Uitgerekend juni 2023

@ Judith, gefeliciteerd! Extra spannend voor jullie, deze tijd! Ik hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan. En wie weet, zijn het er inderdaad twee! Voel je het echt zodanig sterk dat het je niet meer zou verbazen als dit uit de eerste echo komt? Het lijkt me echt fantastisch als je dan gewoon kan zeggen: "Oh ja, een tweeling, dat voelde ik al hoor." ;-)
@ Alittlebite, dat is inderdaad even schrikken. Het kan natuurlijk van alles zijn, zeker omdat de boel 'daar beneden' met de dag beter doorbloed en meer opgerekt wordt, haha. Gelukkig is het alweer gestopt, dat is toch prettiger natuurlijk...

Goedemorgen dames,
Gisteravond krampen gehad en tot mijn schrik zat er bij het afvegen lichtroze op het wc papier. Ben er behoorlijk van geschrokken. Gelijk Google geraadpleegd maar het kan van alles zijn de kans is een beetje 50/50 geloof ik dat alles okay is. Volgens mij gaat een miskraam wel gepaard met donker bloed verlies zoals ik heb gelezen. Ben nu heel onzeker en hoop gewoon dat het onschuldig bloed verlies was!

Wat kun je daar een stress van krijgen hè.. bah. Ik hoop dat het snel stopt. Ik heb het zoals gezegd vorige zwangerschap ook gehad, nu dit weekend ook (wel oud bloed). Het is gewoon altijd schrikken. Hopelijk blijft het weg nu.. hoe gaat het nu? 

@Alittlebite
Vanmorgen werd het wat roder van kleur tijdens het afvegen. Hing gelijk bij de verloskundige aan de telefoon. Ze wist me redelijk gerust te stellen en dat ik me niet direct zorgen hoef te maken. Moet alleen opletten dat het niet meer word of mijn inlegkruisje (wat ik voor de zekerheid in heb) ineens vol zit of dat het met plassen eruit lekt. Het lijkt nu wel minder te worden. Hoop gewoon dat alles van binnen nog goed zit en we niet over twee weken met de eerste echo negatief verrast gaan worden. Hoever ben jij met de zwangerschap? En verlies je veel bloed? Welke kleur heeft het bij jou?

Hier wel ellende. Verkondigde ik een aantal dagen geleden een positieve test te hebben. Ineens op dinsdag bloed en dat ging door tot vandaag. Nu wel minder aan het worden.  Maar helderrood en lijkt echt op een menstruatie. Eerste afspraak verlos wilde ik afzeggen maar ze zei me toch nog langs te komen voor de zekerheid. Wordt zaterdag waarschijnlijk. Vind het wel lastig. Had de hoop al opgegeven en probeerde het al een plek te geven. En dan nu toch weer de onzekerheid dat er in een hoogst onwaarschijnlijke kans misschien toch een wonder is gebeurd  ?

Ahh nee meen je niet! En dan nog zolang in onzekerheid moeten zitten? Kan je niet eerder terecht? Iedere dag is meegenomen denk ik dan maar. Die onzekerheid waar je nu in zit is ook niet fijn vooral omdat je eigenlijk toch diep van binnen al weet dat het niet goed zit. Had je enkel bloed verlies met het afvegen of ook echt in je maandverband? Hoeveel weken ben je zwanger? Ik ga heel hard duimen dat er toch nog een wonder mag gaan gebeuren!

@Itsme, hè bah.. wat spannend hè. Vorige keer had ik het later in de zwangerschap, bij een week of veertien a vijftien geloof ik. En daarna herhaaldelijk. Ik ben daarvoor ook nog bij de gynaecoloog geweest. Het bleek toen niets te zijn. Gewoon goed doorbloed en snel een gesprongen vaatje. Nu was het oud bloed (donkerbruin) en alleen bij het afvegen een keer in de ochtend en een keer in de avond. Daarna niet meer. Bij een miskraam blijf je wel bloeden geloof ik, dus ik hoop voor je dat het gewoon een gesprongen vaatje oid is. 
@Noenoe, ach nee, wat ontzettend verdrietig. Een hele dikke knuffel. Dan duurt wachten ook ineens heel lang. Ik hoop toch voor je dat het wel goed zit, maar ik snap dat je daar niet op durft te hopen. 

Zou nu 5 weken zijn. Ik zou vrijdag kunnen komen maar ben dan niet in de buurt.  Ja die ene dag maakt dan ook niet meer uit. Ga er toch vanuit dat het klaar is nu. Itsme een klein beetje bloed schijnt veel voor te komen. Hopelijk blijft het daar bij. Het wachten duurt dan wel lang. 
Bij mij was het echt wel maandverband vol. 

Terug
Bovenaan