Uitgerekend maart 2019

@Friebell dat is zeker lang wachten voor je maar dat is ook heel normaal!
Tegenwoordig doen sommige praktijken eentje eerder bij de 8 weken maar er zijn ook genoeg die het pas bij 10 en soms 12 weken doen. Ik mocht eerder komen vanwege een eerdere miskraam maar dat was nu ook al 3 weken geleden dus vind het nu alsnog spannend! Hoop dat de tijd snel gaat voor je maar 10+3 is een hele mooie mijlpaal al straks?

Wij mogen dinsdagochtend met 7+3 voor onze eerste echo :D Ben echt vanaf het maken van de afspraak (3 weken terug...) al aan het aftellen... xD
Ik heb ook al een tijdje terug een dagboek gekocht en ook maar gewoon in gestart. Heb even getwijfeld op het begin, maar het enthousiasme heeft toch gewonnen dus ik hou m welke week bij ^^
Oh, en mijn broeken zitten ook al niet meer lekker, vooral zittend idd. Ik denk dat ik komende week toch alvast ga neuzen voor iets wijders :p

@friebel: dat verschilt inderdaad per praktijk, en bij sommigen is het pas rond 10-12 weken. Dan is je termijnecho dus ook pas je eerste echo. Maar andere praktijken maken veel vroeger en vaker een echo. Bij mij rond 8 weken een intake en echo. 
Ja die vroege echo’s zijn aan de ene kant fijn, maar het kan ook daarna nog mis gaan dus het geeft echt geen garantie. 
Maar snap heel goed dat je dat heel lang wachten vind! Ik had mijn eerste echo met 7+2 ivm eerdere miskraam. 
Ben ik de enige of zijn jullie ook zo chagrijnig door de zwangerschap? Echt ik irriteer me overal aan. Vooral aan mn vent. Niet eerlijk. Ik verander in een soort heks ofzo. 

Ik mag mij ook aanmelden bij dit forum :)
Op dit moment 8w3d zwanger (uitgerekende datum 19-21 maart 2019), maar bij de eerste echo tussen 7 en 8 weken twee dagen vooruit gezet en zou ik dus 8w5d al zijn, maar vooralsnog ga ik van mijn eigen berekening uit. Eerste zwangerschap, moet zeggen dat ik heel terughoudend ben en graag wil wachten tot 12 weken om een beetje zekerheid te hebben, maar na de eerste echo gaat het wel al beter. Het is wel degelijk zo dat na een kloppend hartje gezien te hebben, de kans nog maar heel klein is dat het daarna misgaat, zoals de verloskundige ook aangaf. Ik dacht dat ik met een aardige laag reserves (om het zo maar te zeggen) een inwendige echo nodig had, maar ze had 'het' direct te pakken met een uitwendige echo, gelukkig. Met 7w4d dus, of 7w6d...
Weinig echt vervelende kwaaltjes tot nu toe. Tussen de 4 en 6 weken wat krampjes gehad in mijn buik. Vanaf het begin tot nu zeer gevoelige borsten die vooral snachts het meeste pijn doen bij het draaien. Helemaal niet misselijk, op enkele twijfelachtige momentjes na, maar dan vraag ik me af hoeveel daar psychisch bij meespeelt. Verder redelijk vaak echt HONGER. Maar dan ook echt gewoon HONGER! Soort hongerklop heb ik dan :D. Zit dan na een paar happen ook wel weer vol, maar het is wel opvallend. En ook vermoeidheid kan ik niet ontkennen, al moet ik zeggen dat ik niet echt uitgeput ben. Bij trappen lopen merk ik dat ik snel buiten adem ben, dat wel. Over een kleine drie weken de termijnecho, bosbes zal dan wel enorm gegroeid zijn. En na die tijd, als alles goed zit, maar eens de eerste dingetjes gaan aanschaffen denk ik. Wat lijkt me die tweede termijn toch fijn :) 

Jeeeej morgen eindelijk de intake en eerste echo. 7+3 dan. Dagboek heb ik gekregen maar vul nog niks in. Houd nu alles bij in een schriftje. Als ik eerste trimester voorbij ben ga ik alles overnemen in het dagboek en die bijhouden.

Ik denk niet dat ik een dagboek bij ga houden. Ga het in ieder geval niet zelf aanschaffen. Als ik het krijg zal ik het wel invullen denk ik, maar denk dat ik het toch altijd vergeet. Haha. 

Welkom voor de nieuwelingen! 

Hier ook eigenlijk pas een echo met 10 weken volgens de berekening van de VK. Maar via mijn eigen berekening ben ik dan ruim 8 weken. 
Nog twee nachtjes slapen, woepwoep!!!
Chagrijnig ben ik ook heel erg. Kan echt niets hebben. Als ik dan grapjes maak/irritant doe bij mijn vriend moet ik keihard lachen maar als hij dan eens iets bij mij doet is het hek van de dan. Beetje oneerlijk natuurlijk maar kan er gewoon niets aan doen. 
Ik vergeet ook heel veel dingen omdat ik met mijn hoofd heel vaak bij de zwangerschap zit. Heb al op mijn kop gehad van mijn leidinggevende. Dan zeg ik dat ik iets ga doen, vervolgens ben ik het 5 min later alweer vergeten. Zelfs als ik dingen op schrijf. 
Hoop dat het iets beter word na de echo en als ik het kan delen. Dan valt er ook een last van mijn schouders af denk ik. 

Ik heb wel een boek gekocht en daar ben ik al in begonnen.? Gister was ik erg moe en sneller geïrriteerd... Ben betijds naar bed gegaan in de hoop lekker te kunnen doorhalen....nou ik heb echt slecht geslapen vannacht..moet eigenlijk zwemmen vandaag maar ik gebruik de dag om even rustig aan te doen en hopelijk zo nog wat te kunnen slapen.. Vamiddag op kraambezoek ook.  Aan het einde van de middag hebben wij onze eerste echo?? mijn man en ik kijken er enorm naar uit. Zo spannend en bijzonder.

Eindelijk, nog 1 nachtje en dan heb ik morgen de 8-weken echo! Ik hield mezelf tot nu toe in om hier erg mee bezig te zijn, maar droomde vannacht over een kloppend hartje! (mijn baby was in mijn dromen wel een kikkervisje, maar dat terzijde...haha!)
Ik ben helaas wel erg vermoeid... Heb vorige week 2 dagen niet gewerkt en hoop dat het vandaag beter gaat... 
Vraagje: ik twijfel of ik morgen, na een goede echo, mijn baas zal vertellen dat ik zwanger ben. Ik ben vorig jaar overspannen geweest en met de vermoeidheid nu geeft het me veel stress dat ik mijn werk niet goed kan doen (vind ik). Wellicht kun je wat vrijstelling krijgen ivm zwangerschapssymptomen? Iemand ervaring hiermee..?

Terug
Bovenaan