Uitgerekend november 2021

Advs, haha nou wie weet inderdaad. Maar er zijn er wel een paar rond de uitgerekende datum dus t kan alle kanten op!
Dg spannend t kan bij jou ook ieder moment. Fijn dat het gelukt is met het bed!
Ik heb morgen de laatste controle ben dan 37 weken. En het is zeker heerlijk weer voor een kraamweek en lekker te cocoonen ?Ik ben vandaag de flesjes en kolf aan het uitkoken, de enveloppen zijn geschreven. Alles is gewassen. Na t weekend samen het hele huis nog even poetsen en dan zijn we er klaar voor!

Ik ben ook wel gespannen hoor, ook al weten wij precies wanneer t gaat gebeuren. Ik zie wel op tegen de keizersnede..ben vreselijk bang dat ik weer zo beroerd wordt door de ruggenprik.. de anesthesist zei ook dat die kans wel erg groot is gezien de vorige keer. Dus stel me er maar op in dat het weer gebeurt

Jillla mijn kindje lijkt gewoon op de Mr, die heeft ook een groot hoofd. Aan het profiel twee zien lijkt t verder op mij (gisteren mijn babyalbum bekeken en ik had ook zo'n neusje).

Ik heb overigens sterk het gevoel dat ik morgen bij de vk hoor dat ze volgende week weer een echo wil om bij te houden of dat hoofdje zo vooruit blijft lopen qua groei en ik vermoed dat ze mij echt niet veel langer laten lopen dan 40 weken. Dan zou het hoofdje nl op 42 weken staan. De rest van het lichaam zit keurig op de verwachte curve van mijn zwangerschapduur.

Ik heb nog steeds niet echt een gevoel bij het geslacht, al ben ik nu wel gewend geraakt aan het idee dat het een jongetje kan zijn.

Bedankt voor alle berichtjes! Zo lief ?
Ik zal het een beetje beknopt houden al wil ik heel graag een keer de tijd nemen het uitgebreid uit te typen!
Maar de nacht van 18 okt begonnen lichte weeën, en na twee uur checken gem. elke 7min. Toen heb ik de vk gebeld maar die zei oh is vast vals alarm (niet heel sterk en niet om de 5 min).
Toen ben ik voor de zekerheid maar het huis helemaal gaan opruimen en schoonmaken haha, vriend was namelijk op werk. En tegen 3u waren ze sterker maar nog steeds onregelmatig.
Ik kon niet meer slapen en heb dus gewacht tot 8u wanner mijn vriend terug was.
Vk gebeld, die was er nog niet zeker van dus kwam met 1,5u en toen ging het super snel. Toen ze kwam 4cm ontsluiting dus het was zeker de bevalling! Toen ze na 2 uur terug kwam was er niet veel gebeurd (en ik maar hard werken?) dus toen heeft ze me gestript. En na een uur kwam ze terug en 8cm!! Nou ik heb echt al mijn focus in de wereld gebruikt en ik wilde zsm gaan. Gelukkig was er plek in het zh dus ik rende de trap af en de persdrang begon al, ik in de autorit alles wegademen, niet ingeven, rende de auto uit zh in (niks geen rolstoel ??). Om 2u kwamen we aan, 14:15 10cm en 14:29 was ze er!!! Wat een opluchting ?‍??‍??‍?
Ik kijk er heel tevreden op terug, het was zo comfortabel en fijn. De vk heeft me heel goed begeleid waardoor ik geen hechtingen heb! Voel me sinds vannochtend erg moe (amper geslapen gisternacht).
Maar alles gaat goed! Hopelijk gaat bij jullie alles voorspoedig ? en komt goed SuusX! Ik begrijp het wel, maar you got this!

Amtk klinkt als ern prima bevalling! Wel frustrerend dat het niet echt op schoot in het begin. Had ik bij mijn dochter ook. Zoveel weeën en nog amper ontsluiting.
Wel fijn dat ze hebben kunnen strippen en dat het daarna wel snel ging.

