Uitgerekend november 2021

Ja mijn verloskundige zei eerst ook duidelijk nee niet doen maar nu door alle dingen er omheen lijkt het misschien wel een goed idee. Ik vind het ook een beetje spannend omdat ik betwijfel of er al meer onderzoek naar gedaan is na de geboorte. Maar zo veel kan zo een antigen nou ook weer niet in het lichaam.
Ik was eergister 20 weken! Zo leuk en fijn gevoel, op de helft! Van buiten nog geen beweging zichtbaar maar van binnen voel ik haar vaak lekker rollen en schoppen! En ik heb ook een buggy aangeschaft ?

Ahh straks is iedereen alweer op de helft! Gaat stiekem dan toch best snel. Ik vandaag 17 weken en over 2 weken de 20 weken echo spannend! Over de vaccinatie, ik ga hem niet nemen. We kijken na de bevalling wel weer. Geen goed gevoel bij dus dan doen we het gewoon niet. Buikje groeit hier rustig verder en voel me nog steeds goed! Alleen last van vermoeidheid maar als dat het enige is? 

Ik heb een vraagje! Ik wilde graag beginnen met een baby uitzet lijst, heeft iemand hier er eentje om te delen, misschien hebben jullie meer ervaring of mis ik dingen die belangrijk zijn! Ik probeer zo veel mogelijk voor te bereiden vanuit Sint Maarten?
En Jilla, gelijk heb je! Als het niet goed voelt hoeft het niet ❤️

Jilla, wij lopen echt bijna precies gelijk ik nu 17+2 en ook over 2 weken de echo heb er super veel zin in. Ben ook helemaal niet ongerust dat er iets mis kan zijn ofzo. Heb jij dat ook?
Ik denk er t zelfde over hoor qua vaccineren. Er is ook geen goed of fout vind ik. Maar t blijft een lastig dilemma.

Amtk, leuk he die bewegingen!! Ik kan er ook zo van genieten. Bij mij worden ze krachtiger merk ik dus met een paar weken ook van buitenaf te voelen! Leuk voor de partners ?
Wat betreft de uitzet lijst ik gebruikte bij de eerste die van prenetal. Volgens mij klopte die wel aardig. Ik had wel extra aankleedkussen hoezen want die werden zovaak vies ondanks de hydrofiel doeken die ik erop legde ?
En bijkopen is natuurlijk altijd zo gedaan!

Goedemorgen,

Weer allemaal gezellig aan 't kletsen hier zie ik. Leuk! Ik gebruik ook de lijst van prenatal, online via de app. De 20 weken echo ging hier goed trouwens! Ons meisje groeit goed. Ik voel haar volgens mij soms wel in m'n buik maar nog niet heel goed. Wel die bekende plopjes.

Mijn placenta ligt op dit moment nog helemaal onderaan (voorkant) dus wellicht voel ik t daarom soms nog minder goed? Bij 30 weken gaat de verloskundige de ligging vd placenta nog eens controleren. 9vd10 keer groeit t nog wel omhoog omdat de buik ook nog enorm gaat groeien.

Ik gebruik hier de lijst van de kraamzorg en ik kijk met een schuin oog naar de lijst van de consumentenbond.
Inmiddels heb ik aan kleertjes maat 56 de minimaal aangeraden hoeveelheid in huis. Met het kopen van maat 50 wacht ik nog even tot de groei echo.

Ik heb volgende week maandag mijn 20 wekenecho. Ik heb er wel vertrouwen in, maar ik vind t ook best spannend. Ik weet niet of ik de baby nu al voel (ik dacht gisteren een veeg te voelen van binnen) en mijn nichtje kwam er bij de 20 wekenecho achter dat het hartje niet meer klopte. Dus ja, dat maakt het dan toch wel spannend voor mij!

Maar na die echo ga ik echtechtecht alles in orde maken. Ik ben al wel aan het puzzelen hoe de babywand moet, is lastig want we hebben echt maar beperkte ruimte. Mag een ledikant deels voor een raam staan, weten jullie dat? We hebben geen verwarming (wel vloerverwarming), geen vensterbank en we hebben zo'n klapkiepraam.

Gisteren heb ik mijn tweede vaccinatie gekregen. Heb er weer weinig last van, behalve een pijnlijke plek in mijn arm. Over vier weken de kinkhoestprik. Bijzonder hoe verantwoordelijk je je nu al kunt voelen voor de gezondheid van je kindje!

Dankjulliewel! Ik heb er een in mijn kraamboekje zie ik nu en ik zal die van Prenatal er ook bij houden :)
SuusX jaa! Nu toevallig gisteravond het kunnen filmen, om 1 uur ‘s nachts is ze heel bewegelijk en ik word dan standaard wakker haha. En dankjewel voor de tip!
DG wat fijn!! Duurde het inderdaad zo lang als ze zeggen? En dat is waar, ze hebben nu nog heel veel ruimte in de buik...
Lapjesendraadjes morgen dus de echo?! En wat naar om te horen voor je nichtje?

Oh sorry Amtk. Niet morgen, maar volgende week maandag krijg ik mijn echo. Ja het was heel naar voor mijn nichtje! Gelukkig is ze vrij snel weer opnieuw zwanger geworden en gaat nu met zwangerschapsverlof. Maar het verlies blijft.

Terug
Bovenaan