Uitgerekend november 2021

DG dankjewel! Haha ja even schakelen maar ik begin langzaam aan het idee te wennen. Ik voel me eigenlijk best goed! Heb al een paar weken geen last meer van misselijkheid. 
Vervelend dat jij toch nog wel wat last hebt van kwaaltjes :( 
Suusx haha ja gek he, terwijl ik helemaal geen voorkeur had en in het begin ook dacht dat het een jongetje zou worden! 

Lapjesendraadjes ik ben volgens mij ook zo'n 5 kilo aangekomen tot nu toe en ook al 2 weken niet meer gewogen haha! Heb in de weken dat ik zo misselijk was echt veel gegeten. Ben wel heel blij dat de sportscholen weer open zijn en ik nu minimaal 3 keer per week weer kan sporten. Een beetje de schade beperken :p 

In het thema 'rare dromen' is dit op zich niet een heel rare, maar wel eentje waarom ik wel heb moet lachen. Toen mijn wekker vanochtend afging, ging mijn droom over baby uitzet. Ik was net aangekomen bij de luieremmer hihi. De Mr vanochtend: hoi lieverd, hoe heb je geslapen? Ik: ik heb over de uitzet gedroomd en we hebben echt een luieremmer nodig. Hij kijkt me aan van okeee en zegt dan rustig ja die hebben we inderdaad ook nodig, draait zich om en tukt weer verder.

Amtk oh toch wel fijn weer terug naar NL, kan je familie voor het eerst je baby buikje zien ? en dan lekker beginnen aan de babykamer? Hebben jullie wel al een woning hier? 
Bamtobe oh wat leuk een jongen!! Je had al even niet gereageerd maar fijn dat het allemaal goed gaat. 
Lapjesendraadjes ? lekker droog. Ja grappig hoe mensen anders reageren op je termijn. Sommige vinden dat ik met mn bijna 17 weken al 'ver' ben maar ook mensen die nu nog zeggen ohh 16 weken, nog erg pril. Terwijl dat pril heb ik na week 12 toch wel achter me gelaten ?
Mijn buik begint ook meer een baby buik te worden ipv onderbuikje. Ben nu 4 a 5 kilo aangekomen.. in het begin ging dat aankomen best snel maar nu al een tijdje is mn gewicht stabiel..

Hello dames!
Jilla Ja en nee haha, ik heb een klein studio appartementje dus ik ben nu al druk bezig met een nieuwe woning zoeken.
Lapjesendraadjes hahahah, heel herkenbaar, ik heb telkens deja vu’s omtrent zwangerschap en babies. Nu net ook!
Ik heb zo een zin om weer naar huis te gaan! Voelt nu als extra genieten hier, ook al werk ik 6 dagen nu.

Maar ik heb een vraag aan jullie, terugkomend op vaccineren. Is er iemand al gevaccineerd en hoe denken jullie er over? Ik wil denk ik toch morgen het gaan doen, ze hebben hier gratis vaccins en het is die van pheizer. Het lijkt me fijn terug te komen met minder risico en er zijn geen wachttijden hier. Vooral nu het RIVM het ook aanbeveelt.

Ik krijg zaterdag mijn tweede vaccinatie, ook van Pfizer. Ik heb van de eerste geen last gehad, behalve dan t gevoel dat er iemand keihard een boks tegen mijn bovenarm had gedaan.
Een zwangere wordt inmiddels als risicogroeper gezien. Als je de heftige variant van corona krijgt, moet je misschien beademd worden en dat kan na een bepaald weken zwanger niet meer (want dan doen ze terwijl je op je buik moet liggen). Dus dan moet je vroegtijdig bevallen, waarschijnlijk middels een keizersnede. En dat zie ik niet zo zitten haha. Dat was voor mij t argument om de vaccinatie te nemen.
Plus dat mijn kindje dan anti-stoffen heeft, ik anderen bescherm en ik ook weer met een veilig gevoel door de stad wil lopen in de drukte.

Ik ben nog niet gevaccineerd maar ik denk er wel hetzelfde over als Lapjesendraadjes. Eerst twijfelde ik nog wel maar sinds het advies ben ik er wel uit dat zo snel ik aan de beurt ben ik ook een afspraak maak. Het risico dat je niet beademd kunt worden vind ik ook maar eng eigenlijk.

Mijn buik is sinds 2 dagen echt ineens een stuk zichtbaarder. Eerst viel het overdag wel mee en zag je savonds echt een buik. Nu is dat overdag al en savonds voel ik me echt dik?

Goedemorgen,

Ik denk ook dat ik mij laat vaccineren. Ik ben nog niet aan de beurt maar zoals jullie zeggen, zie meer voordelen dan nadelen. Maar geen ervaringsdeskundige uiteraard.

Wij hebben rond 12.30u de 20 wk echo, spannend! Hopen dat alles goed is. Fijne dag allemaal!

Dg hoe is de 20 weken echo gegaan? Baby helemaal gezond?
Jeetje gewoon al op de helft echr wel een mijlpaal he!

Wat betreft vaccineren ik blijf het een lastige keuze vinden...mijn verloskundige was ook nogal twijfelachtig dat helpt dan niet mee.
Maar als je er niet bang voor bent zeker doen zou ik zeggen!

Ik ben vandaag alweer 17 weken en voel de kleine steeds krachtiger zo leuk! Hopelijk over een paar weken dat het ook aan de buitenkant te voelen is. Ik heb wel snel last van mijn buik die voelt dan erg hard.. hebben meer hier last van? Zal het volgende controle wel bespreken met de vk.

Terug
Bovenaan