Hier gisteren avond echt een onrustige avond met volgensmij echt wel weeën maar nog wel onregelmatig dus had de hoop dat het door zou zetten. Uiteindelijk toch masr naar bed gegaan en na 2 uur in bed toch in slaap gevallen. En nu is het weg? hoop dat het toch een voorteken was en het snel goed door zet.

Lapjesendraadjes, maak je je zorgen om de groei van het hoofdje? T komt inderdaad soms gewoon voor in de familie grotere hoofden ? een collega had t zelfde.
Wel spannend als ze je niet langer als 40 weken zouden laten doorlopen, jij bent bijna 38 nu?

Amtk, dat klinkt wel echr als een ideale bevalling zo relaxt en dat voor de eerste! Heel fijn! Geef je bv? En hoe voel je je lichamelijk nu? Hopelijk zijn jullie lekker aan t genieten van jullie gezinnetje.

Dvbm, ow wat jammer dat t weer gestopt is! Hopelijk was t inderdaad een voorbode en gaat de kleine snel komen!

Ik moet even mn ei kwijt hier... ben zo verdrietig maar ook boos. Gedoe met de schoonfamilie.. we hebben afgesproken dat we op de dag van de geboorte geen bezoek willen in het zh. Alleen mn dochter natuurlijk! We willen dat die dag in t teken staat van ons gezin. En we lekker kunnen wennen aan elkaar. Nou snapt mn schoonmoeder en schoonzus daar helemaal niks van, ze voelen zich gekwetst en gepasseerd. En willen eigenlijk gewoon komen ook al wil ik het niet. Want hun wachten ook al maanden op de baby en het is toch een feest etc etc.. mn man staat er tussen in.. hii snapt t van mij maar ook van z'n familie. Ik vind dat hij achter mij moet staan natuurlijk.
Wat vinden jullie ervan?

SuusX Oeii.. ik begrijp jou toch beter en jij moet die dag bevallen.. Ik begrijp heel goed dat je lekker samen met je man en dochter wil zijn, rustig alles verwerken, even geen zorgen over groeten en small talk. Mag je best duidelijk in zijn vind in, ze kunnen ook een paar dagen daarna komen??‍♀️
Bij mij waren mijn 2 zussen en oom langs maar niet in het zh, ze hebben me naar huis gebracht en zijn weer gegaan.

En ja bv! Heftig, ik heb vanaf vandaag echt 3cupmaten meer geloof ik, wat een spanning ! Het gaat gelukkig heel goed met ons, ze is echt gezond en een fijne baby! Alleen ‘s nachts nog moeilijk de draai vinden.. vandaag de geboorte aangifte gedaan! Ze is nu officieel ons kindje hahahah?

SuusX, ik snap je ook helemaal. Is ook iets waar ik over denk. Ik vond het bij de 1e ook nog eens zo vermoeiend. Net bevallen en meteen bezoek en mn dochtertje meteen afgeven omdat hun haar ook wilde vasthouden, wat natuurlijk ook wel logisch is maar toch. Het lijkt me heerlijk om even 1 dagje gezin te zijn zonder bezoek. Ik moet het alleen nog bespreken met mijn man?

Amtk fijn dat het nu officeel is, zo apart een nieuw wezentje echt van jullie ?

Amtk klinkt echt als een top bevalling, heerlijk!!

SuusX, ik maakte mij wel eventjes zorgen, maar het zal vast wel lukken. Baby is nu officieel ingedaald, hoera! Ik hoef ook pas weer over 2 weken, met 40 weken terug te komen. Want alles gaat verder hartstikke goed.

Enne, over dat bezoek de eerste dag. Ik geef je groot gelijk, ik denk dat ik ook niemand wil zien de eerste dag. Inderdaad, eerst tijd met het gezin! En ja, iedereen wacht al maanden maar jullie zijn belangrijker want zijn de ouders plus jij hebt net een zware operatie ondergaan!

Terug
Bovenaan