Uitgerekend november 2021

Kunnen idd hier ook verder gaan, maakt niet zoveel uit denk ik.

Hier ook 1 week kraamverband daarna gewone maandverband. Heb eigenlijk helemaal niet veel gevloeid, maar omdat volgens de kraamzorg gewoon maandverband niet goed was het kraamverband maar blijven gebruiken. Ze zei dat maandverband niet mocht ivm het plastic wat erin zit, was niet goed voor de hechtingen.
Toen ze weg was belde de verloskundige over hoe het ging en die zei dat gewoon maandverband gewoon mocht, dus snel overgestapt want dat kraamverband is niks?

Lieve mama’s,
Jawel! Ook ik ben bevallen. Het strippen van vanmiddag heeft gewerkt.
Zojuist om 22.46u van een gezonde jongen van maar liefst 4240 gr.
Het was een zeer vlotte bevalling van 5u.

Ja eindelijk advs! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Flinke jongen is het lekker wat reserves ? hoe heet de kleine?
Lekker bijkomen en genieten!

We zijn nu compleet allemaal hoe leuk!
En dan gaan we hier gewoon verder. Alleen jammer dat we niet makkelijk terug kunnen zien wie wanneer geboren is.

Ik heb maar heel kort verband gedragen enige voordeel met een keizersnede dat je niet veel na bloed. Ik ben zeker de enige met een keizersnede?

Even een baby vraag, Arthur spuugde in de kraamweek eigenlijk helemaal niet..maar nu lijkt t wel toe te nemen. Soms een hele voeding erweer uit. Hebben meer baby's dat?

Goedemorgen,

Jaa leuk!! Volgens mij de enige keizersnede inderdaad? Ik een 'natuurlijke' bevalling met knip en vacuümpomp. En de rest? Ben benieuwd..

Ja hier ook vanaf 2e en nu 3e week iets vaker spugen. Om de dag 1x, vond de 1e keer best wel eng. Had t nog nooit meegemaakt en het leek zo zielig. Volgens mij is het niet zo erg als je kleine verder weer goed drinkt, plast en vrolijk is. Maar ik blijf t ook vervelend vinden. Vannacht kwam de melk er ook uit, allebei omkleden haha.

Haaaay!
Hij heet Mees en we zijn in het ziekenhuis bevallen.
Zoals ik al vertelde gistermiddag gestript en daarna eigenlijk tot 17u weg of bezig geweest met weinig resultaat.
Dus manlief zei: ga even douchen, dan ontspan je wat meer.
(Had namelijk al de hele dag gehuild, was er zo klaar mee)
Dus nadat ik gedoucht had begon het. Tijdens het Netflixen heb ik de weeen opgevangen en om 19.15u de vk gebeld. Bij de controle bleek ik 3 cm te hebben dus zijn we meteen naar het ziekenhuis gegaan. Na een uur in het ziekenhuis bleek ik ineens op 8 cm te zitten, maar wel nog staande vliezen. Dus na een half uur hebben ze die gebroken zodat de kleine (grote) man meer richting de uitgang kon bewegen. Een uur later mocht ik persen en uiteindelijk 30 minuten geperst en toen was hij er.

Dit keer had ik een medische indicatie, dus kreeg preventief een infuus aangelegd. Gelukkig had ik deze keer geen toestanden (weeen opwekkers/remmers, placenta die er niet uit kwam, knip, naar de OK, 1,5l bloed verloren). Dus dat maakte dat we om 2u vannacht naar huis mochten.

De kleine had ook al aan de borst gedronken in het ziekenhuis en was erg moe. Dus toen ik hem om 3u aan wilde leggen had hij er geen zin in. Dus hij heeft meteen lekker tot 5.45u geslapen.

Hoe is het met jullie mama’s?
Vervelend dat sommige kids wat terug geven na de voeding.

Gefeliciteerd lapjesendraadjes en Avds!!! Nou nu zijn ze allemaal geboren ?❤
hier begonnen 11-11 om 13 uur wat weeën. Heel onregelmatig en om 15 zat er wat meer regelmaat in. Aanwezig maar nog goed op te vangen. Vlk gebeld en mijn man naar huis laten komen. Om 16 was de vlk er en zat ik op 3 cm. Ze zou om 19 terugkomen en in de tussentijd de weeën opgevangen in douche/bad. Ineens om 19 begon het toch wel wat heviger te worden ? zou op dik 5 cm zitten.. hm oke dan maar richting kraamhotel want anders wil ik straks de auto niet meer in. Om 20 waren we onderweg en in de auto kreeg ik ineens persdrang, ojee moet ik nog poepen? ? 20.45 op de kamer, liet mezelf op bed vallen en begon al te persen met iedere wee, kon het echt niet meer tegenhouden. Vlk was nog niet in het zkh maar kon het niet meer tegenhouden. Om 21 was de vlk er en bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. 55 min later onze lieverd geboren ? heb er wel scheuren aan over gehouden maar hoefde gelukkig niet naar de ok. Nog wel een zwaar gevoel beneden maar gaat met de dat beter. Kleine man doet het super en drinkt inmiddels super, de bv is goed op gang gekomen met behulp van een kolf. Sorry heel verhaal maar kijk er zo positief op terug! Had me geen betere bevalling voor kunnen stellen. 

Terug
Bovenaan