Uitgerekend maart 2019

[quote quote=10174935]@gebruiker579 Dat zou een begin kunnen zijn ja. Spannend. Hoever ben je nu? Houd het in de gaten en anders de VK bellen om advies etc.[/quote]
Ik ben nu 38+4 haha ben echt bang dat het op dit trage tempo dan zal gaan. 

Hoi allemaal, 
Zoals ik eerder al zei, gaan ze morgen mijn bevalling inleiden. 
Sinds vanmorgen is van mijn man doodziek (keelpijn, oorpijn, spierpijn, hoofdpijn, ... alles behalve koorts). Hij is naar de dokter van wacht geweest en die zei dat het ofwel één dag zou duren, ofwel morgen echt griep zou worden met koort erop en eraan. 
Ik heb natuurlijk super veel medelijden met hem en loop al heel de dag water en crackers te brengen, maar ik ben ook wel bang voor morgen nu. Kan hij mij wel goed ondersteunen? 
Ook had ik natuurlijk onze laatste kind-vrije dag anders willen besteden. Dit is waarschijnlijk iets waar we over een half jaar weer eens goed mee lachen, maar vandaag vind ik het toch eng allemaal

@gebruiker579 spannend! Bij mij is het ook al sinds woensdag avond aan het rommelen. Veel harde buiken, krampen en soort weeen.. helaas tot nu toe nog erg regelmatig of na 3 uur is het weer voorbij. Ik hoop ook zo dat dit het begin is!  Ik ga voor je duimen! Ik ben nu 38+1 maar ik probeer ook wel in mijn achterhoofd te houden dat het nog 2 weken kan aanhouden. 
@boga ohjeej dat is wel echt heel vervelend. Hopelijk knapt hij snel op!! Heel veel succes morgen! 

Hoi hoi,
Hier is de kleine man geboren!
1/3/19 12:57uur
dag vantevoren brak me vruchtwater bij het opstaan uit de auto niet eens doorgehad dacht dat ik in me broek had geplast dus niet meteen een lampje gaan branden, savonds is er nog bezoek geweest en dacht wacht morgen af. 
Sochtens toch nog maar eventjes na me broek gaan kijken dn ruiken? (sorry voor de info), stonk het niet dus dacht zou het dan vruchtwater zijn
ik 1/3 gebeld sochtends na de gyn en moest meteenkomen was er om 10 uur , paar onderzoeken + vochtverlies nagekeken en toen en echo was het duidelijk dat die gehaald moest worden ook ivm de stuit.
ben meteen voorbereid en om 12 uur werd in de OK ingereden 
ruggeprik is me echt meegevallen had zo verwacht dat die zeer deed. Wel een gek gevoel met al dat getrek en gedouw van al die mensen om je heen maar er word gelukkig heel goed voor je gezorgt is me heel erg meegevallen
wel flink last gehad van na weeen + van de wond maar het is gek om te zien hoesnel je eigenlijk toch weer geneest, morgen mag ik lekker na huis kan niet wachten
Ik wens iedereen heelveel geluk en liefde toe en de meide die angstig zijn wens ik heel veel kracht toe!! Jullie kunnen het en het wondertje is het allemaal waard!

[quote quote=10174985]@gebruiker579 spannend! Bij mij is het ook al sinds woensdag avond aan het rommelen. Veel harde buiken, krampen en soort weeen.. helaas tot nu toe nog erg regelmatig of na 3 uur is het weer voorbij. Ik hoop ook zo dat dit het begin is! Ik ga voor je duimen! Ik ben nu 38+1 maar ik probeer ook wel in mijn achterhoofd te houden dat het nog 2 weken kan aanhouden. @boga ohjeej dat is wel echt heel vervelend. Hopelijk knapt hij snel op!! Heel veel succes morgen![/quote]

Ooohh ook spannend!!! Ik heb de verloskundige net op bezoek gehad en die heeft me getoucheerd. Baarmoedermond is zacht en aan het verstrijken en heb 1 cm ontsluiting. Ze denkt zelf dat het beter is als de baby komt omdat de baby geen ruimte meer heeft waardoor mijn buik nu dus heel de tijd hard is. Ze hoopt dat het toucheren ook iets werkt om de weeën wat door te laten zetten.  ?

