Uitgerekend november 2021

Lapjesendraadjes Novi heeft nu sinds een week een redelijk constant ritme. Maar ze had na een paar dagen al wel vaak 3 en soms 4 uur tussen haar voedingen. Vanaf dag 8 zit ze ook al op 100cc per voeding, misschien scheelt dat ook wel.
En wat SuusX zegt, misschien werkt het ook om de laatste voeding voor de nacht met kv te doen. Dan hoef je (nog) niet te stoppen met bv.

Ik heb heb ervaring met bv maar wel denk ik dat je met kv net wat meer rust hebt omdat je weet hoeveel ze binnen krijgen en vaak zit er net wat meer tijd tussen.

We doen nu s nachts ook al flesjes kv. Maar ook dan is er veel onrust tussen. Volgens de mr omdat hij honger heeft van de hele dag. Na de fles van 5 uur, slaapt hij rond 6 uur en komt hij weer om 9 uur.
Bij kv weet ik inderdaad hoeveel hij binnenkrijgt en dat zou ons ook geruststellen. Tot en met maandag wisten we dat ook en hadden we een best tevreden mannetje. Nu zijn de huiltjes meer gefrustreerd en paniek, dus echt anders. Vanaf 17.00 is het eigenlijk alleen maar gehuil. Dat kan niet goed zijn.

Dag mama's hoe gaat het bij iedereen?
De dagen vliegen om he!
Lapjesendraadjes hoe gaat het nu bij jullie inmiddels? Hopelijk wat beter ook met de nachten en t voeden.

Ik ben donderdag op cb geweest en heb er veel aan gehad. Ze schrokken van de hoeveelheid aan voedingen Arthur was ook mega gegroeid 4900 gram! Dus nu moet ik hem max 15 minuten laten drinken beide kanten. En echt proberen die 3 uur aan te houden. Heb dus nieuwe spenen gekocht en avent houdt hij wel in z'n mond. En zowaar lukt het die drie uur! Ook spuugt hij veel minder en is meer tevreden!
Hij kan alleen overdag slecht op zichzelf liggen. Ik heb nu een buidelshirt gekocht voor in huis zodat ik toch mn handen vrij heb.
De draagzak zit nog niet lekker ivm de keizersnede.

Hopelijk gaat t met jullie ook allemaal wat beter.

Hii!

Ik doe precies hetzelfde SuusX! Merk gewoon dat als Mees 20 minuten drinkt mij veelste vol zit en veel meer krampen krijgt. Dus ik probeer ook Max 15 min aan te houden.
Wel heeft Mees heel veel luiers. Heeft Arthur dat ook? Ik kan hem bijna ieder uur wel verschonen lijkt het

Hi dames,

Vraag tussendoor. Heeft iemand van jullie ook drang om steeds te plassen zonder dat het een blaasontsteking is? (Denk ik) en aambeien? Volgens mij heb ik een aambei maar niet direct bij de anus maar iets lager. Kan dat? Word er onzeker van. Bang dat mn wond bv open is gegaan maar kan Volgens mij niet want hechtingen zijn er (vanzelf) goed uitgegaan.. alvast bedankt voor jullie hulp/reactie.

Advs wat toevallig dat het bij Mees het zelfde is. Arthur heeft inderdaad ook veel plas luiers die moeten echt wel bijna iedere 2 uur verschoond.
Geef jij ook borstvoeding?

Dg, wat vervelend van dat gevoel bij het plassen. Misschien je bekkenbodem? Even een fysio bellen?
En qua aambei ja t zou kunnen.. misschien vragen of iemand er even naar kijkt? Beetje gênant natuurlijk maar dan weet je t wel
Ik had zelf last van inwendige aambeien kreeg als tip curanol tabletten en ze waren binnen 2 dagen weg!

Wij hebben het besluit definitief genomen, we stappen over op kv! Goede gesprekken erover gehad met het consultatiebureau en lactatiekundige. Hij was deze week 2 ons gegroeid, op mijn melk, dus daar was ik wel heel erg trots op! Maar dit besluit geeft rust in het hoofd. Ik heb vanaf de geboorte 3-0 achter gestaan, met mijn afgevlakt tepels, zijn tongriempje en lipbandje, zijn koemelkallergie en mijn blaasontsteking. En nog steeds moet ik voeden met tepelhoedjes. Dat gaat soms heel goed en vanochtend bijv wat minder. Maar de voedingen die ik hem heb kunnen geven, daar heb ik van genoten! Maar alle bv perikelen zorgden ook voor minder kwaliteits aandacht.

S nachts geven we hem dus gekolfde melk, aangevuld met kv tot 90 ml per fles. Dan komt hij om de 3 a 4 uur. Overdag komt hij nog iets vaker, maar ik merk meer rust en dat er langzaam ook meer tijd tussen komt te zitten.
Hij geeft de laatste dagen wel iets meer melk terug, maar dat schijnt normaal te zijn?

Ik vind de avent flessen, je hebt ze ook met anti koliek ventiel, heel prettig! Scheelt echt veel lucht!

DG ik zou voor de zekerheid toch ook je urine laten testen hoor! Blaasontsteking heeft soms vreemde verschijnselen. Bij mij was het alleen koorts, ik kon prima naar de wc!

Terug
Bovenaan