Uitgerekend maart 2019

@mimi proficiat met de kleine man!! Heeeele leuke naam!! 
@smpje ja ben al blij als ik thuis in Mn pyjama hele dag kan lopen! Optutten zit er echt niet in! 
Had vannacht weer adem problemen. Denk dat het komt als ik teveel eet savonds. Had gister iets lekkers dus dan eet je sowieso al meer, maar omdat ik nu eigenlijk minder moet eten savonds en dan dus nog niet vol zit weet ik niet wanneer het moment van stoppen is, vooral als het ook nog eens lekker is. Al weet ik niet 100% zeker of teveel eten het probleem is, maar ik denk het wel. Ging namelijk net een paar dagen goed, Ofja beter. Kon weer plat slapen. Vandaag voel k me dus niet helemaal toppie door de rot nacht die k had. 
Zoals een aantal van jullie heb ik niet die vinger klachten. Het adem probleem is bij mij het grootste ding. 
Moved het bewegen van de kleine, ene dag meer als de andere dag. Als ik dr naar mijn mening niet genoeg voel dan por ik dr een paar keer en dan reageert ze altijd wel. 
Vies en misschien ongebruikelijk vraagje.. hoe zit het met jullie stoelgang? En is het afhandelen ervan ook zo’n opgave voor jullie, of ben ik gewoon te debiel? ?? Stoei dan echt met mezelf zo ongeveer. Ben een heel open persoon, dus sorry als dit een té personal vraag is. 

@nikkim: bij mij scheelt dat echt van dag tot dag :) soms gaat het goed, andere dagen ben ik precies aan het bevallen (waarschijnlijk lees ik dit na mijn bevalling en denk ik dan "you wish" :) :)
@smpje: bij mij is dat net hetzelfde - sommige dagen denk ik dat hij nooit gaat stoppen met bewegen, en andere dagen moet ik hem in gang duwen - maar er is inderdaad altijd wel een moment op de dag dat hij een adhd-momentje heeft, meestal 's avonds dan. 
Ik ga hier nog maar eens wandelen :) hopelijk daalt de baby goed in of zet het wat in beweging. Ben ook begonnen met een paar tasjes rode frambozenbladthee. Zou blijkbaar helpen met het losmaken van alles waardoor de bevalling vlotter zou gaan (hej, je kan mij nu alles wijsmaken hoor) 

Heyyy hallo, 
Ik heb mezelf er ook maar even tussen gezet. 

BO GA 4/3/2019
GebruikerMyrthe 8/3/2019
Minnie M 9/3/2019
Laraywen 10/3/2019
EPF 11/3/2019
Josje 13/3/2019
mimi 13/3/2019
StK 13/3/2019
Smpje 16/3/2019
Deceptacon 21/3/2019
Nikkim 21/3/2019
Patric 22/3/2019
Gebruiker10085978 22/3/2019
ChaNe 26/3/2019  
Krokusjes 26/3/2019
TCM 27/3/2019
HuissMuss 27/3/2019
Noor 29/3/2019

@stk @bo ga. Gelukkig, ik dacht dalijk moet ik weer bellen en is het weer voor jan doedel. Ik voel hem wel dus daardoor blijk ik soort van rustig aan tis weer heel anders.   
@stk oooo spannend! Maar het kan nu nog wel even duren toch?  Ik verlies elke dag zoveel “slijm” dat ik bang ben het niet zal herkennen.  Herkende je het gelijk?  Ik weet bij mijn miskraam dat ik het wel echt herkende toen die er uit kwam maar dat ging uiteraard anders dan zoals het nu zal gaan. 

Ik zit inmiddels op 37.4 weken en het einde komt gelukkig steeds dichterbij.  Ik heb een medische indicatie en daardoor moet ik in het ziekenhuis bevallen. Ik ben tot nú toe ca 10 kilo aangekomen. 
M'n kleine man ligt sinds maandag volledig ingedaald. Dat geeft me weer meer lucht wat wel fijn is. Aan de andere kant zit ik nu het grootste gedeelte van de dag op het toilet. Heb daarentegen geen hele vervelende kwaaltjes. In 2011 een maagverkleining gehad. Dus maagzuur is onmogelijk bij mij. Wel veel last van harde buiken en een mega druk kereltje in mijn buik. Verder slaap ik al 2 maanden met een voedingskussen! Anders draai ik te ver door op mijn zij en flipt mijn kleine van binnen omdat hij klem ligt! Wel vaak wakker snachts en soms ook echt niet meer kunnen slapen. Maar al met al mag ik niet klagen. 
Leuk hier te lezen hoe het lotgenoten vergaat. Dit wordt mijn eerste voldragen kindje. 28 december 2018 de zwangerschap afgebroken met 19.2 weken omdat ze geen nieren bleek te hebben. Verder heb ik een bonusdochter van 8 waar mijn vriend volledige voogdij over heeft. Ze noemt mij ook mama en dat maakt mij heel gelukkig ?!

Ik heb toch gebeld naar de vk vanwege weinig activiteit van de baby. Ze zijn net langs geweest, het hartje klonk gewoon goed en ook hoe hij zou liggen moet ik hem gewoon goed voelen maar het is helaas niet zo.  Op advies gaan we zo naar t zhuis voor ctg scan. Kijken of er een oorzaak is dat hij niet meet zo actief is. Beetje nerveus maar komt vast goed.. 

@mimi Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Geniet ervan.
@smpje veel succes! Laat je weten hoe het gegaan is?
Hier is de kleine ook al lekker aan het indalen. Ligt al lekker in het bekken en hij is nog altijd even druk. Moet dus veel naar de wc en voel steeds vaker druk van onderen en bij de lies en wat krampen/steken. Slaap steeds slechter omdat ik ook veel naar de wc moet en daardoor ook moeilijk in slaap kom. Ook het liggen op de zij wordt echt niet zo prettig meer. Kijk er naar uit wanneer ik weer lekker op mn rug kan liggen. 
Vandaag lekker wezen zwemmen. Heerlijk om te doen en ook weer even gewichtloos zijn. Verder vanmiddag/begin van de avond zit ik mezelf behoorlijk in de weg. Erg veel last van maagzuur/brandende slokdarm....steken enzo dan door het indalen. Weet niet hoe ik soms moet zitten of liggen...
Dat van die frambozenbladthee is wel een goeie....las idd dat dat een positieve werking zou hebben tijdens de bevalling en erna dat het ook zou helpen om de complicaties te verminderen. Wellicht dat ik dat ook ga proberen. Alleen staat erbij dat je het eerst met de dokter moet bespreken. De verloskundige zal ook vast wel antwoord erop hebben denk ik. 
Zelf heb ik een medische indicatie om in het zkh te bevallen ivm met mijn placenta die wat lager ligt. Gelukkig niet voor de uitgang en zit net op een risico randje. Ik wou sowieso als in het zkh bevallen dus voor mij is het niet omschakelen. Mijn zwangerschap verloopt goed en mag niet klagen. 

Terug
Bovenaan