Uitgerekend november 2021

Ik lees nu net dat er nu ineens wel geadviseerd gaat worden dat zwangere vrouwen zich laten vaccineren.Zag van de week al dit dit al in België gedaan werd maar nu dus ook in Nederland ?
Moet wel zeggen dat ik dit bericht nu bij 2 nieuws sites gezien heb en verder nog niet veel kan vinden,maar toch.
Eerst word het afgeraden en nu geadviseerd. Ik weet niet wat ik moet doen als ik straks daadwerkelijk een oproep krijg… . Hoe denken jullie erover?

Ik word niet altijd heel blij van de RIVM, zij vinden bijv dat het geen gevaar is voor de gezondheid is om gemalen autobanden over voetbalvelden uit te strooien maar als je ze inlevert bij het grofvuil is het chemisch afval?‍♀️, maar ik volg ze wel in hun advies rondom vaccinatie. Dus zolang dit alleen op nieuwssites staat, doe ik er nog niets mee! 

Wilde nog wel even mijn eerdere bericht nuanceren hahaha. Ik heb geen bezwaar tegen het vaccin, ik weet van andere zwangere vrouwen die het vaccin ook hebben (omdat ze vanuit hun functie een hogere kans hebben om in aanraking met covid19 te komen en dus een hogere kans om besmet te raken) en die hebben geen last van bijwerkingen gehad. Dat stelt mij wel gerust.
Ik heb zelf de uitnodiging voor vaccinatie al binnen omdat ik als mantelzorger voor een thuiswonende kwetsbare zorg. Die overigens zelf nog geen vaccinatiebrief heeft maar daar zullen we het maar niet over hebben haha. Ik heb in eerste instantie gezegd dat ik m niet neem vanwege de zwangerschap omdat het toen werd afgeraden om te vaccineren tijdens de zwangerschap. Nu wacht ik de officiële berichtgeving af, maar ik denk er (nu nog) sterk over om het pas na mijn zwangerschap te doen. 

Ik las t ook vanmorgen en vind het ook een hele lastige keuze..waar doen we goed aan.
Ik ben pro vaccineren. Maar een nieuw vaccin tijdens de zwangerschap vind ik echt heel eng. Wat doet t met de babys op langere termijn dat kunnen ze nu nog niet onderzoeken ..
Ik werk zelf in de zorg dus krijg hem ook aangeboden. Maar ik ga er denk echt mee wachten tot na de zwangerschap.
22 weken prik doe ik overigens wel omdat die al langer bekend is.

SuusX dat heb ik dus ook. Het is goed dat er gevaccineerd word maar idd wat doet het op langer termijn met een baby.
De 22 weken prik haal ik ook.

Ik lees nu dat corona krijgen tijdens de zwangerschap een grotere kans op vroeggeboorte en sterfte (ook voor moeders) heeft. Beademen gaat niet goed bij zwangere vrouwen.
En volgens de Mr heb je 2 soorten vaccins, de ene soort (mRNA) wordt nu aangeraden voor zwangere vrouwen, de andere (vector) niet.

Vind het lastig hoor, ik moet het allemaal nog even goed doorlezen en bespreken met een arts.

Terug
Bovenaan