Uitgerekend mei 2019

Hoi dames,
Op dit moment ben ik 12 weken en 3 dagen zwanger van m’n eerste kindje. 5 mei 2019 ben ik uitgerekend. En oh, wat maak ik me telkens druk: gaat alles wel goed? Klopt het hartje nog? Ook onzeker dus voor de echo’s @ Hannah laure. Buiten dat ik energielevel 0 heb, m’n borsten gevoelig zijn, wat lichte steekjes her en der voel, m’n bil/-onderrugspieren voel, voel ik me lichamelijk prima. Niet misselijk e.d. Maar het zorgen maken, is funest. Ik wou dat ik meer kon genieten, want het is zo bijzonder! Heeft er iemand tips om meer te kunnen genieten en de negatieve gedachtes los te laten? En wat voor kwaaltjes hebben jullie (nog) rond de 12/13 weken? Waar ik ten slotte benieuwd naar ben: hebben jullie het al verteld bij jullie werkgever en hoe reageerde deze? 

Hallo dames! 
Ik ben uitgerekend op 2 mei, dus vandaag 12+6 :) ik heb me net aangemeld op het forum en probeer vanaf nu mee te lezen met dit topic! Merk dat ik het tot nu toe een heel eenzaam gebeuren vind, zwanger zijn. Heb weinig vriendinnen en geen daarvan is zwanger of heeft een kindje (ben toch al 28 haha). Hopelijk doet dit forum me goed.
Het is mijn eerste kindje, mijn vriend heeft al twee dochters, mijn bonuskindjes :) ik  heb tot nu toe twee succesvolle echo's gehad en ga vanavond weer naar de verloskundige om naar het hartje te luisteren! 

Liefs, Amanda

Ik heb vandaag mijn tweede echo gehad en ben nu 10 weken en 3 dagen. Mijn uitgerekende datum is 19 mei. Alles was goed en het was zo'n verschil met de 7 weken echo ❤.  De baby was duidelijk herkenbaar en was actief. De baby heeft even naar ons gezwaaid ? prachtig! Mijn dag kan niet meer stuk ?. 
Verder zijn de kwaaltjes nog aanwezig en zit ik op het moment verschrikkelijk verstopt ?. Heeft iemand nog goede tips? 
Xx

@lievelo tips over verstopping heb ik niet. Lees graag als iemand tips heeft. Heb er ook al enige tijd last van. Morgen heb ik onze tweede echo nu rond de 11 á 12 weken.
@indy vervelend dat je je zo onzeker voelt, maar probeer het echt los te laten en de genieten van de kleine. Kwaaltjes of geen kwaaltjes dat maakt niet uit en zoals ik het lees heb je zeker wel zwangerschapskwaaltjes. Met de zwangerschap van mijn eerste kindje had ik in de eerste weken ook geen last van misselijkheid. Dit kwam later heel even. 

Ene welkom Amanda!!

Hoi!!
wilde jullie laten weten dat de echo vandaag goed was. Kleine bewoog lekker en hartje klopte mooi. Uitgerekende datum is 13 mei 4 dagen voor mijn eigen verjaardag ?

Ik maak me gelukkig niet heel veel zorgen, dus ik kan wel zeggen; ‘ niet doen’ maar dat is heel makkelijk gezegd en soms lastig gedaan. 
Na de 12 weken is de kans dat er iets mis gaat heel erg klein (gelukkig). Naast de echo’s is volgens mij ook het hartje te beluisteren bij de vk. Het is echt beter om je geen zorgen te maken, dus probeer je te richten op de leuke dingen! En laat het toe als je je wel even zorgen maakt, dat maakt je ook verantwoordelijk. 
Vandaag 9+5. Volgende week termijnecho! Heb zo’n zin om hem/haar weer te zien. 
Qua buikklachten/opstopping, daar had ik ook last van. Op aanraden drink ik nu elke ochtend rosvicee laxo op de nuchtere maag. Dit helpt! Ineens kan ik weer elke dag, wat een verlichting. 

@Indy ik heb het meteen aan mijn werkgever verteld (dezelfde week dat ik de positieve test had, dus ongeveer met 4 weken zwangerschap). Ik werk in een chemische fabriek, wat dus niet echt samen gaat met zwanger zijn! Op mijn werk reageerde ze (het management) heel erg positief en werden er gelijk maatregelen getroffen. Ik was hier echt heel zenuwachtig voor omdat ik toch in een ‘mannenwereld’ werk. Ik heb per direct kantoor werk gekregen en werd er een vervanger voor mij geregeld. Helaas reageerde mijn directe collega’s hier niet zo positief op... “nu al niet meer de fabriek in??” “ je kan toch nog wel X of Y blijven doen?”. Zeker toen ik daarna een miskraam kreeg deden deze collega’s helemaal raar. “Je bent toch niet meer zwanger? Dan kan je de fabriek toch weer in?”. Gelukkig had ik alles goed geregeld met het management en kon ik na mijn miskraam ook nog steeds kantoorwerk blijven doen. Gelukkig maar want na 4 weken was ik al weer zwanger. :) 

@Suso wat een goed nieuws gefeliciteerd!!

Ik heb dinsdag mij termijn echo gehad en wat een opluchting was dat! Het eerste wat ik zag was een bewegend hartje en een last viel van mijn schouders af. Ik ben morgen 11 weken en ben nu toch wel heel positief dat het goed blijft gaan. De kleine lag precies op schema kwa groei en was tijdens de echo heerlijk aan het bewegen. Was zo schattig om te zien! De beentjes vlogen alle kanten op haha. 

Ha SuSo, ik ben ook vlak voor Mn eigen verjaardag uitgerekend! Zal wat zijn als we op onze eigen verjaardag bevallen haha.
ik heb volgende week de termijnecho, maar ga morgen eens bellen. Houdt momenteel niks binnen, t is niet meer te doen gewoon...huis tuin en keuken dingen al geprobeerd, maar t wordt met de dag erger helaas

Terug
Bovenaan