Uitgerekend maart 2019

Wauw!
Gefeliciteerd allemaal!
Ik mag me nu dan ook eindelijk ergens aanmelden, al is het nog erg pril! 2 juli positieve test (action) in mijn handen, dikke vette duidelijke streep!! 
Ik kon het niet geloven dus gister nog 2 testen gedaan (action en Clear Blue) en beide positief!! Wauw! 
Voor nu uitgerekende datum 13 maart. Eerste echo (7 weken) staat nu gepland voor 28 juli, nog even wachten dus :)
Verder heb ik de volgende symptomen:

Extreme moeheid
Héél gevoelige borsten 
Duizeligheid af en toe
Een super zwanger gevoel
Een lach van oor tot oor

Wanneer vertellen jullie het aan je ouders? Ik wil het mijn moeder heeel graag vertellen, kan echt niet stil houden voor haar. Mijn vriend wil het zijn ouders dan ook gaan vertellen wat ik zeker begrijp maar ik ben zo zenuwachtig voor hun reactie.. aanstaande vrijdag gaan we het vertellen en aanstaande zondag ben ik 6 weken.. suuuper spannend!!
en ja, ik zie er wel erg tegenop als de misselijkheid begint. Overgeven vind ik echt vreselijk.. Maar het is natuurlijk voor een goed doel! 

@Gebruiker10082092
verschrikkelijk he die onzekere tijd... het liefst kruip ik nu in bed en blijf er tot mijn eerste echo in liggen. 
Uit ervaring weet ik dat bloedverlies i.c.m buikkrampen misse boel is. En buikkrampen die dan uitstralen naar de onderrug en niet meer te handlen zijn, helemaal misse boel is. 
Bloedverlies alleen zo vroeg , hoeft nog niet per definitie misse boel te zijn. Probeer aankomende week afleiding te vinden wat de tijd snel dood, series kijken, focus je op je werk of je huidige gezin. Voordat je het weet krijg je meer uitsluitsel. 
@Gebruiker10082947
Wij zullen het volgende week denk ik aan onze ouders vertellen en de rest (broers, zussen) na de 18e (1e echo...

@Gebruiker10082947
Wij hebben t onze ouders al verteld, wel met mededeling dat er nog van alles kan gebeuren. Maar we hebben de komende tijd zo veel eetafspraken met hen.. Mijn ouders zouden het METEEN doorhebben. En als t niet goed gaat wel iemand om het mee te delen...
Mijn zusje mag wachten tot 7 weken.. 1e echo voor hartslag en de rest tot de 1e trimesterecho :)

@gebuiker 10082092
ik heb helaas twee keer een miskraam gehad. Met 8 en 5 weken. 
De eerste keer wist ik al 5 weken van de zwangerschap. En bij de verloskundige kwam ik er achter dat het lichaam de zwangerschap aan het afbreken was. 
Achteraf werden er dingen duidelijk. Ik had al 2 dagen extreme menstruatiekrampen. En ook verloor ik een klein beetje oud bloed.
bij de tweede keer was ik al een week of twee hangerig. Alsof je griep krijgt zeg maar. Alles was slecht, ik voelde me slecht, mijn vriend kon niks goed doen.  Echt kompleet kut zeg maar... 
op het moment dat je bloedverlies vers/helderrood is en je steeds meer krampen krijgt zou je de verloskundige kunnen bellen. Mijn advies dan: ga lekker naar huis. Als de pijn te heftig is neem paracetamol en pas als je zeker weet dat het niet goed gaat ibuprofen. (Ibuprofen kan schadelijk zijn voor het vruchtje dus alleen als je lichaam het toch al afstoot.) 
Ik ben ondertussen weer 5 weken zwanger en vind het doodeng! Wat me op de been houd is hoe goed ik mij voel. Twee keer over voelde ik me zo ellendig en nu heb ik vrijwel nergens last van.Ik hoop dan ook maar dat dat een teken is dat het goed gaat daar binnen. 18-07 heb ik een echo dus ik moet nog twee weken wachten... 
Hoe moeilijk het ook kan zijn, vertrouw op je lichaam. Als een vruchtje nu word afgestoten mag je er vanuit gaan dat het niet gezond is en dat jou lichaam dus perfect werkt. 
Mocht je je onzeker blijven voelen vraag dan de verloskundige nog eens om advies. En als ik iets voor je kan doen, dan lees ik het hier wel. 
Sterkte!?

Hallo dames.
Om antwoord te geven op de vraag wanneer gaat iedereen het vertellen?  
Wij wachten tm 12 weken.
Vorige keer hebben we het de ouders meteen verteld en kwamen we er helaas bij de eerste echo achter dat het vruchtje al gestopt was bij 5/6 weken. Een hele domper want voelde mij super zwanger.

Daarom zijn we nu heel voorschichtig  enthousiast. Heb ook nog geen kwaaltjes verder dus soms denk ik ojaaaaa ïk ben zwanger! 

We wachten rustig tot de eerste echo en die erna komen gaan.

Zet hem op dames! 

Hey dames,
hier helaas minder goed nieuws! Vandaag heeft die bloeding goed doorgezet. 
1e zwangerschap, 1e miskraam! Ondanks dat ik intens verdrietig ben. Realiseer ik me goed dat ik niet de enigste ben die dit gebeurd. En dat het geen nadelen heeft tav een volgende zw!
Manlief, hoopt nog op een klein wonder volgende wk vrijdag als we een echo krijgen, maar ik voel aan alles (ofja juist aan niks meer van symptomen) dat de zw beeindigd is! 
Waar ik me aan vast houd is dat we in ieder geval zwanger kunnen raken! Dat is al een hele geruststelling! 
Ik wens jullie allemaal een prachtige zwangerschap! Geniet ervan, met of zonder kwaaltjes.. 
x x x

Terug
Bovenaan