Uitgerekend maart 2019

@pyamadag fijn dat alles goed was op de echo ? mijn ouders hebben ook voorzichtig gereageerd dit keer toen we het vertelde maar daarom met de rest gewacht tot na de eerste echo en gelukkig waren de reacties een stuk minder voorzichtig en heel blij! Zelf vind ik het nog spannend maar begin het wel wat meer te beseffen!
@smpje ik duim voor een hele mooie echo morgen voor je!
@EPF heftig zoveel misselijkheid nog, hoop dat het snel over is! 
@krokusjes nog steeds eetlust en misselijkheid voorbij?
Ik had bijna nergens last van en nu al helemaal niet meer gelukkig. Morgen bloed prikken voor nipt, vind het best spannend! Vandaag 11 weken alweer?
Gaan er nog meer bloed prikken deze week?

@Stk tot nu toe is inderdaad m'n misselijkheid weg. En mn eetlust terug grotendeels. Gister misdragen met snaaien. Dus dat houd ik wel goed in de gaten haha. Wil graag nog samen met m'n man uit eten dus zou fijn als de eetlust dan nog blijft anders is het zonde. Morgen even voor comfy kleren kijken? ik zit in de 8e week omdat ik bij de eerste echo 5 dagen terug gezet ben. Anders was ik nu in de 9e week. Ik zag echter wel in de mail van de verloskundige dat er nog steeds 27maart staat als uitreken datum ipv de nieuwe datum 1april. Wellicht dat ze wachten met aanpassen tot de termijn echo waar het beter de bepalen is. Ik wil zo graag m'n 2e echo..maar daar moet ik nog 12dagen op wachten☹️ wel heb ik a.s. maandag m'n intake.

Hee dames,
Fijn om weer wat van jullie te horen. Ik ben nu 9+4 weken. Broeken zitten echt niet meer lekker he? Ik moet mijn zwangerschapskleding ook nog even van bovenop de kast vandaan trekken/bij een vriendin vandaan plukken. Maar dat betekend dat ik ook meteen de vriendin in kwestie op de hoogte moet brengen, weet nog niet of ik dat al wil. Ik draag nu vooral jurkjes en rokken die ik dan boven mijn buik trek. Ik droeg altijd al van die midi rokken, dus dat komt nu mooi uit. 
@smpje: fijn dat je de echo iets eerder kan hebben, ik duim mee voor je!!
@krokusjes: fijn dat de misselijkheid wat aan het wegtrekken is!
Hier nog steeds best beroerd, al wordt bij vlagen de misselijkheid wel iets minder. Koffie smaakt me eigenlijk niet meer, terwijl ik voorheen bijna verslaafd was. Nu neem ik 1 kopje per dag zodat ik geen hoofdpijn krijg.
Wat doen jullie trouwens qua testen? Combinatietest of NIPT? Of helemaal niks? En waarom? Ik twijfel nog een beetje. Bij mijn 1e geen testen gedaan, en mijn man wil het ook nu liever niet. Maar ik ben nu 35 en ik twijfel. De combinatietest word vergoed vanuit mijn zorgverzekering maar de NIPT niet. 

@krokusjes ik ben 11.2
Echt opeens hoor dat ik me weer zo beroerd voel. T ging zo goed ?
Vanavond hebben wij een gesprek over dat soort onderzoeken. Van mij hoeft het niet, me man wil het wel graag. Hopelijk komen we er samen uit vanavond..
Had een aantal nare berichtjes gelezen over dames waarvan de uitslag niet goed was en er dus bijna de baby te vrieg gehaald ging worden terwijl er dus echt niks aan de hand bleek...
Zolang de uitslag goed is is er dus niet zo veel aan de hand, als er iets raars uit komt hoeft t dus helemaal niet waar te zijn. Ik ben 25 me man 27 dus verwacht niks geks. Daarom hoeft t van mij niet en denkt mn man ach je kan t toch gewoon mee laten prikken..
nouja komt goed we komen er wel uit

Hee meiden. Weer een berichtje van mij! Net even het forum voor twee weken teruggelezen i.v.m. mijn vakantie. Fijn om te lezen dat er veel goede echo's zijn geweest. Voor de anderen duim ik van harte dat de volgende echo goed is! :)
Hier inmiddels 8.6 en aankomende maandag tweede echo. Ik herken mij heel goed in de verhalen. Geen trek in avondeten, ontzettend opgeblazen buik, pijnlijke borsten en de misselijkheid is helaas nog niet verdwenen. Oja en niet te vergeten, mijn broeken zitten voor geen meter meer.
Wij willen wachte  tot de 12 weken echo voordat we het ouders en familie gaan vertellen. Ik hoop dat ik nog zolang kan wachten. Als maandag de tweede echo goed is, misschien toch overwegen om het al te vertellen. Ene kant wil ik ze niet opzadelen met de onzekerheid van de eerste drie maanden, maar aan de andere kant wil ik ze het grote nieuws zo graag vertellen...

@EpF de Nipt is wel erg nauwkeurig volgens mij 99%..  Dat je jong bent zegt helaas niets. In mijn omgeving heeft iemand van 26 een kindje met down gekregen en nog vele andere afwijkingen waardoor de baby al er niet meer was geweest zonder medische hulp, en nog geluk heeft. De partner is wel 12jaar ouder. Hij was toen 38. En daardoor verhoogd risico heeft gehad wellicht. Want bij een man is dit net zo dat het risico op bepaalde ziekte toeneemt als hij ouder wordt.  

Terug
Bovenaan