Uitgerekend november 2021

Goedemorgen dames (sorry ik zit aan de andere kant van de wereld -6h)..
Wauw! Dat jullie allemaal de nipt uitvoeren! Heel veel succes met de uitslag, hopelijk goed nieuws! Ik heb er zelf voor gekozen deze niet te doen omdat ik en verloofde beide niks in de familie hebben, dat zou dan alleen maar stres opwekken. Maar ik begrijp het wel.

@AvdS gefeliciteerd dat alles goed ging! Geeft toch een rustgevend gevoel!

@SuusX ik herken je heel erg in de emoties, zo fijn om te weten dat alles goed zit en succes met de komende echo’s?

En @Lapjesendraadjes hoe spannend dat je wil afwachten met het geslacht!!! Ik heb voor nu op 16 weken (vandaag over 2 weken) een afspraak staan maar ik twijfel nu of ik niet gewoon wil afwachten tot de 20 weken test, die wordt toch voornamelijk gedaan met 19wk...

Het lastige is dat we in Sint Maarten zitten tot juli, nog onzeker of we hier blijven of terug gaan naar NL... Ik hoop dat we snel meer zekerheid hebben. Nu in de tweede trimester heb ik direct ontzettend hoofdpijn, vooral in de vooravond en nacht.
Hoe gaat het verder met jullie?! Ik merk toch dat ik heel erg behoefte heb aan praten over de zwangerschap, vooral omdat ik hier helemaal alleen met mijn verloofde ben?

Dankjewel Aramata!
Prima toch dat jullie niet voor de nipt kiezen. Wij hebben beiden ook geen dingen in onze families die voorkomen, maar wilden dit meer uit voorzorg weten.
M’n man’s neef heeft namelijk een dochtertje met down waar ze pas achter kwamen nadat ze geboren was. Nu heeft zij een vorm van down waar heel goed mee te leven is maar die verrassing zou ik graag voor willen zijn vandaar de nipt.

Is je man voor z’n werk naar Sint Maarten gegaan of voor jouw werk?
Is het een beetje te doen daar qua medische zorg en verloskundige?
Wat fijn, zeker voor jou, dat er dan zo’n forum is als dit waar je toch met ‘lotgenoten’ kan praten la we zitten immers in hetzelfde schuitje ?

Tja, mijn partner heeft een kind met een andere handicap en is ernstig verstandelijk beperkt. Dat kun je niet door genetisch testen vinden (en komt uit de familie van zijn ex), maar zorgt er wel voor dat we willen weten of we nu een gezond kindje krijgen. Alle kinderen verdienen namelijk de beste zorg, vinden wij. Met haar handicap is ook prima te leven, maar ze zal nooit zelfstandig zijn. Waar je met een normaal kind uiteindelijk je kind het nest ziet verlaten, hebben wij bij de oudste zorg tot aan onze dood. Het is niet zo dat je een kind uiteindelijk in een tehuis stopt en dat dan de zorg voorbij is. ? je moet over je dood regeren zegmaar. En ja, de zorg ligt volledig bij ons, de ex wil er niets mee te maken hebben.

Ik vind t wel geruststellend dat de meeste van jullie ook de nipt doen. Ik heb nu 3 mei een echo en daarna bloed prikken. En dan 2 weken wachten dus alles met elkaar duurt t nog even ? maar ga er vanuit dat de baby nu gezond en wel is dat moet gewoon positief denken maar! Wij hebben trouwens verder ook niks in de familie maar wil t toch weten als er iets niet goed is.

Jeetje klinkt wel eenzaam inderdaad.. hoe lang zitten jullie nu op sint Maarten? Dan is het inderdaad fijn dat je hier je verhaal kwijt kan!!

Hier trouwens nog meer buikslapers? Merkte vannacht dat dat wel minder comfortabel gaat voelen.

Hoi dames. Ik merk echt dat ik nu ik zwanger ben veel minder de behoefte heb om op het forum te kijken. Terwijl ik voorheen super actief was! (Gonal-f topic) Maar goed vind het wel leuk om te kijken hoe het met de rest gaat en hoe het ze tot nu toe allemaal bevalt. Vanmiddag een gesprek met de vlk over nipt! Wil hem sowieso doen (iets met altijd de controle willen hebben ?) maar ik twijfel erg over de nevenbevindingen. Je leest toch vaak dat deze iets aangeeft, je een hoop stress geeft, het uiteindelijk niet zo is. En als ik lees op wat voor dingen ze dat testen dan weet ik niet of dat voor mij toegevoegde waarde heeft.. as maandag dus de termijn echo op 11+2 èn kan dan hopelijk meteen prikken. 
Gevoelige borsten nemen geleidelijk aan af, kokhalzen nog niet echt maar man die slapeloze nachten!! Word snachts wel zo'n 4 keer wakker en dan ook echt klaar wakker! Meer die daar last van hebben? 
Hier willen we ook een genderreveal. Niet omdat ik perse wil weten wat het wordt want heb 0 voorkeur en hou toch van neutrale kleuren maar wij hadden bedacht om na 3 jaar wachten op een kleine beeb we maar lekker all the way gaan deze zwangerschap. Ik denk zelf wel dat het een meisje word. Want heb een naam bovenaan mijn lijstje die niet bekend is en die zie ik ineens IEDERE dag alsof het een soort teken is ? ben benieuwd of ik gelijk ga krijgen of dat het toch een jongen gaat worden. 
Hier al vrouwen of mannen die al lekker aan het shoppen zijn voor de baby? Een pakje of zelfs al grotere dingen? 

Wij hebben de NIPT ook laten doen (vorige week woensdag). Vandaag op werkdag 6 al de uitslag gehad: helemaal goedgekeurd! Toch wel een opluchting, ook al zijn de kansen dat er iets mis is heel klein natuurlijk :)

Ahh ik begrijp het dames! Dat is waar ook, gelukkig kan het geen kwaad het te doen. Beter het zekere voor het onzekere!

Ja @AvdS en SuusX we zijn hier nu iets langer dan wen maand. Mede om familie redenen mede om werk (voor beide) hierheen gegaan, wel heel fijn hoor in de zon en de zee, ik voel me super gezond haha. En gelukkig is de medische zorg heel goed, ik heb een hele fijne gyn en ik heb al mijn bloedprikken dezelfde dag uit kunnen voeren. Ik weet alleen niet hoe het zit met kraamzorg, bevalling, verloskundigen etc dus vandaar dat ik echt moet weten of we hier blijven of terug gaan. En dankjewel? ik heb nog niet echt vrienden gemaakt hier en mijn man wil ook niet altijd met me praten hierover, so thank you ladiess!

Oh en lapjesendraadjes wat heftig dat de moeder er niks van wil weten.. Wat sterk van jullie! Ik hoop voor jullie allemaal gezonde kindjes!

@Jilla, ik wil ook een gender reveal hoor hahaha, wij hebben de familie en vrienden nog niks gezegd dus het leek on een leuk onthulling moment. En veel plezier met je echo maandag Ik wordt niet wakker maar kom wel vaak niet in slaap. En wij denken ook een meisje hier!

@Spookie wat fijn om te horen!! Nu lekker ontspannen :)

Terug
Bovenaan