Uitgerekend november 2021

AvdS jaaaa wat leuk gefeliciteerd!! Fijn dat Mees er is!

Mijn bevallingsverhaal: de Mr was op vrijdagavond nog naar een stel vrienden geweest. Baby was erg druk in de buik. Ik geinde nog via de app naar hem dat baby de Mr miste of dat t voortekenen waren.
Ik ben om 0 uur naar bed gegaan, mr stapte rond half 2 het bed in. Kort daarna kreeg ik aandrang om naar de wc te gaan. Flinke druk in het bekken. Moest tegelijkertijd poepen en plassen, maar dat lukte niet. Plassen (dacht ik) wel een beetje. (In het weekend ga ik s nachts in het donker naar de wc om de oudste niet wakker te maken.)
Ik weer terug naar bed, maar een paar minuten later weer dat gevoel. Dus toen begon ik al wat te vermoeden. Op een gegeven moment was ik constant aan het wandelen naar de badkamer. Had verder geen buikpijn ofzo. Dus toen toch maar naar beneden naar het toilet, waar ik door het licht wat bloedverlies zag. Om 3 uur ben ik gaan timen. Ze kwamen om de 4 minuten en duurden een minuut. Op een gegeven moment de Mr wakker gemaakt en die de vk laten bellen. Die zei: eerste kindje, kijk t nog maar even aan. Om 5.30 uur weer gebeld omdat ik t niet meer trok en ik wilde weten waar ik aan toe was. Ze was er 3 kwartier later en toen had ik volledige ontsluiting dus in vliegende vaart naar het ziekenhuis om de hoek.
Daar had ik wel signalen van persdrang maar niet in de buik. Uiteindelijk overgenomen door het ziekenhuis, aan de weeenopwekkers. Werkte goed maar Oscar kwam maar niet dieper in het bekken en kreeg stress. Toen 10 minuten keihard geperst waardoor ik de keizersnede kon ontwijken en met vacuumpomp (en knip) kon bevallen.
Wist niet dat ik het in mij had, vond t qua pijn reuze te doen, maar wow wat een trip!

En nu dus thuis. Gaat niet helemaal lekker met voeden en s nachts is er erg veel stress, ook bij de Mr. Veel zorgen over hoe verder. Ik heb ook mogelijk een griepje. Straks overleg met vk en kraamzorg. Ik krijg waarschijnlijk extra kraamzorg.

Ik heb heel wat gemist!
Eerst Gefeliciteerd AvdS !!! Wat fijn dat het zo goed is gegaan! En wat snel naar de 8cm! Heerlijk zo een gezond mannetje?
Jilla wat fijn! Klinkt inderdaad als een super goede bevalling!!
Lapjesendraadjes dat je gewoon volledige ontsluiting had toen ze kwam!! Wauw! Gelukkig is het goed gekomen, hopelijk kalmeert het een beetje en lukt het voeden beter.. Het kan lastig zijn soms.. en beterschap ❤️‍?

Lekker uitrusten mama’s?

Hier gaat het ok. Laatste 3 dagen heeft ze ontzettende huilbuien, heel heftig. Gister moest ik met haar kei hard janken waarna zei stopte en ik nog harder moest huilen omdat ik me schuldig voelde. Ze lag in mijn armen naar me te kijken met haar pruillipje ? ik vind het zo zielig. Probeer echt die massages te doen en te voeden met zo min mogelijk luchthappen maar twee keer per dag is ze in totale paniek. Zijn dit regeldagen?
Als se dan weer rustig is gaat het prima hoor maar het is wel even schrikken!

DG Sundiata heeft nog niet gespuugd, heel af en toe druipt er wat uit haar mond..
En wij ook zh, natuurlijk zonder iets, wel gestript bij 4cm.

