Uitgerekend maart 2019

Ik denk het zelfde als @Fee, als we de keuze nog bij 11/12 weken hebben dan is het ook rot.. maar na 20 weken wordt er gehele bevalling opgewekt en dat zie ik niet zitten. En uiteraard, het kan altijd misgaan.. maar als je over alle negatieve wat kan gebeuren na gaat denken worden het nog 32 lastige weken voor mij :p
Wij hebben toevallig vandaag de inlichting bij de intake gehad. We doen de NIPT en we hebben nee gezegt op de nevenbevindingen.
@EPF, ik vind dat vruchtwaterpunctie ook eng. Maar de NIPT heb je veel groter kans op een positieve uitslag dan bijv bij de combinatie test. Sowieso ben ik nogal een stresskip dus zal behoorlijk spannend worden. Ik hou me vast aan de gedachten dat het vaker goed is dan niet:)
@StK  wij doen mee in het Erasmus MC aan een onderzoek voor mensen die rondom de botlek wonen. Zo gaan ze onderzoeken uitvoeren of de vervuiling daarvan invloed heeft op de groei en ontwikkeling van een baby.  Zo krijg je met 7/9/11 en 30 weken echo's + 3d echo's. Moet je wat vragenlijsten inleveren en plas en bloed. Geheel vrijwillig en je kan nog best in dingen zeggen wat je wel en niet wilt.  Voordeel is, dat je dus veel de baby kan zien en ze snel ook zien als er iets niet goed gaat. 
Sinds gister gestopt met de medicijnen en voel me wel weer goed. Ongeveer zo'n 80%.  Heb nog wel weinig eetlust.  Verder ook weinig klachten vandaag behalve heel veel zeurende steekjes/krampje/rek gevoelens in de buik.  Vandaag maar elastiekje om mijn knoop gedaan zodat ik nog even ruimte heb haha.

ohh Oh wat interessant en goed dat ze dat doen! En super leuk idd dat je dan vaker langs mag komen?
Gelukkig voel je je wat beter al! Ik ben vandaag ontzettend lui/moe haha neem het er even van en straks weer een flinke wandeling want met de hitte weinig gedaan de afgelopen dagen.

Vandaag de eerste echo gehad ennnn een kloppend hartje ? Ben alleen wel een week teruggezet (van 7.6 naar 6.6). Het hartje klopte te langzaam voor 7.6 en toen is ze gaan meten en kwam ze op 6.6. Alles ziet er verder goed uit! :) 27 augustus tweede echo bij 9.3 en dan ook intake. Van zaterdag tot26 augustus op vakantie met een gerustgevoel!

@zonnestraaltje wat fijn dat je echo goed was! Mijn echo was ook goed, ben 3 dagen terug gezet dus nu op 7+3!

Wij gaan ook de NIPT test doen omdat ik het liever eerder wil weten dan 20 weken of het wel of geen ziekte heeft.
Wel is belangrijk om te weten wat je er dan ook uiteindelijk mee wilt gaan doen. Anders heeft het weinig zin om NIPT te doen gaf mijn VK aan.

Morgen ben ik 8 weken, en maandag de intake en hopelijk ook diezelfde week nog de eerste echo! ? Ik kan echt niet wachten om te zien of het gezond is.
Ook wij gaan de Nipt doen, om dezelfde rede als vele anderen. Gelukkig waren Mn partner en ik er wel snel over uitgepraat, en dachten er hetzelfde over.
Maar eerst wachten op de echo... ?

Ik heb echt werkelijk geen idee of ik de nipt wel of niet wil doen. Vind het nogal een beslissing, aangezien de uitkomst invloed kan hebben op alles! Nog goed over hebben met m'n vriend.
Daarnaast heb ik het gevoel alsof ik er zo weinig over weet qua kennis. Moest er net van huilen terwijl ik iedereens reactie las. Ik weet gewoon niets! 23 jaar en eerste zwangerschap... zal dat het zijn??
Zonnestraaltje: wat fijn dat het goed is gegaan! Ik had de echo gister en kijk alleen maar naar de foto's ?

Terug
Bovenaan