Uitgerekend maart 2019

Vanaf welke week krijg je eigenlijk inwendig onderzoek? Of verschilt dat?
ook dacht ik gister dat Mn vliezen waren gebroken maar toen dacht ik dat het gewoon ineens super natte afscheiding was... dus nu weet ik het niet meer.. aangezien ik net ook gelezen heb dat je het niet allemaal in 1x hoeft te verliezen. Dadelijk zijn Mn vliezen gebroken en loop ik nog dagen rond zonder weeen.. 
oh de paniek slaat een beetje toe. ? 
ben bang dat ik niet in de gaten heb wanneer het begint. Heb morgen wel weer afspraak bij Mn VK. 

Hier is de kleine inmiddels ingedaald. De voorweeen hebben goed hun best gedaan afgelopen weekend. Bloeddruk iets aan de hoge kant en ik begin vocht vast te houden , dus woensdag komen ze bij me thuis voor nieuwe controle en urine check. Nu verplicht rust houden. 

@mjosje gefeliciteeeerd! Lekker van genieten nu! 
Hier ook weer op controle geweest, tot nu toe nog niet inwendig. (38+2) hij heeft het wel wat krap en dat houden ze in de gaten. We hopen wel dat die voorweeen werk doen zodat ze met 40 weken sowieso kunnen gaan strippen.  Liever det meneer gewoon eerder komt en uit zichzelf ?

Heel herkenbaar is die angst dat je het niet merkt wanneer het zover is.
Door mijn medische voorgeschiedenis kan ik niet natuurlijk bevallen. Er is mij dus op m'n hart gedrukt door alle artsen dat ik meteen opgenomen moet worden wanneer het onrustig wordt. Dus nu denk ik bij elk krampje, steekje of harde buik: is dit onrustig? Heel frustrerend.
Zo lastig ook dat je iets moet gaan herkennen wat je nog nooit eerder hebt ervaren.

Proficiat @ mjosje!
Bij ons vandaag liep toch alles anders dan verwacht. Bij controle bleek dat mijn baarmoederhals nog steeds niet verkort was (wel verweekt). Dan steken ze een pilletje op wat 4 uur moet inwerken en voor de verkorting zou zorgen. 4 uur later was dat nog niet het geval. 
We kregen toen twee opties: (1) ofwel nog een pilletje opsteken, weer 4 uur wachten en dan de weeën opwekken, (2) ofwel naar huis gaan, het pilletje laten nawerken en morgen weer terugkomen.
Gezien het feit dat bij optie 1 de bevalling tot in de nacht zou duren (en ik deze nacht geen oog had dicht gedaan) en mijn man nog steeds grieperig was, zijn wij dus terug naar huis gegaan.
Ik heb van al die inwendige onderzoeken en van het pilletje wel sterke voorweeën gekregen, die ook regelmatig kwam, maar niets zet door voorlopig. Hopelijk rek ik het deze nacht nog tot morgen vroeg, slaap ik beter en voelt mijn man zich weer herboren. 

Wordt vervolg dus :) 

Aah aan iedereen die twijfelt, je voelt het echt als het begint!
Toen mijn vliezen braken voelde ik het knappen in me buik, deed best pijn en toen begon het echt te stromen!
Ook had ik gelijk weeen om de 4 minuten.. (Maar bij mij ging alles super snel dus is niet echt vergelijkings materiaal)

@ BO GA wat een verhaal. Eerst je man al ziek. Kan me voorstellen dat het nodige stress oplevert. En dan wil het in het ziekenhuis niet doorzetten. Aan de andere kant heeft je man nog even de tijd wat op te knappen. Lijkt me wel zo fijn. Heel veel succes en sterkte. Hopelijk verloopt het verder wel voorspoedig! 
@ mjosje nog van harte gefeliciteerd! Nu lekker genieten van de kleine (Ik ben stiekem wel jaloers op je ?.
Mijn vriend is vandaag en morgen vrij. Kan de laatste tijd minder goed alleen thuis zijn. Dus ben er wel blij mee dat ik afleiding van hem heb. Vanochtend m'n hond (thih tzu) zelf nog maar even kaal geschoren. Vacht was redelijk lang en hij stonk. 2 weken geleden heb ik m nog gewassen. Nu is ie ijn ieder geval lente proof en hij ruikt weer fris.  
Vanmiddag het huishouden samen maar even gedaan. In mijn eentje schiet dat echt voor geen meter op met constant harde buiken en steken onderin. Zelfs onze dochter van 8 heeft nog een handje geholpen uit haar zelf. Maar de rest van de dag wel harde buiken gehad en voel me bejaard. Toch iets te druk gehad. En de kleine blijft me ook alleen maar bont en blauw schoppen. Zo'n grote buik heb ik niet dus volgens mij zit ie behoorlijk klem. Hopelijk laat ie me niet te lang meer wachten want word steeds ongeduldiger. Maar nog geen voorweeën gehad. Dus heb nog niet het gevoel dat het al gaat gebeuren in afzienbare tijd ?

Vanmorgen bij VK geweest. En Mn eerste inwendige onderzoek gehad. Bleh wat een vervelend gevoel Maargoed, ze lag goed in Mn bekken maar Mn baarmoedermond was nog wat stevig. Moest wel vrouwenmantelthee aanschaffen en 3 maal daags drinken. 
Dat ze dan maar snel komt want nu heb ik echt de hele tijd pijn met lopen en opstaan en zelfs soms liggen aan Mn onderrug of/en bekken of buik. 

Terug
Bovenaan