Uitgerekend Maart 2020

Iedereen die er nog bij is gekomen gefeliciteerd met jullie zwangerschap ??
@kriebelbeestje fijn dat je misschien toch wat symptomen heb gekregen, ga je je toch wat zekerder voelen denk ik. 
Even een dingetje, ik heb vanaf vandaag links onderin buik (beetje waar je je eisprong altijd kon voelen) hele tijd wat steekjes. Niet echt pijn maar voel het wel hele tijd. Iemand die hier ook last van had? Of kan dit geen goed teken zijn? 

Zonnebloempje, lief dat je het vraagt ☺️
Ik schrok in eerste instantie toen ze begon over een inwendige echo, mjah daar zal ik me nu toch echt overheen moeten zetten hahaha! Zal wel vaker bloot moeten nu..
Maar goed, er is dus een echo gemaakt.. het was te vroeg om de termijn te bepalen maar die staat voorlopig op 7 maart!
Er is ook gemeten op de echo en “het” is 1cm ? ook een kloppend hartje gezien!
Ik moet zeggen dat ik hoopte dat het nu meer tot mij zou doordringen, maar het voelt eigenlijk nog steeds niet echt werkelijk..
Aankomende donderdag heb ik de intake bij de verloskundige en dan maken ze waarschijnlijk ook een nieuwe afspraak voor een echo om de termijn te bepalen!
12 augustus hebben we een afspraak waarbij de info krijgen over eventuele onderzoeken naar afwijkingen.. ben benieuwd!
Voelen jullie je allemaal wel zwanger? En voelde het “echter” na de eerste echo?
x Deetje

Hoi meiden.
Mag ik meeschrijven.
Als goed is eind maart uitgerekend.
Nu week 5.2.
Heb helaas al sinds vorige week heel weinig maar wel dagelijks donkerbruin verlies. Denk bij elkaar nog geen kwart maandverband vol. Maar schrik er wel elke x van. Zeker omdat ik al een keer een miskraam meegemaakt heb. Vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ben daardoor helaas niet zorgeloos zwanger.
Gelukkig mag ik aankomende donderdag voor een echo. Al zouden ze vast niet veel zien bij 5.4 als ze maar kunnen zien in of het op de goeie plek zit. En hoop ook wel dat ze zien waar het bloed vandaan komt.  

@ElsieJoy
De zwangerschapstest die Moeders voor Moeders doet heeft een gevoeligheid van 5000 hcg (waar een gewone test vaak bij ongeveer 25 positief is). Die gebruiken ze om te kijken of je al genoeg hcg aanmaakt om mee te mogen doen met MvM. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd 2 weken geleden. Vandaag dat ze nóg een keer testen. 

Ik heb vrijdag mijn eerste echo. Vind het wel spannend, maar ben vooral heel benieuwd. Hoop dat alles er goed uit ziet. Zou dan volgens mijn eigen berekening 7+2 moeten zijn.
Heb wisselend last van misselijkheid, soms een dag behoorlijk erg en dan valt het te dagen daarna weer mee. Verder wel erg moe. Maar over het algemeen ben ik tevreden, als het zo blijft gaan mag ik niet klagen. 

Wat fijn Deetje dat de echo er goed uit zag en het hartje klopte! Lijkt me heel speciaal om te zien! Hahah ja, je meer bloot geven zal er vanaf nu wel bij gaan horen ;) Ik kan nog niet mee praten over of dat het na een echo echter voelde, ik krijg pas 12 augustus de eerste echo en moet dus nog eventjes geduld hebben.
Ik was vanavond na werk zo moe! Viel plotsklaps in slaap op de bank terwijl ik anders zo'n slechte slaper ben. Helaas helpen de zakjes van de huisarts tegen mijn enorme darmkrampen nog niet helemaal. Zat vandaag op werk weer dubbelgeklapt en bijna flauwvallend van de pijn op de wc.
Gebruiker10150132, wat naar! Hoop voor je dat het niks verkeerds is.

Zonnebloempje oehh dan moet je nog even volhouden inderdaad, maar het is zo 12 augustus!!
mijn verloskundige zei als ik last kreeg van m’n darmen door verstopping dat ik eventueel 3x per dag een glas roosvicee laxo moet drinken.. en eventueel voor je ontbijt een lauw-warm glas water.. misschien dat dit je helpt!
x Deetje

Terug
Bovenaan