Uitgerekend maart 2019

Ik heb gister opgemerkt dat mijn borsten wat gelekt hebben. Had al vaker wel wat gedroogde vocht/melk gezien. Maar nu echt ook vlekken in m'n BH. Op naar pads die ik voor kan leggen. Hebben jullie hier ook al laat van? :)

Inmiddels 27 weken en weer op controle geweest.. Mn baarmoeder is niet echt gegroeid, zit maar net aan boven me navel... 
Mogelijk doordat ons mannetje dwars ligt, is namelijk wel heel goed te voelen! En zo ligt ie denk ik altijd al! Voor de zekerheid krijg ik een extra groei echo over 2 weken.
Hij blijft wel een lekker druk mannetje ???
nog geen last van lekkende borsten

Hier nog geen lekkende borsten (gelukkig, lijkt me niet echt handig ? maar goed dan weet je wel dat het werkt) maar wel giga gegroeid waardoor je ook de buik minder ziet.. dus ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam zich ook toch voorbereid op borstvoeding. Heb al tegen mijn man gezegd, ik hoop toch dat ik wel borstvoeding kan geven en dat het allemaal lukt, zou anders toch echt zonde zijn en heb ik voor niks al die jaren dat extra gewicht meegesleept (ik had normaal al nogal een grote maat) 
Ik had vorige week controle en lichte groeiachterstand, niet van de baby maar van mijn baarmoeder en ook weinig gewicht bijgekomen.. dus de verloskundige vond het beter als ik in elk geval tot de kerstvakantie niet zou werken. Nu verveel ik me een beetje maar het is ook wel fijn om rustig te kunnen voorbereiden op de komst van ons kleintje. Bovendien heb ik sinds gister giga last van lage rugpijn dus werken was toch lastig geworden.. Wanneer stoppen jullie met werken? 

Ik heb gister de controle weer gehad bij de VK. Alles was goed. Hartje weer gehoord? ? groei baarmoeder gaat goed, bloeddruk goed. Alleen rugpijn en steken bij bekken omdat er dan wat knel komt te zitten doet dan zo'n zeer. Kan er dan echt niet  mee uit de voeten...zit dan over de pijnlijke plek te wrijven en de pijn weg te zuchten en heen en weer lopen of iets. Echt echt geen pretje...de boel is lekker week zeg maar...
Harde buiken heb ik gelukkig nooit gehad. Alleen een vol gevoel soms in m'n buik..maar dan heb ik op 1 moment teveel gegeten.. na t werk ga ik altijd lekker op de bank liggen om te rusten. 

Hier ook alles goed, ook een dwarsligger. 2 weken geleden was het 3 vingers boven de navel, gisteren weer 2. Hij lag met zijn billen tegen mijn placenta. Mijn onderbuik is gevoelig, de vk denkt dat het beurs is van het schoppen en stompen.
verder nog steeds lekkende borsten, kan niet zonder pads de deur uit. Bekken is ook wel week, afhankelijk van wat ik op een dag doe en hoe hij ligt. Het is nu al een draakje! 
Voel hem nu wel goed, nog wel minder erg als wanneer je placenta er niet voor ligt, maar hier kan ik wel mee leven haha. 
Harde buiken heb ik ook wel, werk gewoon 40 uur en merk sommige dagen als het druk was dat het helemaal samen trekt. De vk zegt rust, warme douche/bad en rust... als het samentrekt en ontspant dat continue moet je bellen. Ik geloof dat je er ca. 30 op een dag mag hebben verspreid over 24 uur. Bij twijfel altijd bellen. 
Morgen wordt alles geleverd, kan niet wachten ?

Hallo damesMag ik me even voorstellen?Ik ben helga 35 jaar en onverwacht zwanger van onze 2e.  En uitgerekend op 16 maart.Onze dochter is nu zes en een half.  De zwangerschap was niet geplant (had een spiraal)  maar zeker wel welkom.   Mijn 1e zwangerschap was om van te dromen zo perfect.  Deze zwangerschap verloop niet zoals ik me jad gewenst, denk aan veel braken, vloeien, bloedingen en nu echt veel bekken problemen. Maar verder gaat het goed hoor? ik heb de laatste paginas van dit forum doorgelezen.  Maar niet alle 75 paginas, ik hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen.   Met hoeveel dames zijn we hier nu?   Ik hoop dat ik met jullie mag mee praten.Gr. Helga  

Terug
Bovenaan