Uitgerekend mei 2019

Zeker stil! ? Ik moet zeggen dat ik zelf veel op een FB-groep zit van mamaplaats. Ook met allemaal dames die uitgerekend zijn in mei!
Vandaag heb ik een mailtje gekregen dat 14 februari de baby kamer geleverd wordt! Jippie! Ook een kinderwagen, box en co-sleper zotten hier bij. Helaas kunnen we kamer nog niet meteen in elkaar zetten. Morgen ga ik de muren schilderen in de kamer dus dat is wel erg leuk, dan kan ik er ik ieder geval toch al wat mee bezig zijn. Maar er loopt nog een bestelling voor een nieuw raamkozijn. Zodra dat kozijn binnen is en gemonteerd is zetten we de meubeltjes en spulletjes pas neer. 
Ik heb ook met mezelf afgesproken kleertjes en accessoires etc etc pas te kopen als de kamer in elkaar staat, zodat ik alles gelijk kwijt kan. Maar kan het af een toe toch niet laten wat leuke kleertjes te kopen. ? Oh die nesteldrang Hahah! Sinds een week of 2-3 echt last van. 

Hier gaat alles goed! Vandaag precies 25 weken en het kamertje is al zo goed als af. Ik heb nu al zin om alle kleertjes te wassen en alles netjes te ordenen in de kast maar ik houd me nog een beetje in. Wel ben ik langzaamaan aan het kijken naar geboortekaartjes en lekker online allemaal verschillende ontwerpen maken. Er is zo enoooorm veel keus en het is echt heerlijk vermaak voor ‘s avonds op de bank. Hoe gaat het bij jullie met het kiezen van een naam? Zijn jullie er al over uit of is het een discussiepuntje thuis? 
Ik heb nu al zoveel zin om de kleine man in het echt te ontmoeten! 

Jaaa wij hebben een naam! Ik wil ook graag nog een tweede naam, het liefst een vernoeming. Maar hier ben ik nog niet over uit. En nog een puntje: de achternaam. We zijn niet getrouwd en ook niet van plan dit ooit te doen, dus het is echt kiezen welke achternaam we nemen. Mijn vriend zegt dat het hem absoluut niet uit maakt maar ik ben er echt nog niet over uit. ? 

Moeilijke keus lijkt me dat! Aan de ene kant wel fijn dat het voor hem niets uitmaakt maar misschien maakt dit de beslissing dan juist ook weer lastiger. Wij hebben ook al een naam en gaan in maart voor geregistreerd partnerschap waarbij ik ook de naam van mijn vriend aanneem. Wij doen het op deze manier omdat dan de erkenning etc dan gelijk is vastgelegd en ik vind het persoonlijk ook wel leuk dat ik dan dezelfde achternaam heb als mijn kind (en vriend natuurlijk). 

Wij hebben bij ons eerste kind gekozen voor de achternaam van mijn vriend. Hierdoor krijgt onze 2e automatisch ook die achternaam van hem. Wij hebben hiervoor gekozen omdat wij vonden dat dit hoort. Misschien een beetje ouderwets maar daarbij  zijn wij wel van plan ooit te trouwen of geregisteerd partnerschap te doen. Waardoor het voor ons een logische stap was. Sterkte met kiezen.
Over de namen zijn we sinds gisteravond wel uit ? Wel een fijn idee!!!

Wij denken ook al een naam te hebben, maar gelukkig hebben we nog even. Als we het over de baby hebben gebruiken we vaak al die naam, en dat voelt goed. Dus ik denk dan: waarom voor een andere naam gaan?! Wel ik wil ik nog graag een tweede (evt derde) naam, vernoemen naar de oma's. Alleen ze hebben niet echt de meest hippe en makkelijke namen, maar als ik vernoem wil ik het niet al te ver zoeken (letters husselen zeg maar niet, van Johannes Johan maken vind ik nog wel kunnen). En daar zijn we het nog niet over eens haha
Nesteldrang nog compleet geen last van, mijn vriend hoopt stiekem dat ik dat nog wel krijg haha. Kamertje gaan we niet echt doen. In het begin zal onze dochter bij ons op de kamer slapen in een wiegje, en tegen de tijd dat ze daar niet meer in past zijn we hopelijk verhuisd haha. Ergens einde van het jaar verwachten we de sleutel van ons nieuwe huis, dus daar kan/mag ik losgaan met een leuk kamertje!
Eerstvolgende op het lijstje: kinderwagen kiezen.

Wij hebben ook een naam (voorlopig). We vinden het allebei een leuke naam, maar willen eerst nog even er aan wennen en hebben het nog niet vaststaan . Voor het geval we toch nog een leukere naam tegenkomen. Wij hebben ook 2 namen gekozen en beide namen gebruiken we om te vernoemen. 
Ik slaap de laatste tijd ook weer erg veel. Klokje rond slapen is voor mij geen probleem haha. 
De kinderkamer begint steeds iets voller te worden! Zo leuk om al die spulletjes te verzamelen. Wij hebben niet teveel gedaan aan de babykamer omdat we in april de sleutel krijgen van onze nieuwe woning! Daar gaan we de kamer helemaal maken zoals we willen!

Phoe, vandaag kinderwagens ‘getest’. Wat een toestand en een keuze! Ben helemaal gesloopt? 
Ik ben fan van de Mutsy Nico en mijn man van de Joolz (verschrikkelijk duur). 
Hebben jullie al rond gekeken? En wat heeft jullie voorkeur ?

Terug
Bovenaan