Uitgerekend maart 2019

@Stk ik krijg met 30 weken een echo omdat ze dan de groei willen checken. De afstand tussen de baarmoeder en placenta was nu volgens mij met een paar mm te laag begreep ik. Niks om zorgen over te maken is iets wat ze vaak zien. Dus willen ze dat checken. En de liggingsecho is bij hun normaal om te doen bij 35/36 weken. Maar nog 10 weken wachten is lang haha. Dus ik wil wel tussendoor nog even naar ons kindje kijken. Kleine is lekker druk in m'n buik. In de nacht wordt ik er ook zo nu en dan wakker van. Soms zo'n pijn links onderin m'n buik dat trekt langs m'n bekken naar achter..vaak lucht het op als het lukt om een grote boodschap te doen. Wellicht dat dat gewoon pijn geeft zo nu en dan omdat de darmen ook in verdrukking zitten en dat wordt erger.. en bij mij zijn ze al erg gevoelig en had ik hiervoor ook al geen perfecte stoelgang... 
Vanmorgen opgestaan met een krampachtig gevoelig onderbuik. Wel erg licht hoor, maar dan schrik je weer eventjes. Is door de dag geen wel weg getrokken. De baarmoeder groeit ook nog steeds natuurlijk dus dat zal je zo nu en dan nog wel eens voelen. Hopelijk kan m'n man straks weer de baby voelen. Soms is ie stil als z'n hand op m'n buik ligt haha.?hele tijd bewegen en dan...nee ik blijf nu stil?

Hallo allemaal!
Ik heb nog niet eerder een reactie geplaatst op dit forum maar lees toch al stiekem een hele tijd mee.
Ik ben inmiddels 23+3 week zwanger en wij verwachten een jongen! Super leuk! 
Helaas ben ik wel al vanaf dag 1 misselijk en heb ik heel veel overgegeven. Dit is helaas nogsteeds niet over. Nu adviseren meerdere mensen mij voetreflex therapie of acupunctuur. Ik hoor en lees hier verschillende verhalen over. Heeft iemand hier ervaring mee? 
Lieve groetjes!

Hallo Dames,
Hoe gaat het bij jullie? Inmiddels 24+2 en begonnen met de babykamer. Het leukste gedeelte! Ik heb overigens wel moeite met shoppen, heb zoveel nodig dat ik elke dicht sla en met achterlijk dure boxpakjes thuis kom ipv al het andere wat ik nodig heb. :p
Morgen mijn suikertest doormiddel van het drankje, kan gelukkig lekker  thuis hoef ik geen 2 uur te wachten in een saaie wachtkamer.
Heb enorm veel last van ups and downs, mijn buik begint nu pas te groeien en ga nu ook beseffen dat ik het een stukje rustiger aan moet doen. Ik wil van alles maar mijn lichaam zegt doe het zelf maar. Wat eindigt met veel pijn in de buik en bekken. 
Maak me alleen beetje zorgen dat ik in week 22 mijn kleine eindelijk heel veel voelde. Nu al een week echt amper, ik mag in mijn handen klappen als ik een dof plofje voel. Gelukkig morgen weer even een check. 

@gebruiken204, ik ben ook nog met regelmaat misselijk en zo af en toe spugen maar gelukkig nog wel te handle. Wat naar dat je het nog zo erg hebt. Heb geen ervaring wat je eventueel kan doen, ook nog niet echt gehoord.

Dag allemaal, 

Ik heb hier denk ik helemaal in het begin van mijn zwangerschap ook iets gepost, maar dat is dus ondertussen ook al weer eventjes geleden :) Vandaag ben ik 26 weken zwanger en zit ik dus in de laatste weken van het tweede trimester. 

Mijn buik is al enorm groot. ik had op 24 weken een suikertest, en mijn baarmoeder was toen een goede 27cm lang. ook op de echo's (elke 4 weken) staat ons baby'tje steeds een week voor op het gemiddelde van zijn leeftijd. Aangezien er bij ons veel +4kg baby's in de familie zitten, bereid ik mij daar al maar vast op voor :eek: 

ik voel mij verder goed. Voel wel dat het energiepeil stilletjes terug zakt en ik heb af en toe last van maagzuur. De baby beweegt heel erg veel, en heel duidelijk. Terwijl ik dit typ, zie ik mijn buik doorheen een dikke trui bewegen, echt heel fijn. 

Fijne zwangerschap voor iedereen! 

Bij mij slaat de vermoeidheid ook weer er goed in! Ben weer de laatste tijd erg moe... T liefst heb ik al verlof en doe ik lekker rustig aan en tukken...maar dat duurt nog even haha. 12 weken?. Kleine doet t goed en groeit lekker in m'n buik. Lekker actief ook haha. Soms schrik ik gewoon van zn bewegingen haha. 

Zijn er meiden die dit misschien herkennen? Ik ben 23.5 weken zwanger. Ik werk nog maar 2 dagen per week met kinderen. 
Vorige week controle bij de verloskundige gehad en dat was helemaal goed! Sindsdien voelde ik de kleine ook ontzettend goed en erg veel. Soms zag je gewoon een hele “bobbel” door Mn buik verschuiven. Gisteren werd ik wakker en voelde ik de kleine niet, mijn werkdag verliep ook vrij stressvol en sindsdien de kleine niet echt meer gevoeld. Hooguit 1-2 kleine schopjes maar niet echt de moeite waard zeg maar. Vandaag nog niks gevoeld, maar wel een soort van buikpijn. Rechts onder de ribben. Ook bukken doet pijn.. zijn er meiden die dit herkennen? 

Ik herken er wel wat van. Heb soms ook 1-2 dagen dat ik niet veel activiteit voel in de buik.
Bukken doet vooral bij mij aan de rechterkant zeer. Je organen zijn ook aan het schuiven en je spieren rekken ook op, baarmoeder groeit. Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Miss is het straks of morgen weer voorbij en voel je de kleine weer goed.

Wat vervelend dat je je zorgen maakt, ik herken je verhaal wel. Vorige week voelde ik de baby ineens minder en ook op een heel andere plek dan gewoonlijk (veel lager), werd er erg ongerust van maar na even rustig op de bank liggen en een warme douche voelde ik het weer. Van de verloskundige later ook te horen gekregen dat het gewoon kan dat de baby af en toe wat rustiger is. Als het morgen nog aanhoudt zou ik als ik jou was wel even bellen naar je vk, dan ben je maar gerustgesteld!

Terug
Bovenaan