Uitgerekend november 2021

SuusX, ik zou vooral doen waar jij je goed bij voelt. Jij bent tenslotte net bevallen en de baby loopt niet weg ?
Natuurlijk is de familie reuze nieuwsgierig, maar vergeet idd niet dat jij een keizersnede achter de rug hebt, een newborn en nog een kindje en dat lijkt me zoveel belangrijker dan je schoonfamilie die vindt dat ze ‘lang hebben moeten wachten’, etc.
Jullie zijn prio en de rest komt later.

Ik heb het hier ook al over gehad met m’n man. Aangezien op de dag dat ik bevallen was zijn moeder 2x langs is gekomen. Heb al aangegeven dat ik dat niet meer wil. De kraamweek doen we rustig aan, weinig bezoek en vooral tijd met ons gezin. Aan elkaar wennen, ieders plekje vinden vooral voor onze peuter zal het wennen zijn.
En ja, onze ouders zullen echt wel even langs komen vermoed ik maar ik durf nog niet te zeggen of dat meteen dezelfde dag zal zijn. Waarschijnlijk wel m’n schoonzus omdat onze dochter daarheen zal gaan als ik ga bevallen.

Wat een gedoe eigenlijk hè?! Zitten we toch helemaal niet op te wachten zo aan het einde van onze zwangerschap

Lapjesendraadjes wat fijn dat ze baby goed ingedaald is! En terugkomen bij 40 weken klinkt goed.

Amtk, oh jij hebt de eerste stuwing te pakken lees ik ? succes! Hoe is je kraamweek verder? Fijne kraamhulp?

Ik lig weer eens wakker. Kan dan ineens niet meer slapen s nachts. En dan begint de honger, dorst, naar de wc, etc ?

Gelukkig dat jullie er allemaal net zo over denken!
Ik heb gister goed met mn man gepraat en flink potje gehuild.. hallo hormonen haha. En hij staat achter mijn keuze. En z'n familie is duidelijk dat ze de dag erna welkom zijn.
Het was echt nog een heel drama geworden ze gingen allemaal mijn man bellen waarom het niet mocht etc etc.. echt te belachelijk voor woorden.

Amtk, ah zo fijn dat het nu officieel is he! En ja die stuwing..heftig is t zeker!! Hopelijk zakt t snel af. Kan je overdag wel een beetje je rust pakken?

Mn schoonzus, wordt morgen ingeleid dus de baby's komen in dezelfde week hoe grappig is dat! Zij is vandaag 40 weken, maar de baby is aan de grote kant vandaar dat ze gaan inleiden.

Avds ongewenst nachtbraker ?? hoop dat je wel nog even hebt kunnen slapen. 
Suusx m'n mond viel nog net niet open toen ze je dat de familie zich achtergesteld voelde ? jeetje zeg, jij was zwanger geloof ik toch? Het is toch jullie kindje? Daar hoeft niet iedereen met z'n snufferd op toch de eerste dag.. gelukkig staan jij en je man achter elkaar! Wat een onzin zeg. Je bericht heeft me wel aan het denken gezet hoe ik het zelf wil want had daar eerlijk gezegd nog helemaal niet over na gedacht.. 
Is het raar dat ik helemaal de kriebels krijg bij het idee dat iedereen 'mijn' baby meteen zou willen zien/vast zou willen houden? ? gelukkig kunnen we de corona kaart nog trekken ?

Jillla, nee heb daarna niet echt meer geslapen ? gelukkig vannacht wel aan een stuk door!

Ja ik snap dat je de kriebels krijgt van het idee dat iedereen straks jullie kindje wilt zien, laat staan vasthouden. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! En doe vooral geen dingen omdat anderen vinden dat het moet.
Wij hebben bijv onze dochter destijds na de geboorte niet in ieders armen gedrukt/gegeven. Zo’n bevalling is ook voor de baby heftig en ik geloof erg in het feit dat baby’s prikkels/ energieen van anderen aanvoelen. Dus pas na een week of 2 heb ik haar aan de oma’s gegeven. We hebben haar eerst, voor zover het kon, aan ons laten wennen voordat ze van hand ging.
Ik ben van plan om dat nu zo weer te doen.

Baby’s lopen niet weg dus vasthouden kan later ook nog ?

Het is wel goed dat dit topic hier ter sprake komt, ik heb het gisteren gelijk met de Mr besproken! Het lijkt hem prima als de opa's en oma's de eerste dag komen. Ik heb zoiets van, eerst even kijken hoe ik mij voel en hoe het gaat! Als het s middags geboren wordt dan hoef ik echt niet op dag 1 al mensen aan mijn bed (behalve de grote zus die thuis woont). Dag 2 is wat mij betreft ook goed! Dan moet wat mij betreft grote zus die gedeeltelijk thuis woont ook komen. En vasthouden, dat weet ik nog niet. Ik denk dat dat aan het kindje zelf ligt. Of maar heel even.
Ik bekeek van de week mijn babyalbum en de eerste die mij heeft vastgehouden, was mijn recent overleden oma? die inderdaad dezelfde dag nog kwam.

Goedemorgen dames!!
Hoe gaat het met jullie en de babybuiken? Ik mis het wel een beetje, lig de hele tijd samen met haar.
AvdS kraamweek gaat prima so far! Ik had de eerste drie dagen niet zo een goede kraamzorg, wat ik me realiseerde toen de nieuwe kwam gisteren, she’s amazing!!! Legt alles heel goed uit etc. De nachten zijn nog lastig dus ik probeer nu overdag met ritme te voeden maar pff, ik zat gister zelf ook in tranen met haar? en papa is een echte doorslaper.
Maar de liefde die ik voel is echt van de wereld!
SuusX goedzo! Gelukkig begrijpt hij het ook en tsja, dan vinden ze dat maar, onnodige inspanning :(
Jilla, ik heb dat ook heel erg, bij mijn moeder en zussen niet, maar het idee van anderen die baby “doorgeven” gruwel ik ook. Ik ben van plan lekker te wachten met visite (2/3 weken) en dan wordt het kijken en kletsen?
Ik moet nog een kaartje maken, probeer het vandaag maar ik weet niet of onze wensen op 1 lijn zitten ?
Ik ga nu lekker dutje doen! Succes❤️

Hoi dames,

Ja lastig he met visite en wie wel vast houden en wie niet..
T liefst geef ik de baby de eerste week aan niemand maar dan krijg ik echt boze gezichten ben ik bang... zo stom he om er zo mee bezig te zijn.
Nu met de oplopende corona cijfers vind ik het ook wel echt een ding hoor visite..

Amtk, ahh ja de bekende kraamtranen lekker aan toegeven en laten stromen lucht soms zo op. Wat balen dat je eerst geen fijne kraamhulp had maar nu dus wel! Hoeveel dagen heb je nog kraamhulp?
Je man ook gewoon aan t werk zetten en wakker maken he! Ik doe de voeding maar manlief dan tempen en luier! Gedeelde smart ?

Terug
Bovenaan