Uitgerekend juni 2023

De echoscopiste van donderdag heeft idd niet goed gekeken..
Zelf loop ik in het ziekenhuis vanwege pcos. Donderdag was het een gynacoloog en vrijdag een andere gynacoloog. Vanmorgen werd ik zelfs nog gebeld door de gyn van donderdag om haar excuses te maken..
Het blijft onwerkelijk! 
En hoop zeker dat we dit verhaal later aan onze kleine spruit kunnen vertellen en het niet alsnog mis gaat.. donderdag weer een echo! Bruin bloed heb ik nog steeds maar volgens mijn laatste gyn wat hij zag op de echo kan dit nog een paar weken aanhouden.. maar blijft toch elke keer schrikken.

Hoe gaat het met jullie allemaal? 

Hier gaat het goed! Wij hebben komende woensdag onze eerste echo en ik vind het toch wel heel spannend. Fingers crossed dat alles goed mag zijn en dat de kleine er goed uit ziet! Ik ben dan 8 weken zwanger.
Ik begin sinds vorige week wel weer nieuwe veranderingen te merken. Met name op hormonaal gebied giert er van alles door mijn lijf... Mijn man heeft het een beetje te verduren daardoor, moet ik eerlijk toegeven ;-) Maar gisteren wel een goed gesprek met hem gehad over bijvoorbeeld moe zijn, misselijkheid, et cetera. Dat heeft geholpen, want ik had mijzelf duidelijk iet teveel ingebeeld dat hij allemaal dingen wel vanzelf zou weten of begrijpen, lol. 
Mijn misselijkheid is nu wel begonnen, en helaas vaak juist in de avond rond etenstijd. Ik krijg dan bijna niks weg en vind het echt moeilijk om te koken. Bepaalde luchtjes kan ik dan echt even niet tegen, net als kruidig eten of iets zuurs/tomaat-achtigs. Verder heb k denk ik af en toe steken in mijn banden. Als ik me draai in bed bijvoorbeeld, of als ik moet niezen, schiet er echt af en toe een pijn door me heen op heuphoogte ongeveer. Dus ik ga ervan uit dat dat betekent dat mijn baarmoeder en de kleine al lekker aan 't groeien zijn :)

Hoe is het met de rest? We hebben volgens mij veel echo's de komende week. Super spannend voor iedereen. 

Hier afgelopen vrijdag een kloppend hartje gezien ? voor als nog lijkt het allemaal goed te gaan. Zit precies op schema in zoverre dat nu al te zien was met 7 weken. 22 november mag ik voor de termijn echo. 

Ondanks dat het allemaal goed lijkt blijft het spannend. 

Hopelijk bij jullie ook goede berichten??????

@rijstkoker spannend je echo vandaag! Maar als ik jou klachten zo hoor zit het wel goed! Mijn gyn zei hoe meer klachten je hebt het eerste trimester hoe beter haha.

@gebruiker wat super fijn een kloppend hartje! Eerste periode blijft super spannend, maar een kloppend hartje betekent al heel veel!
Zelf heb ik morgen weer een echo, door alle ellende al mijn 4de.... ben dan 8+2 

Hoi allemaal,
ik mag me ook toevoegen aan deze groep! 
Ik heb 11 oktober al de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien! Volgens mijn eigen berekening zou ik al 10+3 zijn maar volgens de echo vandaag precies 9 weken. Dus wie weet word daar nog wat in geschoven.
ik heb over een halfuurtje een check bij de VK om even te kijken naar de baby en op 14-11 heb ik de termijnecho.
Ik heb in het verleden 2 miskramen gehad. Een met 5 weken en een met 13 weken dus het blijft de komende weken nog spannend voor me! 
verder gaat het wel prima! Af en toe een beetje misselijk, in het begin wel veel krampjes gehad, pijnlijke borsten en ik word  's nachts vaak wakker om te plassen. Maar ik mag niet klagen! 

Het ging vandaag super! Echo was gelukkig heel snel een klein baby'tje op te zien en een kloppend hartje. Wat een opluchting toch, dat alles tot nu toe goed gaat! Over twee weken zijn wij weer aan de beurt voor de 10 (of eigenlijk: 12) weken echo. Dan schijn je volgens de echoscopiste al een stuk beter de armpjes en beentjes te kunnen zien. Ben heel benieuwd en zweef even lekker door op m'n roze wolk vanavond :)
En wat een fijn nieuws voor alle anderen ook! Fijn hoor, al die positieve echo's. 

Hoi meiden,
net terug van de eerste echo maar ik werd nog maar op5/6 weken gezet en zelf dacht ik rond de 8 weken te zitten.
ik snap er niks meer van. Grote kans dat het een miskraam word.
het zag er wel goed uit qua echo, nu volgende week vrijdag weer terugkomen.
Volgens alle berekeningen zou ik nu ook rond de 8 weken moeten zijn maar opeens twijfel ik omdat ik mijn positieve test op 13 okt had en die gaf aan 2-3 weken. Als ik tel vanaf 2 weken ben ik nu ook nog maar heel pril maar ik ging elke keer van de andere berekening uit. 
Pff nog een week in spanning zitten. :( 

Terug
Bovenaan