Uitgerekend november 2021

Ik sluit ook graag aan... Nu 5 weken in verwachting van ons eerste kindje. Na 10 maanden proberen gelukt met ondersteuning van medicatie. 
Ik heb in heel lichte mate last van kwaaltjes..de ene dag al meer dan de ander.  Ik heb wel af en toe heel korte steekjes, telkens in linkerzijde. 
Ik ben wat hypochondrisch aangelegd dus heb immens schrik dat die steekjes enkel links zijn door bbz .. ik heb ook al gedacht dat ik mola zwangerschap  heb, toen ik hoorde dat men hcg mooi hoog was enz...ik maak mijzelf gek met wat er allemaal kan mislopen. 
Ik ga nu terug starten met mindfullness want merk dat ik heel veel stress heb.
Helaas nog tot 31 maart wachten op 1ste echo.
Volgende week wel nogmaal hcg laten bepalen.  Mocht dit van gyn omdat ze merkte dat ik zo snel bezorgd ben.

@AvdS, lief dat je eraan dacht! Gisteren inderdaad eerste echo gehad. Voor de termijn (6w1d) zag het vruchtje er perfect uit met een krachtig kloppend hartje. Super fijn dus!
Met mij gaat het helaas niet zo goed. Ik voel me erg beroerd en ontzettend vermoeid. Ach ja, het is voor het goede doel!

@Spookie wat fijn dat de echo goed was! Je had wel al vroeg een echo. Heerlijk lijkt me dat. Ik moet gewoon echt wachten tot 8 weken. Dus nu nog 2,5 week te gaan ?

@spookie en @avds wat hebben jullie fijn op tijd de echo met 6 en 8 weken! Is dat standaard bij jullie? Mijn verloskundige zei dat ik met 12 weken mn eerste echo heb?

JessieJM, ja in de praktijk waar ik zit heb je de eerste echo met 8 weken om te kijken of het goed zit en het hartje klopt. En dan met 11-12 weken de termijnecho om oa de uitgerekende datum te bepalen.

JessieJM, bij mijn verloskundigenpraktijk is het ook standaard de eerste echo bij 8 weken en daarna termijnecho bij 11-12 weken. Omdat wij bij een fertiliteitskliniek liepen, had ik daar gisteren al een echo (met 6 weken). Toch nog een voordeeltje van zo'n traject dus :)

Terug
Bovenaan