Uitgerekend november 2021

Hello! Hier ook een chaotische situatie. Ik heb minder dan eerst een routine op tijd en drinken om de zoveel uur. Hoewel het ‘s avonds wel beter gaat, soms slaapt ze al 4/5uur. En lekker meteen slapen na de voeding.
We waren vandaag bij het consultatiebureau, ze is al een pond aangekomen sinds vorige week, groeien gaat dus top! Past niet meer in maat 50 ?
Met mij gaat het minder, ik voel me super alleen en ben echt kapot.
AvdS fijn dat het goed gat met Mees, en inderdaad , ik heb nu achteraf het gevoel dat ik beter had moeten rusten de eerste week, dus neem het ervan. Vooral nu ze overdag steeds meer wakker is.
SuusX wat vervelend , hopelijk gaat het snel over :( beterschap ☘️ en zolang hij drinkt is het goed, lui of nuet? wat bij ons hielp is dat kinnetje een beetje extra open duwen omdat ze te veel aan de bovenkant dronk. Maar nu is het heel simpel het drinken.
Ze wil alleen niet meer in haar eigen bed. Heeft net even 2uurtjes daar geslapen, nu weer bij mij en dan kan ik haast niet slapen. Ik moet morgen even een plan maken, tips???

Amtk, best hard werken he zo'n klein mensje haha.
Arthur sliep eerst ook niet goed in z'n bedje.
Heb je inbakeren al geprobeerd? Arthur vindt t niks maar veel kindjes wel.
Anders een hydrofiel doek waar jij eerst op heb gelegen in het bedje leggen zodat jouw geur daar is.
Of een knuffeltje met White noise?
Het is even uitproberen haha. Hopelijk vindt je iets wat werkt want anders is t niet vol te houden!

SuusX ja echt wel? Inbakeren doe ik alleen ‘s avonds en ze vindt het ook niks maar ik probeer het te doen als ze al diep slaapt na de voeding. En het helpt soms wel tegen haar eigen bewegingen en soms niet, dan blijft ze maar wurmen om er uit te komen. Ik vind het leuk als ze bij me ligt maar ik slaap met een oog open merk ik, dus er komt niet echt goede rust van. Hydrofiel doek met mijn geur is een goed idee, dan merkt ze misschien niet zo snel dat ze niet meer bij me ligt hahah, en ik zal zo een knuffel aanschaffen!
Gaat verder alles, hebben jullie nog leuke/grappige verhalen over babies! Ik ben al 3 keer ondergepoept?❤️

Goedemorgen mama's,

Hier ook druk met de kleine meid. Draagzak gekocht maar is ze nog niet echt fan van hahah. Ze ligt hier t liefst ook bij mij overdag ipv bedje, maar verschilt ook per dag. Soms slaapt ze overdag ook wel goed alleen. Ik ben nog erg verkouden (geen corona gelukkig) en ons meisje volgens mij nu ook sinds vandaag. Hopelijk valt het mee. Nog tips voor baby's die verkouden zijn/worden?

Verder ineens toch weer meer last van m'n blaas (denk ik). Drang om te plassen en soms komt er beperkt iets en soms gewoon een prima straal zeg maar;). Zo'n vervelend gevoel. 1e keer was blaasontsteking en 2e keer niet. Meer mensen last van? Vind t Zo'n vervelend gevoel. Ben al veel aan het drinken.

Hier ook al heerlijke poepluiers gehad waarin we als beginnende ouders lekker onhandig samen de kleine meid gingen verschonen hahhaha. Of dat ze op je plast of spuugt hahah.

Amtk, wie weet trapt ze erin als je geur aan de zoek zit ? hopelijk betere nachten! Jij geeft ook volledig bv toch? Om de hoeveel uur drinkt jouw kleine?
Arthur overdag iedere 2 uur.. ik vind het best intens.. volgens mij zat er bij mn dochter toendertijd langer tussen..

En hier ook al vaak onder geplast, gepoept en gespuugd heerlijk ?? denk ik ff gauw beneden de luier te doen, hele verschoon matje inclusief kleding allemaal nat geplast en gepoept dus dan maar weer naar boven haha.

Dg, vervelend van die blaas klachten. Ik had het ook de eerste week. Beginnende blaasontsteking maar met hoge dosis vitamine c en cranberry sap is het weg gegaan gelukkig. Nu nergens meer last van.
Ik heb alleen last van inwendige aambeien echt heel pijnlijk.. terwijl mn stoelgang prima is al vrij snel..
Iemand daar nog de gouden tip voor?

SuusX nou ik heb het geprobeerd en het werkte een beetje, niet zeker of ze gewoon heel erg moe was of dat de geur hielp. En Sundiata afwisselend om de 3/2 uur, ik probeer het nu echt bij te houden, dat het niet te vaak weinig is. En s nachts nu af en toe al 4 uur (dus dat ze 3uur slaapt) dat is wel fijn! Maar nog steeds liever bij mij in bed!

Hoi dames,
Nou pff dagen gaan super snel voorbij met die kleine spruit. Heb ff terug gelezen en wat vervelend dat de nachten niet mee zitten.. amtk mijn kraamhulp zei dat als hij niet in z'n eigen bed wilde maar lekker bij mama het een idee is zijn verschoobkussen tussen jullie in te leggen. Dan is ie dichtbij maar kan hij wel veilig slapen (met eigen dekentje, niet onder dekbed) misschien als tussen oplossing? Bij ons zit er trouwens overdag 3 uur tussen en snachts soms bijna 4 uur. Daardoor meestal de laatste voeding om 12, een rond 4 en daarna weer om een uur of 7 zeg maar. Tot nu toe slaapt hij meteen na de voeding lekker verder in zijn wiegje naast ons bed (afkloppen). Ben echt helemaal verliefd op hem, kan wel janken als ik naar hem kijk ? kan ook janken als ik moe ben en hij ineens last van z'n buikje heeft ? afijn dat houd het in evenwicht zullen we maar zeggen 

Hi dames,

Leuk om weer wat van jullie te horen!

Mees drinkt om de 3-4u en na overleg met de vl mag er nu in de nacht zelfs al 6u tussen. Maar hij is dan natuurlijk wel flink aan de maat met z’n 4240 gr
?
Wel veel last van krampjes dus dat houdt in voornamelijk in de nacht wel bezig. Overdag slaapt hij goed maar die nachtelijke krampjes.. heel vervelend!

Verder is mijn herstel echt prima. Eerste rondje buiten geweest al en morgen m’n eerste dagje met hem alleen. Manlief aan het werk en dochter uit logeren bij opa en oma. Ben benieuwd

Terug
Bovenaan