Uitgerekend november 2021

Jaa wie van ons drie zal de volgende zijn?
Ik heb vandaag weer controle gehad bij de vk. Qua cm’s lig ik precies op dezelfde lijn als met onze dochter.. dus heb me er ook op ingesteld dat ik dus gewoon doorloop t/m 41 weken.

Volgende week dinsdag terugkomen en dan kan ik gaan bespreken wanneer ze kunnen strippen. Waarschijnlijk eind volgende week al dus dan ben ik bijna 41 weken. Tenzij meneer zich eerder aan doet, maar daar reken ik niet op.
Momenteel is er weinig ruimte, het is een en al baby en m’n buik is alles behalve groot ?

Willen jullie je laten strippen als je de 40 weken over heen gaan?

Hoe is het met de rest van de mama’s? Hoe is de kraamweek? Kraamtranen en stuwing al gehad?

Ik heb geloof ik in augustus aangegeven bij de verloskundige dat ik niet tot 42 weken wil doorlopen. Dus ik ga maandag tijdens mijn controle (dan 40+2) het ook hebben over strippen met 41 weken. Maar ja, ik wil eigenlijk ook gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Moeilijk!
Ze controleren hier ook niet op ontsluiting omdat dat helemaal niets zegt. Dus ik tast volledig in het duister!

Goedenacht!
Spannend hoor, ik was zelf zo verbaasd dat ze er al was met 39+6. Wilden jullie thuis of in het zh bevallen?

Wat fijn dat alles goed gaat SuusX! Ik vond het zo een groot verschil van zwanger naar baby. En nu nog steeds, ze was vandaag 2 weken! Eerste keer een speentje in ? voelde nu al als wat wordt ze snel groot. Wel ook weer een potje zitten janken door moeheid, dorst en honger en hoofdpijn. Ik hoop dat er snel meer structuur komt…

Lapjesendraadjes, zou het zeker dan bij je volgende controle aangeven en vragen wat het plan is.
Ik ben wel blij met de gedachte dat ze me volgende week willen proberen te strippen, mits het kan natuurlijk. Je moet wel iets van qua cm ontsluiting hebben, als alles nog potje dicht zit kan het stropen ook niet. Maar stiekem ga ik er gewoon van uit dat ik dan weer 1-2cm heb en dat het gewoon lukt.

Ahh Amtk! Goed voor jezelf zorgen ook hè?! Of nog beter, laten zorgen!

Hier ook even een berichtje van mij, lees wel mee maar van reageren is het nog niet van gekomen.
DG gefeliciteerd met je dochtertje!

Jilla bij mijn oudste dochter vond ik de zwangerschap ook prima, snapte toen ook niet echt dat mensen er klaar mee konden zijn haha.

SuusX hier hetzelfde, bij mijn oudste dochter is ook alles een strijd. En ze vraagt steeds om mij omdat ze dat gewend is waarschijnlijk haha.

Avds de kraamweek zit er alweer bijna op, alleen vandaag en morge nog. Ben er wel blij mee hoor, ik denk als zij er niet was dat ik toch te veel zelf zou doen ? stuwing viel gelukkig mee en is nu bijna weg. Kraamtranen heb ik nog niet echt gehad.

Verder doet de kleine het hartstikke goed, ze drinkt ook al echt heel goed. Alleen het maagklepje werkt nog niet 100% goed waardoor er soms wat omhoog komt. Schijnt normaal te zijn gelukkig.
De nachten gaan ook redelijk goed, vanacht heeft ze 1x 5 uur tussen de voedingen gehad, zo fijn?

Amtk ahh alweer 2 weken joh wat gaat de tijd snel.. Ik snap dat dat er zeker inhakt maar het wordt vast snel beter! Geef je er aan over en probeer je rust te pakken wanneer dat dat kan ? (vast makkelijker gezegd dan gedaan maar toch) 
Lapjesendraadjes zo maandag gewoon al 40+2 gaat snel. Deze week was de toetsweek toch? Ben benieuwd, misschien is gaat die afspraak nooit plaats vinden, raar idee he ?
Dvbm wat fijn dat alles zo goed gaat! Zo en dat is wel lekker 5 uurtjes er tussen. Gaf je borst of fles? Kraamtranen komen misschien nog als je beseft dat de beeb straks alweer 1 week oud is ? 
Vandaag bij de vlk gevraagd naar de groei cijfers van de echo bij week 35 want daar had ik nooit naar gevraagd!! Mannetje is op zijn eigen lijn lekker aan het groeien maar 1 ding is zeker, het wordt een grote ? hoofd, benen en buik alles loopt (binnen de marges) op de bovenlijn en het geschatte gewicht is bij week 40 4 kilo ? Ben echt benieuwd naar mijn lange grote jongen en kijk iedere dag even naar de 3d echo.. kan me nog steeds niet voorstellen dat ik straks gewoon ècht na al die jaren een baby in mijn armen mag houden.. heb jij dat ook niet lapjesendraadjes? Volgende maand is het al 4 jaar geleden dat we voor een baby wilden gaan. ? 

Jillla, ook een grote jongen bij jou dus, hier ook! En hoe bijzonder dat je na al die jaren wensen straks gewoon je kindje in je armen hebt ?

Ik heb vandaag echt even een mindere dag. Was om 9.30u al zo moe, terwijl ik vrij weinig gedaan had nog en onze dochter was samen met haar papa even naar de dierentuin. Ook begonnen de menstruatie-achtige klachten, had stiekem gehoopt dat het door zou zetten maar tot op heden niets, behalve next level vermoeidheid ?
Zou het dan toch een teken zijn dat er wat gaat gebeuren?

Fijn om te horen dat het verder met de kersverse mama’s goed gaat. En idd, wat Jillla zegt: probeer zoveel mogelijk rust te pakken want het zal je herstel zoveel goed doen!

Ohhh avds wie weet!! Er is in ieder geval wat aan het rommelen bij je! Tja en zo'n mindere dag, daar kun je maar beter gewoon aan toegeven. Gelukkig had je vandaag even je handen vrij want met al een dochtertje thuis zul je niet vaak je rust kunnen pakken ? we horen morgen wel of er vannacht nog iets heeft doorgezet bij je ??

Terug
Bovenaan