Uitgerekend november 2021

[quote quote=10420762]Een tip aan JessieJM en Manra, vertel je vriendin in het fertiliteitstraject nooit dat het zo onverwacht snel is gelukt, dat is iets wat diegene echt niet wil horen.[/quote]Bedankt voor de tip! :)
Gelukkig weet ze wel van mijn eerdere miskraam en weet ze ook wel dat we het weer gingen proberen

Wat leuk een forum waarin we allemaal zo ongeveer gelijk lopen! 
Ik sluit graag aan, ik ben 33, nu 3 jaar samen met mijn vriend en zwanger van de eerste, na precies 12 rondes oefenen :). We zijn uitgerekend op 2 november.
ik vind het super spannend, ik heb (nog) niet echt last van vervelende zwangerschapsymptomen. Wat gevoelige borsten, beduidend meer honger en Savonds wat eerder moe. Echter ik merk dus ook juist dat ik overdag blijer en energieker ben dan normaal. Dat is echt heerlijk! 
leuk om van iedereen de verhalen mee te lezen! Ik ga voor iedereen duimen dat de eerste echo's goed gaan ?
veel liefs 

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

Ik sluit mij ook graag aan. Ik ben 25 jaar en mijn vriend 27, we zijn nu 7 jaar samen en nu zwanger van ons 1e kindje. Na ongeveer 2 jaar proberen zwanger te worden, waarvan het laatste jaar ook met onderzoeken in het ziekenhuis er bij, mocht ik bijna 4 weken geleden een positieve test zien!

Ik liep al bij de gynaecoloog en heb dus afgelopen donderdag de eerste echo gehad en zat toen op 6+3. Mijn uitgerekende datum is 1 november. Alles is nog zo pril maar omdat ik vorig jaar een miskraam heb gehad hebben we het wel aan ouders, broertje, zusje en voor mij een kleine groep collega's. Als leidinggevende kom je er niet altijd mee weg als je bepaalde dingen ineens niet meer doet of je misselijk naar het toilet rent.

Liefs,

Dag dames,

superleuk deze groep. 
Ik ben een moeder van 2 dochters (9 en bijna 6) en 1stiefzoon(20). 5 jaar met mijn partner(44) waarvan 1 jaar getrouwd. 
Ik ben 30 en nu 6+5 weken in verwachting. Afgelopen woensdag had ik mijn eerst (vitaliteits) echo nadat we een mail kregen dat pretecho's weer mochten. Moet je dan wel zelf voor betalen.  Mijn termijnecho staat gepland op 1 april maar kon niet zo lang wachten!  Ik dacht trouwens dat ik verder in mijn zwangerschap zat.
12 Jan heb ik mijn spiraal laten verwijderen omdat toch bleek dat we nog een kinderwens hadden. 13-17 januari gevloeid, dus hield dat aan als mijn 1e dag menses. Ik deed ook ovulatietesten omdat ik geen menses had tijdens mijn spiraal dus wilde weten hoe mijn cyclus liep. Maar die bleef maar neg. En ben er toen mee gestopt. 8 feb deed ik voor de grap weer 1 en was positief maar de dagen erna ook dus geloofde niet meer zo in die testen. 18feb zw.test gedaan met CB en gaf zwanger 1-2 aan en 4 dagen later zwanger 2-3. 
Superblij!!goed teken natuurlijk en mooi cadeautje voor mijn man op ons 1e huwelijksjaar.
Toen ik voor de echo ging zat ik in mijn hoofd dus op 8.1 maar minder waar! Werd 2 weken terug gezet met wel een mooi kloppend hartje! Dus die ovulatie test van 8 februari klopte gewoon en was gelijk raak na verwijderen spiraal.
wel spannend allemaal en kan niet wachten op de volgende echo 1 april. 17 maart hebben we intake via Zoom. 
verder zijn de kwaaltjes vorig weekend begonnen. Misselijk, nog niet kotsen gelukkig, zere borst had ik daarvoor al en ontzettend moe! Rond 20u draait er een knop om en ben ik gesloopt. Door de weeks met werken valt het te overzien maar in de weekenden wanneer ik vrij ben voel ik me echt beroerd. 
Onze ouders,broers en zussen weten al van mijn zwangerschap en mijn collega's. Omdat ik aan Intermitting fasting deed at ik voor 12u niet en nu MOET ik eten dus kreeg steeds te horen van " waarom eet jij". Plus ik moet in alle rust kunnen "genieten" van me kwaaltjes. En we zijn een heel hecht team dus wilde dit graag delen met ze. De rest krijgt pas na 3 maanden te horen. 
nou ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen de komende periode!!!  
Liefs Simone 

Hallo allemaal,
Ik praat ook graag mee! Ik ben 30 jaar, mijn vriend is 31 jaar we zijn al ruim 10 jaar samen en nu zwanger van ons eerste kindje! 5+5 vandaag. Ik vind het allemaal heel spannend. Angst voor een miskraam zit er goed in. Voor de rest wat lichte kwaaltjes maar gelukkig niet misselijk.
Dinsdag 6 april hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige. Ben de dagen nu al aan het aftellen.
Ik heb het al deels op mijn werk moeten vertellen omdat ik in het ziekenhuis werk op de afdeling radiologie dus ik een deel van mijn werkzaamheden niet meer kan doen. Maar ik probeer het nog zoveel mogelijk stil te houden omdat het allemaal nog zo pril is. Omdat ik dus op de radiologie werk en ik zelf ook echo's maak heb ik de optie om zelf al te kijken. Maar ik probeer dat nu zeker nog niet te doen. Vooral omdat het nu nog te vroeg is voor een uitwendige echo. En daarbij twijfel ik of ik überhaupt zelf ga kijken voordat we naar de verloskundige moeten. Stel het is niet goed hoor ik dat graag wanneer mijn vriend bij me is en niet wanneer ik alleen ben of met collega's. Maar we gaan zien of ik daar over 3 weken nog net zo over denk haha!

Hee meiden, hier een mindere update. Wij wilden vanochtend nog een test met wekenindicator doen en verwachtten een 3+ te zien. Er stond alleen 'niet zwanger'. Helemaal in shock en veel tranen. Net met de verloskundige gebeld en het is heel waarschijnlijk dat er een miskraam aan komt. Voor ons dus heel verdrietig.., we gaan hem afwachten. Het was nog heel pril, maar erg welkom, dus het komt hard binnen.

Terug
Bovenaan