Ik mag mij ook aanmelden bij dit forum

.
Op dit moment 8w3d zwanger (uitgerekende datum 19-21 maart 2019), maar bij de eerste echo tussen 7 en 8 weken twee dagen vooruit gezet en zou ik dus 8w5d al zijn, maar vooralsnog ga ik van mijn eigen berekening uit. Eerste zwangerschap, moet zeggen dat ik heel terughoudend ben en graag wil wachten tot 12 weken om een beetje zekerheid te hebben, maar na de eerste echo gaat het wel al beter. Het is wel degelijk zo dat na een kloppend hartje gezien te hebben, de kans nog maar heel klein is dat het daarna misgaat, zoals de verloskundige ook aangaf. Ik dacht dat ik met een aardige laag reserves (om het zo maar te zeggen) een inwendige echo nodig had, maar ze had 'het' direct te pakken met een uitwendige echo, gelukkig. Met 7w4d dus, of 7w6d...
Weinig echt vervelende kwaaltjes tot nu toe. Tussen de 4 en 6 weken wat krampjes gehad in mijn buik. Vanaf het begin tot nu zeer gevoelige borsten die vooral snachts het meeste pijn doen bij het draaien. Helemaal niet misselijk, op enkele twijfelachtige momentjes na, maar dan vraag ik me af hoeveel daar psychisch bij meespeelt. Verder redelijk vaak echt HONGER. Maar dan ook echt gewoon HONGER! Soort hongerklop heb ik dan

. Zit dan na een paar happen ook wel weer vol, maar het is wel opvallend. En ook vermoeidheid kan ik niet ontkennen, al moet ik zeggen dat ik niet echt uitgeput ben. Bij trappen lopen merk ik dat ik snel buiten adem ben, dat wel. Over een kleine drie weken de termijnecho, bosbes zal dan wel enorm gegroeid zijn. En na die tijd, als alles goed zit, maar eens de eerste dingetjes gaan aanschaffen denk ik. Wat lijkt me die tweede termijn toch fijn