Uitgerekend november 2021

DG google eens mariske, ik heb dat ook al een aantal jaren. Ik wil volgend jaar het laten verwijderen maar het is nogal een ingreep. Vraag je man even te kijken! Dat is niet zo gênant haha.
Mijn kleine poept nu niet meer elke dag, is dat normaal? Ik miet haar echt helpen met de stoelgang dmv massage/beentjes bewegen.
En ze drinkt best regelmatig om de 3 uur, soms 2uur maar niet korter. Ik vind alleen het kolven echt nog moeilijk!!
Gaat het goed met jullie?
Lapjesendraadjes fijn dat dit verademing geeft!!! Als het werkt is dat super toch! Desnoods blijf je even kolven toch?

Goedemorgen,

Hoe gaat het mama's?
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels gebeld en ze denken dat het wild vlees is bij de wond/vagina. Afspraak met de gynaecoloog en als dat het is kunnen ze het aanstippen zodat het weg gaat. Mn blaas is weer beter maar blijft een beetje een gevoelige plek merk ik.

Hoe slapen jullie kindjes ? Bij ons de nacht heel goed en overdag wisselt.

DG gelukkig is er een oplossing, hopelijk is het daarna over.

Ik merk echt dat we in de 6 weken buikkrampjes piek zitten. Wat kan zo een kleintje krijsen!!! Zo zielig :( Maar het gaat verder gelukkig heel goed, we hebben een lachebekje!
Ik zat er zelf een beetje doorheen maar vandaag heb ik eindelijk productief op kunnen ruimen en schoon kunnen maken!
Morgen gaan we naar Parijs, zou eigenlijk vandaag gaan maar ik keek er een beetje tegenop alleen te reizen met kleine dus we gaan samen met papa.

Ik begrijp dat het druk is, hopelijk gaat het goed met jullie?

Fijn te horen amtk! Zo herkenbaar.. hier ook 6 weekjes (vandaag:)) en ze is ook onrustiger dan anders. Meer huilen en meer behoefte aan de speen. Hoe gaat de voeding bij jou? Veel plezier in t mooie Parijs!

DG Ahh wat leuk!! Ja ik geef volledig bv, zelfs geen flesjes gekolft nu dus het is best intensief. Het gaat gelukkig wel goed (lijkt me want ze groeit als kool). Ik ben alleen heel erg opzoek naar een soort ritme, slaapt ze bij jou tussen elke voeding nog? Bij mij namelijk niet en ik heb nu twee avonden een oververmoeid krijsend kindje, dus ik hoop meer slaapjes over de dag te kunnen doen maar ik weet niet hoe :( en dankjewel!!

Hoi allemaal!

Hier gaat t ook wat beter. S ochtends is het een droomkind, lekker slapen na de voeding maar na het middagslaapje wil hij vooral vast gehouden worden/geentertaind worden. Vanaf vandaag gaan we proberen om na het middagslaapje een wandeling te maken.
Gisteren had ik die om 11 uur gemaakt, voor het eerst alleen naar de winkel! En toen lag hij lekker wakker in de wagen. Volgens mij vond hij het wel leuk! Voorheen maakte ik een wandeling tijdens het middagslaapje, maar ja dan loop je met een slapend kind en eigenlijk zou ik zelf ook plat moeten.

Zo rond kooktijd/etenstijd heeft hij het traditionele huilmoment, al moet ik zeggen dat hij s avonds sowieso meer huilt. Maar tijdens het koken vind ik het heel zielig voor hem dat ik hem niet kan oppakken. Ik zit er over te denken om een draagzak te kopen.

Het voeden is een stuk relaxter. Ik bouw de bv versneld af. Dat betekent dat ik kolf wanneer mijn borsten onaangenaam strak aanvoelen. Zo kolf de ik dinsdag 4x, woensdag 2x en pas gisteren aan het einde van de dag weer een keer! Ik hoop de huurkolf binnen 1,5 week te kunnen inleveren. Vanaf vandaag hogen we de hoeveelheid van de fles op tot 120 per keer. Zo hoop ik dat we naar 6 voedingen kunnen (we wisselen nu tussen 7 en 8 per dag). Ik moet zeggen dat de nachten echt al beter gaan! Soms zit er al meer dan 4 uur tussen!

De grote zussen doen het fantastisch, zijn helemaal dol op hem. De oudste helpt mij fantastisch! Brengt luiers en speentjes, legt speelgoed bij hem als hij huilt en wordt s nachts niet wakker als hij huilt. Wat was ik bang voor het laatste, maar het gaat zo goed!

Hi mama's fijn dat het bij jullie allemaal wat beter gaat!
Dg, gelukkig dat je blaas beter gaat en het wild vlees is dat is zo verholpen!

Lapjesendraadjes lekker dat je de bv zo snel kan afbouwen en oscar wat langer slaapt achter elkaar. Heerlijk dan rust je zelf ook wat meer uit.

Amtk, zit je ook niet in t eerste sprongetje? Die begint rond de 6 weken. Hebben jullie het oei ik groei boek of app? Arthur zit er over 10 dagen in joepie haha.
Wij hebben dinsdag afspraak bij de kno arts om t tongriempje te controleren.. zie er wel tegenop hoor maar als het helpt! De bv blijft moeizaam verlopen tenminste met tepelhoedje en veel spugen en daardoor onrust. Dus ik hoop Dat t gaat helpen.
Voor de nacht doen we nu een flesje kv dan slaapt hij soms 4 uur en kan ik een beetje bijtanken.

Gister mn covid vaccin gehad de eerste! Voel me wel ietsjes belabberd of t komt door de korte nachten haha ?

Hier gaat het ook goed! Novi is alleen heel verkouden, flinke snot oogjes en neusje. Zo zielig ze knort soms echt als er veel snot in de weg zit.
Gelukkig slaapt ze wel nog steeds heel goed, rond 23:00u de laatste fles en dan rond 5 uur pas weer. Overdag tussen de 3 en 4 uur tussen de voedingen.
Gisteren ben ik naar een baby spa geweest, Novi vond het echt heerlijk, zo schattig om te zien ?
Maandag controle bij heb cb, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid/aangekomen is.
Ook ik heb dan mn nacontrole bij de verloskundige, hoop dat ze me toch iets gerust kunnen stellen mbt het vloeien wat dus nogsteeds niet helemaal weg is?

SuusX ik heb het groei boekje besteld, de app vond ik niet handig en ik vind het ook leuk dat m'n dochters later ook nog kunnen lezen over jun eigen ontwikkeling.

Terug
Bovenaan