@mjosje proficiat!! 
Hier nog niks, behalve dan een verloren slijmprop. Dacht vanmorgen ff dat Mn water gebroken was in bed maar was hoogstwaarschijnlijk afscheiding dat gewoon eruit liep (sorry voor het vieze beeld). Had even geen inlegkruisje in. Vind dat zo’n rotdingen en was toch thuis. 
Als je water breekt krijg je niet meteen weeen toch? Heb verder geen harde buiken of weeen. En het is doorzichtig toch? Nu begin ik ineens aan mezelf te twijfelen..... ?

Zal ook maar weer eens wat van me laten horen :). Gefeliciteerd alle dames die al zijn bevallen! Gek om te bedenken dat ik of ieder ander van ons dat net zo goed had kunnen zijn! Ik sta nog niet tussen de uitgerekende data, ik ben op 16/03 uitgerekend. Ben nu 38+1. Gaat echt hard nu. Zoals ik een aantal weken geleden al aangaf heb ook ik last van het carpaaltunnel syndroom. Snachts heb ik daar plastic ‘spalken’ voor wat het iets draaglijker in de ochtend maakt. Rest vd dag eigenlijk weinig last van, raak er een beetje aangewend, maar fijn is het niet. Hoop dat ik snel weer gevoel in mijn rechter vingertoppen terug krijg. Wel handig als je straks luiers moet verschonen en drukknopjes in moet drukken. Nog steeds zijn wij hard met het huis bezig om deze klaar te krijgen. De belangrijkste dingen (slaapkamer en babykamer) zijn gelukkig gereed. Voor de rest komt t ook allemaal wel goed, de vloer in de woonkamer ligt inmiddels ook, maar voor ons dus helaas geen super spik en span huis voor de baby :(. Het is even niet anders. 
Wekelijks controle nu in t ziekenhuis. Sinds het begin loop ik bij de gyn vanwege pre existente hypertensie. Behalve wat vochtophoping in handen en voeten (zonder gewichtstoename) heb ik geen tekenen van zwangerschapsvergiftiging, maar hier zijn ze wel erg alert op. Reeds drie keer mijn urine moeten inleveren. Fijn dat ze me zo onder controle houden maar in feite voel ik me tot nu toe gewoon prima. Het is niet erg prettig om continu geconfronteerd te worden met alle risico groepen waartoe ik zou behoren. Uiteraard ben ik alleen maar blij dat alles goed in de gaten wordt gehouden, maar je ziet dat er genoeg mensen die in het zkh onder controle staan gewoon een ‘normale’ zwangerschap doorstaan. 
Ben nu een kg of 7/8 aangekomen, maar reeds met hoog gewicht gestart. Is normaal dat de zwaarderen onder ons wat minder aankomen. 
De baby was bij de laatste groei-echo naar schatting 3 kg, dus zou rond de 3,5-3,6 kg bij de geboorte uit moeten komen. Ben erg benieuwd. Hoop stiekem onder mijn startgewicht uit te komen en ook nog het een en ander met de borstvoeding te verliezen...
En dan deed ik twee weken geleden nog iets heel handigs door in mijn eigen tuin over een richel te vallen zo boven op mijn buik. Gelukkig heb ik de grootse klap opgevangen met mijn ellebogen. In eerste instantie geen klachten maar voor de zekerheid maar even het ziekenhuis gebeld en ik moest meteen langskomen voor controle. Was wel even schrikken dus maar alles was goed met de kleine. En werd er gelijk een nacht en een rest vd volgende dag vastgehouden. Had ik dat ook weer meegemaakt op zo’n verpleegafdeling van de verloskunde. Maar dan liever met een baby in mijn handen de volgende keer graag... :)
Ook al sinds enkele weken van die menstruatiekrampen te pas en te onpas. Maar echt geen pijl op te trekken dus. En dat opstaan na lang liggen of zitten herken ik ook... dan ben ik ook net een oud omaatje die zeer moeizaam vooruit komt ?. Na een paar stappen gaat het alweer beter :D
Is het leuk om nog de babynamen erbij te zetten in het overzicht? 
Succes en sterkte iedereen!

Goed nieuws (betrekkelijk dan..) voor degenen met het carpaal tunnel syndroom: gister, bijna 2 weken na mn bevalling, kreeg ik weer gevoel in mn vingertoppen! Niet persé fijn gevoel, maar.. gevoel!! ?

Terug
Bovenaan