Uitgerekend november 2021

Goedemorgen,

Het was een uitwendige echo uiteindelijk. Volle blaas was nodig om iets te kunnen zien in de buik. Inwendig was dus niet nodig want mn blaas zat heel vol. Hahah, ik kon in de wachtkamer ook bijna niet meer staan ivm een te volle blaas. Na de echo ook direct naar het toilet:). 7 april 2e echo. Hier ook met vlagen misselijk en merk dat ik wat hoofdpijn heb soms. Drink ook te weinig denk ik.. wat drinken jullie zoal? Fijn weekend!

@jilla, gefeliciteerd met je zwangerschap! Jij dus ook via traject zwanger geraakt .eerste tp? Heel spannend he als je inderdaad al mk heb meegemaakt.. ik herken het te goed. Maar het moet nu toch eens goed gaan!
Jij gebruikt dus ook nog de utrogestan, ik ook had nog een aantal strips maar neem er nu wel 1 per dag. Kan geen kwaad lijkt me. Hoe voel je je verder?
En wat goed dat je al mee doet aan moeders voor moeders wist ook niet dat het al zo vroeg kon. Ik wacht nog even de echo 29 maart af en dan ga ik me ook aanmelden.

SuusX, ik mocht 14 dagen na de punctie stoppen met de progesteron. Het is echt heerlijk om geen medicijnen meer te gebruiken!
Ik heb mij nog niet aangemeld voor moeders voor moeders. Deels omdat ik geen idee heb waar ik het onopvallend in huis moet bewaren. De jongste van de Mr is bijna 18 en ik vind het eigenlijk wel leuk om er een geheimpje voor te bewaren. De oudste van 20 heeft de geestelijke leeftijd van een peuter dus die zou er sowieso mee gaan rondlopen, of uitgieten hahahaha
Jilla, wat heerlijk na zo'n lange tijd zwanger he! Ik heb de luxe dat ik nog nooit hiervoor zwanger ben geweest, dus ondanks dat ik icsi nodig had sta ik er nog redelijk onbevangen in. Bij de vk krijg ik met 11 weken weer een echo, dan gaat de Mr gezellig mee. Naar de echo in de kliniek gaat hij mij niet wegbrengen. Die is echt megavroeg in de ochtend en hij is absoluut geen ochtendmens. Dus inderdaad, ik maak een filmpje en stuur het op zodra ik klaar ben.

Ohhh de Mr... hij was degene die het niet direct aan de kinderen wilde vertellen. Zitten we aan tafel te eten en wordt er zoals vanouds lekker geplaagd. Oa met mijn toetje. En dat moet je nu dus niet doen haha. Dus op een gegeven moment zeg ik 'jongens, ik moet zo huilen', reageert de jongste met ja ik ben ook ongesteld. De Mr zo, nou Lapjesendraadjes kan de komende tijd niet ongesteld zijn he. Zij, papa is dat een enorme hint ofzo? Dus ik kon hem alleen maar een mep geven en sukkel zeggen. Dus nu zijn de kinderen ook op de hoogte. Althans, de jongste dan bewust. En die was helemaal blij! 'Maar wanneer wist je dat dan?', nou toen we samen thuis kwamen na het kraambezoek. 'He maar ik heb je niet horen gillen'. Nee, jij was boven aan het leren en ik zat beneden een beetje te huilen op de wc. Bijna 18 en dan nog zo heerlijk naïef ?

Hahaha lapjesendraadjes wat heb je dat heerlijk beschreven zag het hele tafereel helemaal voor me. Heel tactisch van de mr ?
Fijn dat ze zo reageerde! Wanneer willen jullie het de andere dochter vertellen?

Hebben jullie trouwens dat nu corona weer zo slecht gaat je wel bezorgder bent? Een prille zwangerschap en corona lijkt me niet een hele goede combinatie ik ben toch wel nog voorzichtiger. Nou wordt mijn dochter deze week 3 en zit dus te twijfelen wel of niet vieren. Ik heb het al verspreid over 2 dagen voor beide families de ene dag 4 volwassen en de andere dag 5.. maarja het voelt nu ik dus zwanger ben niet helemaal goed.

Volgens mij willen we het tussen de 11 en 12 weken aan de familie vertellen (als de Mr dat dus kan volhouden ?‍♀️?). Dus dan kunnen we haar goed vertellen dat er nu een baby in mijn buik zit. En dat dan elke dag herhalen, zodat de boodschap landt. Ik hoop dat ze een keer mee kan naar een echo, ik weet niet hoeveel ze daarvan zal begrijpen maar het kan wellicht helpen.
De laatste verjaardag die wij hebben gevierd was in september. En toen kwam de familie verspreid. Bij ons heeft niemand behalve mijn oma nog de vaccinatie gehad. En dat terwijl ik 3 risicogroepers in mijn familie heb! We zijn ook nog niet ziek geweest, gelukkig. Wij passen heel erg op, dus sommige familieleden heb ik met de kerst voor het laatst gezien, mijn oma niet meer sinds augustus. Ik heb niet de ruimte om met veel mensen op veilige afstand van elkaar te zitten. En ik pas inderdaad erg op, ze zeggen geloof ik dat corona tijdens de zwangerschap geen extra risico geeft op miskraam of afwijkingen. Maar ja, ik wil mijn conditie niet nog extra verslechteren..

Suusx, nee 2e tp. Allebei cryo's. Had na mn punctie 11 5daagse embryo's van de ongeveer 23 eicellen dus mocht toen helaas geen verse tp. 
Mijn arts raadde het mij aan om als ik zwanger zou worden me te laten vaccineren omdat het zeker in een later trimester anders slecht uit kan pakken  voor de baby als je corona krijgt? Moet eerlijk zeggen dat ik niet denk dat ik mij zwanger laat vaccineren. Ik vind gewoon dat er nog te weinig bekend is wat dat betreft. Dan maar 9 maanden als een kluizenaar leven denk ik. 
Hoe staan jullie hier in? Laten jullie je zwanger vaccineren als je de kans krijgt? Of wacht je nog even af.

Terug
Bovenaan