Uitgerekend november 2021

Dag dames
Het waren wat bewogen lastige dagen met vriend maar baby Sun gaat goed! Echt een klein mensje aan het worden! Zo leuk om te zien.
Ons ritme is echt afwezig. Ik moet telkens goed opletten wanneer ik haar voed en of het wel richting de 2/3 uur gaat. Maar ‘s nachts slaapt ze wel beter.
Die krampjes worden wel steeds erger, soms ook in haar slaap dat ze haar beentjes aanspant. Ik hoop niet dat het van stress vanaf ons komt :( ik knuffel gewoon heeel veel met haar, Jilla ik weet precies wat je bedoeld haha! En dat ik dan met een slaaphoofd haar probeer te kalmeren.
Ze vindt het echt niet leuk op haar buik gelegd te worden maar ik doe het nu wel vaker aangezien ze zeiden dat het belangrijk is. 5 weken lijken voorbij gevlogen maar tegelijkertijd lijkt het alsof ze er altijd al is geweest.
Hoe gaat het bij jullie!
Hebben jullie nog tips met kolven en hoe ik mijn melk kan vermeerderen? Ik heb wel al wat opgezocht

Hier is het momenteel erg zwaar. Gisteren is het tongriempje en het lipbandje gekliefd, zodat hij aan de borst kan drinken. Met goede moed daar thuis mee begonnen en dat ging best ok. Maar hij had waarschijnlijk last van napijn, of een regeldag, want hij kwam zowat elk uur. En het aanleggen ging nog steeds lastig, mede dankzij die maaiende armpjes. De Mr was het merendeel van de dag weg en ik was kapot! Ik viel tijdens elke aanlegsessie zowat in slaap (komen hormonen vrij ofzo?) Aapje zelf sliep weinig en uit wanhoop heb ik hem vannacht een flesje kunstvoeding als bij gegeven zodat er in ieder geval een paar uur geslapen werd.
Straks komen ze de gehoortest doen en ik zie er totaal gesloopt uit.. vrijdag is deze intake van het consultatiebureau. Wat zullen ze niet van mij denken?
Je moet maar veel genieten, hoor ik van iedereen. Nou dat doe ik echt wel, ben stapelverliefd op mijn mooie mannetje. Maar dit is echt killing! De Mr en ik hebben nu afgesproken dit nog een week zo aan te kijken en dan de beslissing te nemen om over te stappen op kunstvoeding. Want we hebben natuurlijk nog 2 kinderen om voor te zorgen, waaronder 1 met bijzondere zorg. De Mr is heel zorgzaam voor mij en heeft vertrouwen dat ik voldoende borstvoeding heb (Ik kolfte rond de 80) dus hij geeft.me de broodnodige hoop!
Mannetje weegt in ieder geval ruim boven zijn geboortegewicht, hij is een half pond aangekomen en past maat 50 al bijna niet meer!
Ik wil zo graag dat deze periode van zoeken over is en dat ik de ruimte heb om de leuke dingen met hem te gaan doen! Een wandeling buiten maken bijv

Lapjesendraadjes sterkte meid! Het wordt exht wel beter! Maar die eerste weken zijn inderdaad erg zoeken.
Lijkt me ook niet mee helpen dat z'n tongriem en lipbandje gekliefd zijn. Heeft hij er nog last van?
Goed dat je een ultimatum voor jezelf heb om eventueel over te stappen op flessen.

Bij ons blijft t ook nog rommelen. Arthur drinkt ook nog steeds moeizaam waardoor de voedingen meha lang duren.. en er nog korter tussen de volgende voeding zit.
Ook spuugt hij erg veel en na de voeding onrustig door lucht in z'n buik.
Morgen heb ik controle op cb dis ga t dan bespreken want hier word ik ook wel beetje gek van.. Vannacht kwam Arthur ieder uur..

En iedereen zegt dan inderdaad geniet ervan ze zijn zo kort klein...maar momenteel vind ik het erg lastig. 0 tijd voor mn dochter of überhaupt om zelf ff rustig te eten. Hoop echt dat t snel beter gaat worden

Hi dames, hier ook weer een berichtje van mij. Merk dat ik er nu minder tijd voor heb/neem?
Wat vervelend van de gebroken nachten! Als ik het zo lees ben ik stiekem wel blij dat ik gewoon kv geef. Wij mogen ons gelukkig prijzen met redelijk normale nachten. Novi krijgt rond 11 uur haar fles en slaapt dan nog net geen 5 uur ☺️ snachts slaapt ze nog wel bij ons op de kamer, overdag slaapt ze juist beter in haar bedje op haar eigen kamer dan in de box.
6 december heb ik pas controle op het cb. Omdat het zo lang duurt en omdat ze steeds kleine beetjes spuugt na haar fles mag ik gelukkig morgen wel even gaan wegen.

Mijn herstel gaat opzich wel goed. Mn conditie word beetje bij beetje weer wat meer. Het vloeien is 3 dagen weg geweest en nu ineens weer steeds wat bloed. Volgens de vk kan dit tot 6 weken, dus ga ik er maar vanuit dat het niks verkeerds is.
Ben alleen weer goed verkouden pfff, dat werkt ook niet echt mee.

DvBM, hoe snel kwam Novi in een ritme met de kv? Want inderdaad, door de kv sliep Oscar vannacht ook 3 uur achter elkaar. Ik ben zo geneigd om over te stappen.. Maar dan denk ik ook weer ja dan geef ik wel heel snel op! Ik vind mijzelf geen slechte moeder want ik doe mijn stinkende best, maar bv geven en alle problematiek daar omheen houdt mij weg van alle andere verzorgingszaken.

Lapjesendraadjes het is geen garantie dat ze dan langer doorslapen he.. op kv maar ik snap je overweging heel goed!
En misschien voor de nacht een flesje?
3 jaar terug deden we dat toen ook bij mijn dochter. En denk dat ik dat nu weer ga doen.

Hier ook flesvoeding vanaf het begin. Kleine man is nu ruim 4 weken en liet vannacht (of nou ja, gisteravond) maar liefst 6 uur tussen de voedingen (21u-3u). Super relaxed voor ons dus. Zou je absoluut niet schuldig voelen over overstappen hoor!

Lapjesendraadjes klinkt heftig, ik begrijp je gevoel heel goed daarin. Wat misschien helpt als die armpjes zo in de weg zitten is inbakeren voor het voeden, of liggend bv geven? Hij is ook pas 11 dagen? hopelijk gaat het snel beter!!

Wij zullen waarschijnlijk een tijdje bij oma blijven tot er een oplossing is maar die vindt het helemaal geweldig haha! Vandaag wel infacol gekocht omdat ze minstens 1 keer per dag heel erg buikpijn heeft. Ze had sinds eergisteren niet gepoept maar vandaag een soort oranje pasta achtige poep. Hopelijk is dat ook oké.
Ik herken het niet rustig kunnen eten, maar ze kan nu ook wel alleen liggen en zich vermaken! Heerlijk zo een kleintje?

Terug
Bovenaan