Uitgerekend maart 2019

Whoopp! Gefeliciteerd!! Zo spannend om telezen dat je al bevallen bent EPF, je liep qua uitgerekende datum maar 4 daagjes voor op mij! Begin nu ook wel lichtelijk zenuwachtig te raken haha! Geniet er lekker van! Lfs

@epf gefeliciteeeerd! Heel veel geluk met de kleine man! Wat fijn dat het snel is gegaan en dat het goed gaat met jullie! 

Ik zit nu op 37+3 nog niet verloren qua slijmprop, wel veel menstruatie achtige krampen en slijm verlies.  Verder nog alles rustig!
@nikkim, ik herken wel wat je zegt, na het liggen/zitten moet ik ook heel rustig op staan. Zeker als mijn blaas ook nog eens vol zit :p

@epf gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! 
Ik heb nog geen activiteit waaruit blijkt dat m'n kleintje eruit wil.  Af en toe overdag harde buiken als ik een drukke dag heb en in de nacht regelmatig omdat de kleine dan best druk is. Vandaag voor het eerst paar krampjes onderin gehad, maar dat mag ook geen naam hebben. Inmiddels 38.2! Ben verder nog erg mobiel en stap ook gemakkelijk mijn bed uit als ik weer eens moet plassen. 
Buuf zei van de week al dat jij nog zo snel kunt lopen ondanks dat je hoog zwanger bent en je waggelt niet eens. Ik heb echt bijna nergens last van. Alleen dat ik me in bed regelmatig om moet draaien omdat m'n heupen gevoelig worden.  Maar slaap zelfs weer een stuk beter sinds 1.5 week. Heb nu minder kwaaltjes dan voorheen...... raar maar waar! 
Toch ben ik wel erg onrustig en wat last van m'n hormonen. Stiekem hoop ik dat het niet zo lang met duurt voordat ik m'n kleintje vast mag houden! 

@EPF wat goed, gefeliciteerd met jullie zoon?
Mijn slijmprop bleek toch een teken te zijn dat ze onderweg was...na 3 dagen "oefenweeen" is Zondag avond 24 feb onze dochter Lize Jade geboren met 37+4?blijkbaar vond ze het weer mooi genoeg om nu al in februari te komen ipv maart! 
Het gaat heel goed met ons, ging erg snel en ik ben in bad bevallen (echt een aanrader) alleen persen wat lastiger! We mochten ook gelijk naar huis en zijn onwijs aan het genieten...ook van de slapeloze nachten?
Heel veel succes met de laatste loodjes allemaal!

ooh @EPF en @StK: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje :) hopelijk kan je nu heerlijk genieten! Ik ben erg blij voor jullie :) 
Ik zal zometeen het overzichtje eens aanpassen en erbij zetten wie wanneer al bevallen is :) 

Wij zijn gisteren (39+1) naar de gynaecoloog geweest voor een laatste check. Ze zei "wil je het weten?" - "euh ja" - "hij weegt nu al 4,1kg"... Ze gaf zelf toe dat de meting er soms naast zit, maar zelfs met een heel 'magere' meting, zou hij al aan de 3,9kg zitten. Ik heb ook nog enorm veel vruchtwater (mijn buik is dus echt gigantisch hé). De kleine zat bijvoorbeeld nog rustig op zijn tenen te sabbelen :)
Ik had ook 2cm ontsluiting, maar nog geen verkorte baarmoederhals. Ze heeft me dus niet kunnen strippen of iets dergelijks. Heb ook een half uur aan de monitor gemoeten, en daarin had in 2 kleine weeën/harde buiken. 
De gynae denkt in ieder geval niet dat het voor snel zal zijn. Omdat onze baby zo'n reus zal worden, staat er dus een inleiding gepland op maandag (4/3), net op mijn uitgerekende datum. 
Langs de ene kant ben ik blij dat ik nu een zekerheid heb van wanneer ik ten laatste ga bevallen, maar langs de andere kant (hormonen?) was ik gisteren enorm down na dat nieuws. Alles gaat zo moeilijk de laatste dagen, en ik had gehoopt dat mijn lichaam al veel verder stond en mij al meer geholpen zou hebben. Het is dan misschien nog maar 5x slapen tot de inleiding, maar toch lijkt dat nog een hele opgave. 
Waarschijnlijk denk ik over een jaar 'waarom heb ik toen niet meer genoten van die laatste momenten rust?', maar momenteel lukt het mij niet om dit te relativeren. Ik ben er echt klaar mee! Nog mensen die dat gevoel hebben? 

Uitgerekend               Geboorte
BO GA                         4/3/2019
GebruikerMyrthe          8/3/2019
Minnie M                      9/3/2019
Laraywen                     10/3/2019
EPF                              11/3/2019                 26/2/2019
Josje                             13/3/2019
mimi                              13/3/2019                 19/2/2019
StK                                13/3/2019                 24/2/2019
Smpje                            16/3/2019
Deceptacon                   21/3/2019
Nikkim                           21/3/2019