Uitgerekend mei 2019

Gisteren onze eerste afspraak met echo gemaakt bij de verloskundige. Ik ga op vakantie in de 7e week, dus had de keuze om ervoor te gaan (mogelijk pas 6 weken en 3 dagen dan). Risico dat je dan nog niks ziet is best groot. Uiteindelijk ervoor gekozen om na de vakantie te gaan. Ben dan 8 weken en een paar dagen. Kijk er zo naar uit! Nog 3,5 week wachten... voor mijn gevoel nog een eeuwigheid. 

Eindelijk mag ik me ook aansluiten. Voor alsnog komen wij ook rond 3 mei uit, maar zit momenteel op een kleine 8 weken. Vandaag voor het eerst een echo gehad (na 2 vroege miskramen voorheen waarbij we de eerste echo niet eens haalden). 
Voor iedereen met steken, links/rechts verschillen e.d. Ik heb continu links onder veel meer druk en steken gevoeld en was enorm onzeker. Geen bloedverlies, maar wel de angst dat de zwangerschap buitenbaarmoederlijk zou zijn. Gelukkig bleek dit dus niet het geval! Je kunt dus wel degelijk vanalles voelen bij een intacte zwangerschap. 
Zolang de pijn hanteerbaar en niet continu is, er geen bloedverlies is, is de kans groot dat het wel goed zit. Hopelijk geeft dat iets geruststelling. Uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon die goede echo!

Soort van ‘blij’ dat je dat zegt fluitende vogel! Ik merk niet vaak dat ik zwanger ben, behalve sinds twee dagen steken maar dan alleen links. Je stelt me weer een beetje gerust!
ik heb sinds kort mijn eerste ‘kwaal’ en ben er niet blij mee: winderigheid. Elke avond, niet normaal zeg! Schaam me kapot haha, maar gelukkig ben ik dan vaak thuis met vriendlief en die heeft t maar te accepteren ?

Gefeliciteerd allemaal! Leuk om al die verschillende verhalen te lezen :)
Ik had zelf vorige week dinsdag voor het eerst een positieve test. Vorige week donderdag en afgelopen maandag 2x behoorlijk veel bloedverlies gehad, waardoor ik dacht dat het mis was gegaan. Vanmorgen mocht ik al voor een echo komen en het zag er allemaal toch goed uit! Het is nog wel erg vroeg, want ik ben waarschijnlijk rond 19 mei uitgerekend.. maar ik durf toch weer een beetje blij te zijn na vanmorgen! Het is ons eerste kindje, dus best spannend allemaal!

Goedemorgen meiden,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik mag mij hier ook (nog net) melden. Gisteren positief getest, vanmorgen nog een test gedaan en die was nog duidelijker. We zijn zo blij! Al is het ook wel weer heel spannend, bij mijn vorige zwangerschap in juni kreeg ik een echo bij 8,5 week en en toen bleek dat het gestopt was met groeien bij 5-6 weken. Ik hoop dat ik deze keer misschien iets eerder mag komen. Wanneer bellen/belden jullie de verloskundige om je in te schrijven?

Ik belde de verloskundige een dag nadat ik wist dat ik zwanger was dat was ongeveer met 4,5 week. Ik mocht zelf weten of ik met 7 of 8 weken wou komen en heb natuurlijk het eerste gedaan 7 weken wil niet langer wachten haha. Nog 6 daagjes dan mag ik dan ben ik 7 weken en 3 dagen als het goed is met mijn berekening.

Hoi Rosie, jij ook gefeliciteerd!
Ik had ook vrijdag een positieve test, dat het weekend laten bezinken en maandag aangemeld bij de VK. Zij belden mij meteen terug voor een afspraak. Eerste echo mochten we kiezen, in de 8e week of na 10. Zo vroeg mogelijk natuurlijk haha, alleen zij de vk dat sommigen dat niet willen omdat dat dan inwendig moet. Eerder doen ze bij ons niet aan (alleen in geval van 'nood')

Terug
Bovenaan