Uitgerekend juni 2023

Ik had ook sinds vorige week donderdag bloedverlies. Wel veel bruin, 1x rood gehad. Begon met afvegen maar werd ook wat meer en werd gek van de onzekerheid. Gister met 6+1 bij de gynacoloog geweest en een kloppend hartje gezien. Bloeden word nu ook minder en waarschijnlijk innesteling geweest.
Ik zou ook zeker nog wel naar de afspraak gaan ook al is deze onzekerheid verschrikkelijk.. 

@Noenoe, wat een onzekerheid zo. Ik kan me voorstellen dat je er uit zelfbescherming niet op wilt hopen dat het nog goed zit. Dat het maar snel zaterdag mag zijn en je duidelijkheid hebt. Ik hoop ontzettend dat het goed is. 

@gebruiker10404265, gefeliciteerd. Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Dat stelt ontzettend gerust hè. 

Hallo dames,
Ik heb nog steeds rood en dan weer roze bloedverlies bij het afvegen. Gister de VK gebeld en ze snapte mijn onzekerheid zeker omdat het nu langer aanhoud. Ik mag aankomende maandag komen voor een echo ipv 2 november. Ben echt wel heel onzeker. Aan de ene kant voel ik me echt nog zwanger en aan de andere kant zegt mijn hoofd dat het echt niet goed zit. Het is dus nog even een paar dagen in spanning zitten. Hoop zo dat er positief nieuws komt en ik me voor niets zorgen heb gemaakt de afgelopen dagen!

He bah.. wat spannend zeg. Fijn dat ze je eerder laat komen. Hopelijk zit het toch gewoon goed (en is het snel maandag, zodat je weet waar je aan toe bent ❤️). 

Hoi, ik meld me ook! Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger, denk ik. Harttttstikke zwanger ook: zere borsten, moody, plassen, buikpijn en moe. Nou, wat wil je nog meer ;)
Het is onze eerste, ik vind het dood eng. Durf er nog niet op te vertrouwen dat het nu echt zo is. Ik heb zoveel mensen in mijn omgeving met miskramen etc. Hoop dat de eerste echo (4 nov) wat rust geeft. Volgende week intake met VK. 
Dames van wie het niet hun eerste is, ervaringen met eerste afspraak VK? Ben benieuwd wat ze allemaal gaat doen/uitleggen.

Goeiemorgen
ik sluit me ook aan bij de uitgerekend in juni.
Leuk om jullie verhalen mee te volgen. 

Bij ons is het allemaal best snel gegaan, de maand nadat ik mijn staafje heb laten verwijderen onmiddellijk zwanger, ik ben 30 trouwens.
Ik had 21/09 mijn eisprong dus als ik goed tel 6 weken 3 dagen (Pregnancy tracker is een leuke app waar je in een kalender de zwangerschapsduur kan volgen).
Ik herken de onzekerheid, eerste weken last van gevoelige borsten en vlagen misselijkheid. Klachten lijken sinds gisteren af te nemen.
Het voelt soms alsof het allemaal iets te makkelijk is gegaan..
Ik ben blij als we een week verder zijn, 28/10 eerste echo, ben dan 7+2. Hopelijk wat gerust gesteld hierna. 

@Noenoe, veel succes vandaag. Hopelijk krijg je goed nieuws en als het niet zo mag zijn dan een hele dikke knuffel voor jou. 
@Masha, wat fijn! Gefeliciteerd. Ik kan me je gevoel wel voorstellen, bij ons was het bij de eerste (en nu weer) ook snel raak. Zelfs met een onregelmatige cyclus. Die tijd tot de eerste echo is gewoon spannend, maar die heb je dus al bijna. Spannend, het zit vast goed. Vertrouwen in jezelf en je baby.
@De Jeugd van Tegenwoordig, ook van harte gefeliciteerd! Die onzekerheid kan ik best begrijpen, maar weet dat het echt véél vaker goed gaat dan dat het mis blijkt te zijn. Ergens fijn dat je al die klachten hebt, dat geeft misschien wat vertrouwen dat het goed zit. 
In die eerste afspraak vragen ze o.a. wat dingen van je voorgeschiedenis van zowel jezelf als je partner uit (bijv. erfelijke ziektes) en geven ze wat voorlichting over wat je de komende tijd van ze kunt verwachten. 

@ Noenoe en Itsme: Ik hoop dat het goed met jullie gaat, dames! Wat een spanning voor jullie de afgelopen dagen. Een dikke knuffel voor jullie! ❤️
@ Masha en Dejeugdvantegenwoordig: Gefeliciteerd allebei! Masha, jij hebt dan deze week je echo al! Spannend hoor. Dejeugdvantegenwoordig en ik hebben dan onze echo de week daarna.
Ik vind het ook spannend en een beetje gek, deze periode van wachten. Aan de ene kant voel ik me soms super zwanger, en aan de andere kant denk ik soms: wat nou als het opeens niet zo is, en dat ik het me allemaal heb ingebeeld? Dat je de eerste echo krijgt en dat er dan gezegd wordt: 'oh, nee, hier niets te zien hoor!' alsof je een soort verzinsels hebt gehad en alsof je een 'fraud' bent ofzo (sorry, kan even niet op het NL woord komen). En ja, ik heb ECHT meerdere positieve zwangerschapstests gehad, haha. Maar toch. Omdat je het ook nog niet echt ziet, maar eind van de dag wel (hallo, opgezette darmen!) voelt het soms zo gek. Ik ben er gewoon best aan toe om een kindje op de echo te mogen zien en om een bollere buik te krijgen ipv die gekke bolle/papperige buik die ik nu met dank aan de hormonen heb, haha.

Terug
Bovenaan