Uitgerekend maart 2019

@krokusjes ik ben uiteindelijk ook eerder met verlof gegaan.
Heb super veel harde buiken! Klein rondje met de hond en ik krijg zo 2 a 3 harde buiken. Ook in rust ? maar ben het bankhangen nu ook al zat ?
Net de laatste kleertjes in de wasmachine gestopt! Begonnen aan de vluchttas, ben dr helemaal klaar voor.
Gezien de hoeveelheid harde buiken en ook af en toe menstruatie krampen denk ik niet dat meneer blijft zitten tot 40 weken.. Maar wie weet

@ Patric en @ StK, hopelijk lukt het een beetje met de hartslag en stress onder controle te houden. Wel goed dat het goed opgevolgd wordt door de gynaecoloog/vk zodat jullie daarin gerust gesteld worden :) 

Ik ben vandaag 35 weken zwanger, maar woon in België en wij gaan meestal pas een 2-tal weken voor de uitgerekende datum met verlof (minstens 1 week). Ik moet hier dus nog 3 weken werken, maar ze gaan gelukkig snel voorbij en mag ik veel van thuis uit werken! 
Ik merk dat ik meer aftel naar die laatste werkdag, dan naar mijn uitgerekende datum :) :) 

Wij hebben ook al een naam en geboortekaartje. Over een paar weken ga ik beginnen met de bedankjes te vullen voor mensen die ons op bezoek komen. 

Sinds enkele dagen heb ik enorm veel last van opgezwollen benen, voeten en handen... echt vervelend. Heb mijn bloeddruk al gecontroleerd, maar die was nog heel goed. Omdat het zo plots kwam opzetten dacht ik al aan zwangerschapsvergiftiging, maar het hoort er blijkbaar gewoon bij... 

Een rare vraag misschien: maar hoeveel zijn jullie al aangekomen? Bij mij stond de teller vanmorgen op 14,8kg, best veel dus. Ik ben gestart met een 'normaal' BMI. 

@bo ga.. wooo dat is pas laat met verlof, ik ga met 34 weken verlof. Ik moet nog 1,5e week. Zit ook echt de weken af te tellen. Wel prettig dat je van huis uit mag werken. Ik zit nu op 32+4 en ben nu 9.5 kilo aangekomen maar moet eerlijk zeggen dat ik gelukkig nog geen vocht vasthoud, denk dat het veel scheelt.
Wij hebben nog geen geboorte kaartjes uitgezocht. Maar hebben wel al de namen, alhoewel ik steeds meer begin te twijfelen over de jongensnaam, heb ik eindelijk mn vriend zover en dan ga je twijfelen, vreselijk haha.

Wow dat is idd echt laat met verlof!
Daarna ook langer vrij of niet?
vanmorgen zat ik op 9 kilo. Nu 34 weken! Houd nergens vocht vast.. Ondanks dat ik weet dat het mn kindje is, doet het best pijn om op de weegschaal te staan?
Naam, geboortekaartje, alles hebben we al??

ik moet nog 4 halve dagen werken en dan heb ik verlof! Werk minder uren ook door de vele harde buiken en “weee” achtige krampen.  Heb ook sterk het gevoel dat hij niet tot 40 blijft zitten. 
Mijn buik is nog steeds bescheiden en ben nu 6 kilo aangekomen. Waggelen doe ik wel want het doet daar beneden zo’n pijn ?

thuis is nu echt alles af en mijn verlof is dalijk echt alles mag niets moet! 

Hoi iedereen, bedankt voor de reacties :) 
ik ben duidelijk het meeste bijgekomen. @smpje: ik begrijp heel goed wat je bedoelt met die pijn om op de weegschaal te gaan staan... En ik let zo op mijn eten hé! Ach ja... bij de 33-weken controle was onze baby ook al wel echt aan de grote en zware kant (47cm en 2700 gram). Ik zal het daar maar op steken zeker? 
@EPF: in België mag je in totaal 15 weken opnemen (minstens 1 week op voorhand en minstens 6 weken erna). Ik blijf dus na de geboorte nog 13 weken thuis (als hij niet vroeger komt natuurlijk). Geen idee of dat een groot verschil is met Nederland. Toch denk ik ook dat er echt wel grote voordelen zijn om vooraf langer thuis te zijn, zo begon je echt uitgerust aan de zware periode die na de bevalling komt hé. 

@smpje idd die pijn downunder! Ik kan amper me benen optillen! Al weken zo’n pijn daar beneden. Zijn denk gewoon de bekkenbodemspieren die het zwaar hebben.
In Nederland heb je totaal 16 weken verlof. Maar moet je dus 4 of 6 weken van tevoren en de rest er achteraan.

Ik had vanaf week 17 al bekken klachten, dat is nu wel minder alleen die pijn daar beneden en lies is af en toe wel een ding. Ik kan savonds ook echt mijn been niet meer optillen of draaien in bed want je wilt toch wel afzetten ?  moet zeggen savonds een kruik tussen de benen verlicht wel.  Maar we zijn er bijna, hoop niet dat nog erger wordt naar mate hij zwaarder wordt ?

Terug
Bovenaan