien voelt het dus ineens een heel stuk beter, ik durf weer stukjes te gaan wandelen (het kleinste blokje om kwam eerder telkens zo'n heftige pijn opzetten dat ik dat verder maar gelaten had voor wat het was) en zelf met de baby de trap op en af. Een hele mijlpaal dus naar weer mezelf zijn. Ben heel benieuwd wanneer ik weer durf te gaan fietsen.

Hoi kersverse mama's,

Hier een tip van een kraamverzorgende. Bij pijnlijke tepels: koop rite aid hydrogel pads. Werkt ontzettend verkoelend en genezend bij (beginnende) kloven! Goed zoeken op Google want ze zijn erg populair en vaak uitverkocht.
Gebruik: bewaren in de koelkast. Als je voedt leg je de pad terug in het folie waarin ze per stuk verpakt zitten, in de koelkast. Zo kun je 1 pad 24 uur optimaal gebruiken omdat hij tijdens elke voeding opnieuw gekoeld word waardoor de genezende werking 24 uur blijft bestaan. 
En om kloven te voorkomen: altijd, maar echt altijd, ontzettend goed opletten dat je kindje met een grote hap aanhapt. Doet hij z'n mondje naar matig open, probeer nog een keer en wacht tot hij actief genoeg is en wel z'n mondje wijd open doet. Neem eens 24 uur de tijd om tijdens het voeden alleen op je kindje te focussen. Als je voedt is de verleiding groot om je telefoon te pakken maar maak tijd voor je kindje! Maak contact, geniet van het moment! En zo zie je ook hoe je kindje drinkt...gulzig, slaperig, snel afgeleid, kleine hap enz.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan! Heel veel succes!

Oeh, van de kokos olie wil ik wel eens proberen. Dat vind ik ook zo lekker ruiken. En anders kijk ik eens naar de koelpads. Hoewel de zere tepels nu wel weer wat verminderen. Alleen bij het aanhappen is het even pijnlijk, maar dat gaat dan snel over. 
Jesse heeft vorige week twee regeldagen gehad en toen kwamen de warme dagen. Hij drinkt dus ook wel vaak. Gisteren is ie lekker onder de douche geweest, van 20 tot 23 gedronken (geclusterd) en toen tot 4 uur geslapen. En dat was een potje lekker. 
Ik wil weer eens proberen te fietsen, maar is er nog niet echt van gekomen met het warme weer. Ben er wel zenuwachtig voor, vooral omdat als ik mijn oudste ophaal, ik over een behoorlijk hobbelige weg moet. De knip/scheur is nu al een tijdje helemaal niet pijnlijk meer. Volgens mij ben ik één hechtingsknoopje kwijt en zit er nog ééntje. 
Oh, en euh. Ik ben alweer ongesteld geworden. Ik dacht dat ik een beetje na aan het bloeden was, maar gisteren zette het goed door. WTF. Bij mijn eerste duurde dat 6 maanden.  Nog even bedenken of we voor Irish Twins gaan :)

@MarijkePlusTwee Oh echt nu alweer ongesteld? Ik was al van plan om daar misschien een topic over te starten. Bij de eerste had ik na 8 maanden weer een positieve zwangerschapstest in handen (miskraam geworden), anders zou ik dan ongeveer voor het eerste weer ongesteld zijn geweest. Ik merk dat ik er daardoor wel een beetje vanuit ga dat het deze keer ook wel minstens 6 maanden ofzo zal duren, goed om te lezen dat het dus ook heel anders kan zijn. Jij had bij de eerste ook een keizersnede toch?
Fietsen of Irish Twins moet ik echt niet aan denken atm... 

Ik ben zelf eerder aan het overwegen om die hydrogel dingen uit te proberen, ik ben zelf namelijk totaal geen fan van kokos of de geur daarvan. En ik moet ook zeggen dat de lanoline zijn werk tot nu toe prima doet. Hebben jullie ook last van vuistjes die tussen die mooie grote hap en je tepel in gaan zitten? 

Ja, bij de eerste ook een keizersnede. Mijn vriend dacht dat het misschien kwam omdat ik nu langer van de pil af ben. Ik had iets van 15 jaar geslikt voordat ik stopte om zwanger te raken en was iets van 2,5 jaar eraf voordat ik zwanger raakte van onze dochter. Daarna niet weer begonnen met de pil dus ik ben er nu zon 7 jaar vanaf. 
Irish twins hoop ik ook niet. Volgende week (mits weer en jongste kind het toelaten) ga ik eens fietsen. Vuistjes hier niet zon probleem, die scherpe nagels dan wel weer, au au au. Jesse begint nu iets vast te houden bij het drinken en daarna. Dus ik leg een doek in de buurt voor de grijphandjes. 

Die hydrogel had ik cadeau gekregen, doen ook prima hun werk alleen zijn mijn tepelkloven niet zo heftig dus dan is het zonde omdat ze best duur zijn. Ik hou het voor wanneer deze man weer eens gaat aanhappen ??? en ik dan heftige tepelkloven krijg.

Gister een lactatiedeskundige langs geweest.
Hij weigert de borst dus daar moeten we werk van maken want Jayce zijn moeder HAAT kolven.
Maar van die vuistjes heb ik ook last, hij houdt ze zo muurvast dat hij z’n eigen flesjes kan vasthouden ?.

Ik moest echt de betekenis van Irish twins opzoeken haha. Mij…niet..gezien…Ik denk dat ik bestemd ben voor het leven met 1 kind ?. Ben ook als de dood voor een tweede zwangerschap/bevalling ?.

Ik geniet oprecht van jullie verhalen. Ik kijk ook altijd als iemand wat heeft geplaatst, ondanks ik geen idee heb wie jullie zijn voel ik toch een kleine connectie haha.

Dus vooral blijven schrijven! Ben ook super blij om te lezen dat eenieder het goed maakt.

@cici. Kolven en Kloven zijn minder leuke dingen van borstvoeding. Hoewel ik de snelheid van kolven dan wel weer fijn vind. Hup, met 20 minuten een flesje vol (100ml) en daar moet ik dan een uur voor voeden. Ben begonnen met rustig opbouwen van een voorraadje. Een paar keer per week eens 50ml extra kolven en invriezen. in september naar de opvang en bij mijn dochter begonnen we met 3x100 ml. (en een zakje in de vriezer). De hele dag kolven lijkt me dan wel weer super vervelend.
Hier bijna 6 weken, en gisteren voor het eerst naar het consultatiebureau. 5840 gram en 58 cm. Mooi op zn 90%lijntje. 
Fietsen ging van de week ook goed, lidteken is wel super stijf/niet soepel. Geen pijn, maar je voelt het wel trekken. Dit zal ook wel met de tijd weer soepeler worden. 

Terug
Bovenaan