Uitgerekend Maart 2020

Hey! Nee ik weet nog niet wat voor tweeling het is. In Nederland is dat inderdaad niet mogelijk, maar in België gaat dat wel gelukkig. Ik woon hier nu 12 jaar, en het wordt hier ook vergoed dus dat is mooi meegenomen. 

Leuk te lezen hoe het met iedereen gaat!
Ik heb ook even een vraag waar meerdere van jullie volgens mij ook last van hebben (gehad). Ik heb echt zo last van buikkrampen, denk combinatie van darm en baarmoeder. Voelt als de ergste ongesteldheid ooit en dan om t uur zo’n beetje een ‘aanval’. Nu is t weekend dus kan ik even gaan liggen, maar op werk is t echt een probleem, trek dan ook helemaal wit weg en val soms bijna flauw ervan.
Hebben jullie tips die bij jullie goed hebben geholpen tegen de pijn? Kersenpittenzak met 33 graden is geen optie ?
Ga volgende week verloskundige ook maar even vragen. Maar toch even benieuwd naar jullie tips en tricks! 

Op dit moment zitten we in Spanje. Mn schoonouders vertelt met een shirtje dat onze dochter aan had. Ze wisten dat we bezig waren omdat we al een keer eerder de vakantie moesten annuleren. Het was een totale verrassing maar ze vonden het zo leuk. Ze moesten er allebei van huilen. Vanaf dinsdag tm vanochtend veel last van diarree. Zou dit een oorzaak kunnen zijn, iemand hetzelfde?
Ik heb af en toe steekjes in mn borsten en echt over de hele dag misschien 10 min misselijk. Dus voor de rest niets te klagen denk ik. Vind het wel spannend doordat ik me totaal niet zwanger voel.

@Angela, wat spannend! Hopelijk mag het deze keer wel weer allemaal goed gaan! Zo’n echo is in elk geval alvast een goed teken! Ik vond dat wij met 10 maanden al lang bezig waren, maar 6 jaar, pfff. Het is jullie van harte gegund!
Thx ElsieJoy :)
Ja wij hadden het ook niet verwacht er zllang mee bezig te zijn. Ik wordt er noet jonger op. Wat het dus ook lastiger maakte.
Ook wij overwegen een NIPT op basis van mijn leeftijd. Ik ben alleen eerst  og aan het uitzoeken of ik alleen op basis van mijn leeftijd al voldoe aan een medisch indicatie voor de combinatietest. Dan doen wij deze toch eerst. Als wij alles zelf moeten betalen dan gelijk de NIPT, dat maakt dan qua kosten niet uit.

@Nero Ik heb ook enorme krampen gehad laag in mijn buik vanaf ongeveer 5 weken.. Bij mij was het vooral in de nacht, werd er misselijk van en kreeg het enorm warm/zweterig. Maakte niet uit in welke houding ik lag, na ongeveer 15 minuten nam de pijn weer af nadat ik naar het toilet was geweest om te plassen. 
Ik denk dat het bij mij te maken had met een volle blaas icm met mijn baarmoeder. Want sinds ik regelmatiger overdag en voor het slapen naar het toilet ga heb ik er snachts vrijwel geen last meer van :)

Hallo! 

Ik ben bijna 6 weken zwanger en heb mijn eerste echo met 4 weken gehad. En op 31 juli mijn tweede echo! 

Eerste kindje, maar veel medische aspecten aan de zwangerschap. Ik heb antifosfolipide syndroom wat de kans op een miskraam aanzienlijk verhoogd. Ik spuit daarom vanaf de eerste al echo al Fragmin (bloedvedunner) en slik aspirine. 

Ik ben ontzettend ziek, maar heb ook volgens mij griep ook nog! 

Nog iemand meer die extreem moe is? Echt gewoon midden in een gesprek soms in slaap vallen (oeps...).. :)

Ik lees en praat graag mee de komende (zeer spannende) tijd.. 

Terug
Bovenaan