Uitgerekend maart 2019

Goedemorgen dames! 
Iedereen gefeliciteerd! Ik ben Mandy, 30 jaar en denk dat ook ik eraan moet geloven. Ben er nog wel erg onzeker over. Ben eind april gestopt met de nuvaring (met de gedachte dat mijn cyclus opnieuw opgang moet komen etc). De eerste maand toch stipt optijd ongesteld. Afgelopen maandag 25-6 dus niet  maar wel menstruatie krampen. Ik dacht het zal nog wel komen, zal nog niet regelmatig zijn. Maar toch 2 clearblue testen gehaald van de week. Bij beide kreeg ik geen controlestreep maar wel een niet zwanger streep. Dus ik wist nog niks en was erg in de war. Mijn vriend was er van overtuigd dat mn cyclus nog gewoon onregelmatig is. Ik had er toch een ander gevoel bij. Gisteren nog 2 testen van kruidvat gehaald. Gisteren en vanochtend getest. Wèl een controlestreep èn een plusje! Tenzij ik het nu weer verkeerd heb gedaan, ben erg in de war haha! Maar het lijkt er toch op. Als ik het goed heb, zou het dan maart zijn. En als alles goed blijft gaan uiteraard.
Door alle spanningen ook ontzettend slecht geslapen vannacht. Heb de halve nacht vanalles lopen googlen. Heb nog nergens verstand van haha. Wist niet eens of je de huisarts, de verloskundige of 112 moest bellen met het nieuws dat je zwanger bent!
Sorry voor mijn lange verhaal. Moest t echt even kwijt. Kan het niet echt met andere delen. En mijn vriend is nog niet thuis helaas.
Leuk dat we op deze manier ervaringen kunnen delen met elkaar! 

“112 bellen”  hahaha grappig! Ik ga stuk ? 
welkom en van harte gefeliciteerd allemaal!?? 

hier beginnen de klachten al aardig hinderlijk te worden! Paar keer per dag echt overgeven, darmen mega van slag en zwaar opzette buik! En dan die ontplofte meloenen die ik met me mee moet sjouwen ? kan amper traplopen of fijn liggen van de pijn in Mn borsten! Had de vorige keer nog niet half zo last van alles (wat in een miskraam eindigde) maar ik voel me wel echt zwanger en we weten waar we het voor doen dus we lachen er soms maar om (als ik op dat moment tenminste even een keer niet prikkelbaar ben ? arme man) 
hoe gaat het met iedereen?

Hier rustig, wel enorme boobs, djeezus zeg niet normaal, af en toe gevoelige tepels maar valt wel mee. Ik heb op de dag zo af een toe zo'n  misselijkheidsvlaag. Niet echt blijvend misselijk maar meer weeig gevoel ofzo. Moeilijk te omschrijven. 
Vermoeidheid lijkt ook weer wat minder te zijn. Wel een enorme opgezette buik. Normaal poepen is verleden tijd hahaha...
Toch voel ik me helemaal niet echt super zwanger. Tis ook nog pril (houd ik mezelf dan maar voor...).

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier en het leek mij erg leuk om 
Met andere dames te kunnen praten over de zwangerschap.
Ik heb een paar dagen terug een  positieve zwangerschapstest  gehad. 
Hier voor heb ik een miskraam  gehad met de eerste zwangerschap.  Hopelijk gaat nu alles goed!! 

31 Mei begon mijn laatste menstruatie dus ik kom uit op 7 maart. 
Spannend allemaal, ons 1e zwangerschap. Heb moeite me mond te houden of vragen te stellen aan mijn kersverse of zwangere vriendinnen/collega’s.
24 juli eerste intake bij de verloskundige, al heel veel info gehad over de mail en kon me vast inschrijven voor een termijn echo.
Maar ik heb geen geduld dus ik ben bezig een afspraak te plannen als ik 7 weken ben voor een pretecho (vaginaal als ik het goed begrijp)
ik werk namelijk met agressie en net als vandaag veel spanningen bij clienten buurgroep waar een collega haar laatste dag werkte (11 weken zwanger) dus zij verwacht uit de wind te blijven wanneer hulp nodig is. Dus mijn dilemma.. wat zou wijs zijn.
gelukkig niks gebeurt en steeds om het hoekje gevraagd hoe het ging, ik had wel bedacht dat als ze zou aangeven mijn back up te willen ook eerlijk te zijn maar liever niet als het niet nodig was. Vandaar dat ik graag met 7 weken de echo wil omdat ik dan mijn manager kan inlichten bij meer zekerheid en evt aanpassingen op de werkvloer.
wanneer lichten jullie je omgeving in?
Voor mij gevoel zaten er al veel mensen naar me buik te kijken, die is helemaal opgezet net als me borsten.
Gelijk toen ik thuis kwam 1,5u geslapen, ik was op.
kan nu me lol niet op, beetje rondsnuffelen voor spullen die je nodig heb straks als alles goed blijft gaan.

Wat leuk, gefeliciteerd weer alle nieuwe toekomstige mama’s! 
Wij hebben even een paar heftige dagen achter de rug. Het begon vrijdag ochtend met flinke steken aan de linker kant in mijn buik. Moest bij de verloskundige langs komen. Daar was helemaal niets te zien van een vruchtje in mijn baarmoeder maar wel iets daarnaast. Snel naar het ziekenhuis. Na ruim 20 minuten op de echo staren toch een klein spoortje te zien in mijn baarmoeder. Bloed laten prikken en kom over 2 dagen maar terug. Maar het ziet er niet goed uit dus hou er maar rekening mee dat het een miskraam ka geweest. 
Nou 2 nachten bijna niet geslapen natuurlijk. Maar vandaag weer geweest en ja hoor, gewoon een heel klein puntje in mijn baarmoeder te zien! Alleen niet van ruim 6 weken maar net 4. Ik was nog blijer dan toen ik de positieve test in mijn handen had haha! 

En nog even iets anders, vinden jullie het leuk om misschien een facebookgroep te maken? Gewoon zo’n geheime groep dat niet iedereen kan zien dat je lid bent natuurlijk want ik heb het ook nog niet overal bekend gemaakt! 
Ik had voor mijn vorige zwangerschap ook een groep en daar hebben we nog steeds contact. Ik vond het heel erg leuk! 

Dat vind ik wel een leuk idee! Is iets persoonlijker en makkelijker communiceren dan hier. Ik heb daar zelf alleen niet zoveel verstand van hoe je zoiets maakt haha. 
Maar fijn dat je toch nog goed nieuws hebt gehad, na die heftige en onzekere dagen! 
Hier gaat t voor mijn gevoel allemaal wel goed, af en toe last van misselijkheid, nog niet overgegeven gelukkig, hormonen een beetje, maar ik heb ze nog in bedwang:p. En alleen sochtends heel erg last van mijn darmen. Ik zie wel weer op tegen de werkdagen. 
Gisteren een feestje gehad, gelukkig hadden mijn vriendinnen niet door dat ik alleen maar water dronk. Anders viel ik meteen door de mand haha. 
En mijn vriend moet nog steeds aan t idee wennen volgens mij. We hadden t beide niet verwacht dat t zo snel raak zou zijn. Ik heb ook t boek help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt voor hem gehaald. 
Dinsdag de vk bellen.  Ben benieuwd! 

Terug
Bovenaan