SuusX ik ga terugkijken of ik een lijstje kan maken! Is wel leuk :)

Hier een soortgelijke bevalling!!
Op een avond rond half 7 braken mn vliezen waardoor ik steeds wat vruchtwater verloor. Was gelukkig thuis. De weeën kwamen snel en om 00.30 7cm.. vervolgens ergens rond 03.00/04.00 volledige ontsluiting en drang. Helaas na een uur proberen waren de persweeën niet sterk genoeg. Dus vanuit thuis ook naar t ziekenhuis. Weeënopwekkers tot (sterkte) 12? En na 2 uurtjes kwam de kleine meid met behulp van een vacuümpomp en knip. Dus hetzelfde als jij! Het viel mij ook mee, al was ik in t ziekenhuis niet meer ontspannen helaas en voelde ik veel meer pijn.. ook de pomp/tang voelde ik goed.

Ons meisje is overdag ook wel meer onrustig hoor. Slaapt liever bij mij dan in haar babynestje beneden. Vandaag gaat t weer veel beter. Miss regeldagen inderdaad.. ze drinkt dan ook minder ml. Verder ben ik mega verkouden dus mn slaaptekort en lage weerstand helpen niet mee haha. Bluhh dagje hoop snel fitter te zijn.

Amtk – 19/10 – Sundiata?

Spookie – 25/10 – jongetje ?

SuusX – 29/10 – Arthur ?

DmvB – 29/10 – Novi ?

LiekelvaenSev – 30/10 – Sev?

DG – 31/10(of eerder?)- Meisje ?

Jilla – 11/11 – Vince?

Lapjesendraadjes – 13-11 – Oscar?

AvdS – 14/11 – Mees?

Welkom kleine kindjes!!!?

Even heel kort een bericht van mij. Helse nachten gehad zonder slaap. Heeft wrs koemelkallergie, vanaf vandaag over op bijvoeding geitenmelk en dat werkt!! Nog 50 gram verwijderd van geboortegewicht. Ik nu dus ook op dieet. Kolven gaat prima, maar hij zuigt niet goed dus we leggen niet aan. Wel veel knuffelen! Vrijdag komt de lactatiekundige.
Ik heb blaasontsteking door katheterisatie tijdens bevalling. Begint nu naast koorts ook pijn in de buik te doen. Krijg nu extra kraamzorg tot 10 dagen.
Dankbaar voor alle hulp!

We gaan nu weer voeden, ik hoop op een betere nacht en op wat slaap! Liefs voor jullie allemaal!

Hoe is het met iedereen?

Hier gaat alles inmiddels goed! 2e nacht was geen pretje want Mees had mega veel trek en Bv was nog niet op gang dus hebben uiteindelijk bijgevoegd met flesvoeding.
In de ochtend meteen een kolf gehuurd dus na een dagje kolven en aanleggen m, gaat bv inmiddels als een tiet ?
Ook is Mees alweer lekker aan het aankomen, zelfs 60 gr op een dag!

Herstel gaat ook goed. Ik verblijf dan ook voornamelijk op bed. Pak alles wat ik pakken kan nu de kraamhulp er nog is.

Dag dames, het is wel veel stiller nu he ? Merk dat ik zelf ook geen tijd maak en heb om even te schrijven.

Lapjesendraadjes wat rot dat het voeden zo met moeite ging en een allergie. Dat moet je ook maar weten dan.. hoe is t nu?
Hopelijk gaan de nachten wat beter nu en had je wat aan de lactatiekundige.

Advs, wat lekker dat Mees goed groeit! En de bv op gang is gekomen. Doe je goed nu nog je bed rust pakken! Zeker doen ook! Die kraamweek vliegt om

Hier hebben we ook rot dagen gehad.. onze dochter maakt er een potje van met slapen waardoor onze avonden mega chaos zijn en de nachten sowieso kort door de voedingen en dan komt mn dochter vrolijk weer om 6 uur.
Onze wallen hangen tot op onze tenen inmiddels en de sfeer wordt er niet beter op.

Ik had gister een extra controle bij de gynaecoloog omdat ik zoveel pijn heb. T litteken is geïrriteerd dis moet nu een paar x per dag het aan de lucht laten drogen zeg maar. En me echt rustig houden.. ook weer bloedverlies. Al met al gaat t niet heel lekker helaas. Arthur groeit wel als kool maar drinkt dan ook iedere 2 uur ? wel nog steeds met tepelhoedje hij is een luie drinker zoals ze dat noemen hij hapt niet groot genoeg aan.

Hoe gaat het met de anderen?

Terug
Bovenaan