Uitgerekend november 2021

Hoii!

Benieuwd in hoeverre jullie dit mooie nieuws al gedeeld hebben met naasten? Wij alleen ouders, zus en schoonzus.

Hey DG,
Mijn beste vriendin weet het.
De familie gaan we het na de 1e echo vertellen als alles goed is en de rest denk ik na de termijn echo.
En jullie?

@jessie ja het gevoel is erg belangrijk. Mijn verloskundige zei dat ze de afspraak op 8 weken inplant, omdat ze dan alles wat ze wil zien goed kan zien.
Ik heb het mijn beste vriendinnen verteld. (Dat zijn er 5) Ouders / broers en zussen twijfelen we over wanneer we dat gaan doen, voor of na de eerste echo. Binnenkort zitten we in een verbouwing en hebben we een hele planning waar we gaan eten omdat we geen keuken, water of koelkast hebben. En dat is nog voor de echo dus misschien toch gewoon op dat moment.

Wij weten ook nog niet hoe lang we het geheim houden. Mijn personal trainer weet het omdat ik wat minder zwaar wil tillen? maar de familie willen we denk ik wachten tot 8, 10 of 12 weken. Daar zijn we nog niet over uit! Mijn beste vriendinnen/vrienden zou ik het vlak daarna willen vertellen. Denk toch dat we het niet lang volhouden haha. En als er iets niet goed gaat zou ik het ook graag kwijt willen ??‍♀️ Een van mijn beste vriendinnen zit in een IVF traject, dat voelt moeilijk want ik gun het haar zo, maar ik heb haar belooft wel gewoon eerlijk te zijn zodra het zover is.

Ja wij dus ouders en zus en schoonzus. Rond 11, 12 weken familie vrienden en collega's. Wil het nu van de daken schreeuwen maar vind deze periode ook zo spannend en onzeker nog..

JessieJM
Ik begrijp je gevoel heel goed! Ik heb precies het zelfde met een hele goede vriendin die in een ivf traject... wat je zegt je gunt het hun ook zo erg..

Alleen mijn beste vriendin en haar vriend weten het. Verder nog niemand. Ik vermoed alleen dat ik het niet langer dan 8 weken kan verbergen.
M’n buik kan ik steeds moeilijker verbergen en nu gaat halverwege de dag m’n knoop al los terwijl dat vorige week pas in de avond moest.
Dus ja dat hoort blijkbaar bij een tweede ?

Een tip aan JessieJM en Manra, vertel je vriendin in het fertiliteitstraject nooit dat het zo onverwacht snel is gelukt, dat is iets wat diegene echt niet wil horen.

Terug
Bovenaan