Uitgerekend maart 2019

Wij net controle gehad bij VK. Alles nog steeds in orde. Bloeddruk goed, hartslag baby goed. Die hoorde je een beetje in de verte..denk lekker druk met bewegen geweest. Baarmoeder groeit goed. Erg fijn weer. Ze gaf aan dat als je flesvoeding?gaat geven, je Saliethee in huis moet halen. Dat remt de stuwing van de borsten. Dus die ga ik op tijd halen. Die moet je dan gelijk na je bevalling drinken. Mag niet tijdens zwangerschap. Handige tip?

Hey meiden hoe gaat het hier, fijn @krokusjes en EPF dat alles goed was bij jullie laatste controle en handige tip Saliethee.
@Huismuis hoe gaat het met je nu???
@smpje geen lekkende borsten vooralsnog haha. Maar wel vaker gehoord inderdaad en ik heb af en toe wel korstjes dus er gebeurt wel iets!
Vandaag controle en een pretecho gehad en alles gaat goed met onze kleine meid :) Ik voel haar nu ook meerdere keren per dag en best veel voor een placenta aan de voorkant. De echoscopist zei vandaag ook dat ze echt heel bewegelijk is haha. We kregen als verassing ook een 3d echo, hadden een normale gepland maar ze schakelde tussendoor dus dat was al erg bijzonder om te zien!
Verder nu eindelijk begonnen met spullen verzamelen en de babykamer, gaat nu best hard. Wanneer gaan jullie met verlof? Ik ga eind januari als het goed is.
Hoop dat alles goed gaat met jullie :)

Hoi! 
Ik wil me ook graag aansluiten! Een beetje laat, maar ik lees al een tijdje mee en zou t toch wel fijn vinden verhalen hier te kunnen delen. 
Ik ben nu 23+5, ik vind het aan de ene kant hard gaan en aan de andere kant veeeel te langzaam.. mijn buikje groeit nog helemaal niet en dat vind ik gek en jammer! Meer meiden die daar ‘last’ van hebben (ik weet uiteraard dat er erger bestaat en dat last niet echt het goede woord is ?)? 
Woensdag heb ik een uitgebreide echo, heb de baby sinds 18 weken niet meer gezien. En toen was het maar heel kort dus ik kijk er echt naar uit om weer eens te zien dat alles ok is! Ik woon in Frankrijk dus vandaar dat de termijnen een beetje anders lopen, ik denk dat mijn echo van woensdag overeenkomt met de Nederlandse 20 weken echo. 
Fijn om deze groep te hebben gevonden en leuk om elkaar op de hoogte te kunnen houden! Trouwens, lekkende borsten heb ik nog niet gehad en kijk ik ook niet echt naar uit haha , maar net als stk wel beetje korrelig wit ‘spul’ op mn tepels af en toe, dus in de gaten houden .. toch een beetje gek als je opeens tijdens het werk 2 vlekken hebt, lijkt me ?

Wij zien de baby weer pas over 8 weken. Dan ben ik 30 weken. Tussendoor wil ik nog wel een echo laten maken. Vind t leuk en fijn om onze kleine man toch nog even te zien. Ik moet nog 13 weken en dan verlof. 22feb. Laatste werkdag. Mocht t eerder zijn..dan eerder. Mijn buik groeit hard! Mooie buik heb ik. Placenta ligt bij mij achter en voelde de baby al met 16 weken duidelijk. Soortgelijk gevoel al wel 2x eerder dan die 16 weken gehad. Maar vanaf 16 weken duidelijk elke ochtend en avond. Laatste weken ook steeds meer overdag en snachts. Lekker druk mannetje? mijn mijn kan het ook sinds 2 weken aan de buitenkant van m'n buik voelen. Dat is zo leuk! Hij vind het geweldig. 

Hoi hoi!
Alweer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb op deze forum maar heb toch altijd alles gelezen. Na terugkijkend een best wel heftige eerste 16 weken gehad te hebben(veel misselijk en braken) voel ik mij nu heel goed. Soms moet ik wel opletten want heb behoorlijke food cravings..? ik ben wel benieuwd hoelang ik het werk ga volhouden want de hele dag clienten verzorgen, verschonen etc is toch behoorlijk zwaar aan het einde van de dag. Mijn vriend is nu ook voor 5 weken weg wat maakt dat ik thuis alles moet doen, emotioneel valt dit best zwaar aangezien ik dingen wil delen met hem maar dit niet kan. Nadat hij terug is beginnen aan de babykamer, waar ik heel veel zin in heb. Ook ligt mijn placenta achter waardoor ik de baby heel goed voel ??. Soms word ik er 's nachts wakker van, ben benieuwd hoe het over een paar weken is als de baby groter is. Misschien dat ik het dan wel minder prettig ga vinden. Voor de rest hebben wij geen echo meer gepland staan, misschien tussendoor nog 1tje. Ook hebben wij ons ingeschreven voor een cursus bevallen, ben er benieuwd. Nog meer die een cursus samen gaan doen? 
Hopelijk gaat het bij iedereen goed!
Patricia.

@Mimi welkom en wij lopen precies tegelijk morgen ben ik 24 weken! Wat grappig dat het daar weer zo anders gaat, maar fijn dat je binnenkort weer mag spieken. Ik heb er wel meerdere over een kleine buik gehoord maar vind mijn buik wel goed aanwezig al dus kan er niet echt over meepraten.
@Krokusjes wow dat duurt lang, bij ons was er sowieso geen echo meer gepland omdat alles goed loopt dus ik heb besloten om een paar spiek echos te doen, die duren maar 10minuten dus gister al een gehad en dat werd 3D omdat ze in een goede bui was haha. Maar we gaan alsnog een 3D doen met betere foto's. En ik denk dat je het inderdaad echt heel goed met een placenta achter, want zelfs met mijn placenta voor voel ik al elke dag veel :) En hier kan mijn vriend het ook goed voelen nu aan de buitenkant, hij schrok laatst zelf van hoe hard ze schopte haha. Zo genieten he :)

@Patric wat vervelend dat je zo'n last had van misselijkheid en zo lang maar gelukkig kan je nu een beetje genieten. Heftig dat je vriend zo lang weg is, ik moet het binnenkort ook 2 weken alleen doen maar we zijn al begonnen met de babykamer dus kan lekker verder rommelen straks :)

Terug
Bovenaan