Uitgerekend mei 2019

Hoi meiden,ik ben nieuw op dit forum en uitgerekend op 30 mei van ons eerste kindje! Helaas heb ik wel last van kwaaltjes, ik ben extreem misselijk geweest en daardoor heeft mijn leven een flinke tijd stil gestaan...Maar gelukkig lijkt daar nu een eind aan te komen! :)

Alleen door het vele niksen heb ik geen conditie meer over... Doet iemand aan zwangerschaps gym of yoga? En helpt dat een beetje om een conditie op te bouwen? Of heeft iemand een tip? 

Ohja, die buik. Ik snap heel goed dat je je buik mist! Hier het omgekeerde. Afgelopen 2 weken zo hard gegroeid en mensen vinden het leuk om dat uitgebreid te bespreken. ‘Hoeveel ben je al aangekomen, is dat normaal zo’n dikke buik bij zoveel weken, nou dat wordt vast een flinke baby’. Dat maakt mij dan weer onzeker. Maargoed, mijn man vindt het geweldig die buik en daar ben ik blij om. Hij loopt graag met mijn buik te pronken, best schattig:)Je baby gaat straks een groeispurt tegemoet, hopelijk krijg je dan een prachtige bolle toeter!Mijn kleine begint behoorlijk druk te worden van al dat geklapper in de straat! Hoe is dat bij jullie? Ben nu 22 weken?

@sunflowerss ik ben ook heel ziek geweest, weinig conditie. Ik ga volgende week beginnen aan zwangerschapszwemmen. Dit heb ik mijn eerste zwangerschap ook gedaan en dit vond ik heerlijk! 

@sunflowersss ik doe zelf 2x per week mom in balance, soort van bootcamp voor zwangeren. Is kracht en conditie door elkaar. Verder vind ik het ook heerlijk om af en toe baantjes te gaan trekken wat ook goed is voor de conditie! 

Als eerste de beste wensen voor 2019 iedereen!

@Sunflowerss ik doe zelf aan zwangerschaps yoga. Maar dit help niet om een conditie op te bouwen hoor. Het is vooral een voorbereiding naar de bevalling toe, met adem oefeningen, hoe je weeën het beste kan opvangen, etc.
Voor conditie zou ik zwemmen aanraden. Fijn voor je lichaam naarmate je buik groter wordt én goed voor de conditie.@Anananasss ik snap je bezorgdheid! Hoewel ik er persoonlijk niet over mee kan praten want heb een gigantische toeter haha. 
Maar een vriendin van mij is heel haar zwangerschap slank gebleven, tot aan de bevalling toe paste ze nog in haar normale spijkerbroeken. Ook is het vaker voorkomend bij een eerste zwangerschap dat de buik pas later komt. Zoals hier boven al eerder gezegd, straks krijgt je baby een groeispurt, dus misschien komt die buik straks wel. :)  

Happy new (baby) year!!@Ananasss, Lijkt me heerlijk geen buik! Geniet ervan en besef dat het ook compleet normaal is. Ik spiek ook naar andere buiken maar ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat echt iedere buik anders is. Al kan ik me wel voorstellen dat het stom is als mensen je niet geloven dat je al 19/20 weken onderweg bent...@Sunflowers, Hier ook zwangerschapsyoga en ga volgende week starten met Zwangerfit. Dat  zijn 12 lessen sporten onder begeleiding van de fysiotherapeut. Misschien dat er bij jullie in de buurt ook zoiets wordt gedaan? Kijk eens op websites van fysiotherapeuten! Daarnaast wordt dit ook nog gedeeltelijk vergoed omdat het als zwangerschapscursus wordt gezien. Maandag de 20-weken echo (voor ons een GUO). En dan eindelijk horen of we een jongen of meisje krijgen. Ben benieuwd of ik me bij de club kan aansluiten met een jongetje... Denk het wel :')

Terug
Bovenaan